Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51255
Title: Змішане і перевернене навчання як інноваційні підходи до викладання іноземних мов у ВНЗ
Other Titles: Blended and flipped learning as innovative methods of foreign languages teaching in higher education establishments
Смешанное и перевёрнутое обучение как инновационные методы преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях
Authors: Скарлупіна, Юлія Анатоліївна
Скарлупина, Юлия Анатольевна
Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
Keywords: змішане навчання
смешанное обучение
blended learning
перевернене навчання
перевёрнутое обучение
flipped learning
іноземні мови
иностранные языки
foreign languages
інноваційні методи викладання
инновационные методы преподавания
innovative teaching methods
мотивація
мотивация
motivation
Issue Year: 2016
Publisher: Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди
Citation: Скарлупіна, Ю.А. Змішане і перевернене навчання як інноваційні підходи до викладання іноземних мов у ВНЗ [Текст] / Ю.А. Скарлупіна // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» - Додаток 3 до Вип.36, Том 2 (18): Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». - К.: Гнозис, 2016.-470 с. - С.152–158.
Abstract: Організація навчального процесу у форматах змішаного або переверненого навчання широко використовується у практиці викладання іноземних мов у вищих навчальних закладах в багатьох країнах світу. Серед переваг цих підходів слід назвати розширення спектру можливостей для самостійної роботи студентів, оптимізацію тайм-менеджменту під час аудиторних занять, а також підвищення мотивації студентів.
Организация учебного процесса в форматах смешанного или перевёрнутого обучения широко используется в практике преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях многих стран мира. Среди основных преимуществ данных подходов следует назвать расширение спектра возможностей для самостоятельной работы студентов, оптимизацию тайм-менеджмента в ходе аудиторных занятий, а также повышение мотивации студентов.
Blended (or hybrid) and flipped learning methods are widely used nowadays as the innovative forms of organizing the learning process. Applying blended learning approach means that traditional classroom setting is combined with online tasks or using BYOD method. Flipped classroom, in its turn, is a pedagogical approach which means that the traditional classroom-based learning is inverted, so that students get the learning material before class, with lesson time then being used for discussions and problem-solving activities facilitated by the teacher. They are considered to be effective in the foreign languages teaching, for specific purposes in particular. Teachers from all over the world mention such advantages of these methods as the growing range of possibilities for the students’ independent work, time-management optimization (as far as the classroom lessons are concerned) and using digital technologies as one of the ways of raising the students’ motivation.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51255
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ БТ)

Views
Other4
Canada3
China2
France1
Ukraine3
United States1
Downloads
Other1
China2
Ukraine5


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
skarloupina_blended_learning.pdfОсновна стаття300.47 kBAdobe PDF8Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.