Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51255
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Змішане і перевернене навчання як інноваційні підходи до викладання іноземних мов у ВНЗ
Other Titles Смешанное и перевёрнутое обучение как инновационные методы преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях
Blended and flipped learning as innovative methods of foreign languages teaching in higher education establishments
Authors Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
ORCID
Keywords змішане навчання
смешанное обучение
blended learning
перевернене навчання
перевёрнутое обучение
flipped learning
іноземні мови
иностранные языки
foreign languages
інноваційні методи викладання
инновационные методы преподавания
innovative teaching methods
мотивація
мотивация
motivation
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51255
Publisher Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди
License
Citation Скарлупіна, Ю.А. Змішане і перевернене навчання як інноваційні підходи до викладання іноземних мов у ВНЗ [Текст] / Ю.А. Скарлупіна // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» - Додаток 3 до Вип.36, Том 2 (18): Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». - К.: Гнозис, 2016.-470 с. - С.152–158.
Abstract Організація навчального процесу у форматах змішаного або переверненого навчання широко використовується у практиці викладання іноземних мов у вищих навчальних закладах в багатьох країнах світу. Серед переваг цих підходів слід назвати розширення спектру можливостей для самостійної роботи студентів, оптимізацію тайм-менеджменту під час аудиторних занять, а також підвищення мотивації студентів.
Организация учебного процесса в форматах смешанного или перевёрнутого обучения широко используется в практике преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях многих стран мира. Среди основных преимуществ данных подходов следует назвать расширение спектра возможностей для самостоятельной работы студентов, оптимизацию тайм-менеджмента в ходе аудиторных занятий, а также повышение мотивации студентов.
Blended (or hybrid) and flipped learning methods are widely used nowadays as the innovative forms of organizing the learning process. Applying blended learning approach means that traditional classroom setting is combined with online tasks or using BYOD method. Flipped classroom, in its turn, is a pedagogical approach which means that the traditional classroom-based learning is inverted, so that students get the learning material before class, with lesson time then being used for discussions and problem-solving activities facilitated by the teacher. They are considered to be effective in the foreign languages teaching, for specific purposes in particular. Teachers from all over the world mention such advantages of these methods as the growing range of possibilities for the students’ independent work, time-management optimization (as far as the classroom lessons are concerned) and using digital technologies as one of the ways of raising the students’ motivation.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
3
China China
3
France France
1169
Germany Germany
703363
Ireland Ireland
92486
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
11358765
United Kingdom United Kingdom
3020244
United States United States
59100662
Unknown Country Unknown Country
11358764

Downloads

Australia Australia
1
China China
2
France France
599683
Germany Germany
3
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
32565863
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
85635461
Unknown Country Unknown Country
45

Files

File Size Format Downloads
skarloupina_blended_learning.pdf 300,47 kB Adobe PDF 118801063

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.