Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51794
Title: Феномен культури здоров’я в педагогічних дослідженнях
Other Titles: Health culture phenomenon in researches of education
Феномен культуры здоровья в педагогических исследованиях
Authors: Єжова, Ольга Олександрівна
Ежова, Ольга Александровна
Yezhova, Olha Oleksandrivna
Keywords: культура здоров’я
культура здоровья
health culture
фізичне здоров’я
физическое здоровье
physical health
психічне здоров’я
психическое здоровье
psychic health
соціальне здоров’я
социальное здоровье
social health
духовне здоров’я
духовное здоровье
mental health
ціннісне ставлення до здоров’я
ценностное отношение к здоровью
value attitude to health
Issue Year: 2010
Publisher: Південний науковий центр НАПН України
Citation: Єжова О. О. Феномен культури здоров’я в педагогічних дослідженнях / О. О. Єжова // Наука і освіта: зб. наук.праць / Південний науковий центр НАПН України. – Одеса, 2010. – №6. – С.79–83.
Abstract: В статті аналізується педагогічний аспект поняття „культура здоров’я” і обґрунтовується доцільність використання культури здоров’я у якості інтегрального критерію ціннісного ставлення до здоров’я.
В статье анализируется педагогический аспект понятия „культура здоровья” и обосновывается целесообразность использования культуры здоровья в качестве интегрального критерия ценностного отношения к здоровью
The article analyzes the pedagogical aspect of the notion “health culture”. It substantiates the rationality of usage of health culture as an integral criterion of the value attitude to health.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51794
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (МІ)

Views
Other5
France1
Italy1
Ukraine1
Downloads
Other1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Yezhova phenomen.pdfосновна стаття259.67 kBAdobe PDF1Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.