Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52057
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Лексико-семантичні особливості порівняльної реклами закладів швидкого харчування
Authors Артюх, В.В.
Chulanova, Halyna Valeriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9961-0308
Keywords реклама
advertisement
порівняльна реклама
сравнительная реклама
comparative advertising
прагматика
pragmatics
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52057
Publisher Научный мир
License
Citation Артюх, В.В. Лексико-семантичні особливості порівняльної реклами закладів швидкого харчування [Текст] / В.В. Артюх, Г.В. Чуланова // Научные труды SWorld. – Вып. 45, Том 6. – 2016. - С. 44-48.
Abstract У даній роботі розглядається явище порівняльної реклами та лексико-семантичні особливості її функціонування у процесі комунікації. Дослідження реклами закладів швидкого харчування зумовлена спрямованістю сучасної лінгвістики на вивчення проблеми полісеміотичного характеру комунікації, вираження вербального компоненту в комунікативному просторі, що спричиняють необхідність наукового осмислення особливостей реклами закладів, яку репрезентовано вербальними та невербальними одиницями. Дана робота досліджує такі лексико-семантичні особливості, як розмовне написання, гру слів, телескопію, оказіоналізми, цільове неправильне написання антропонімів.
In this paper we analyze phenomenon of comparative advertising and lexico-semantic features of its operation in the communication process. The research of fast-food advertisement is determined by focus of study of modern linguistics on the study of polysemiotic nature of communication, expression of verbal component in the communicative space. These problems cause the relevance of scientific understanding of fast food restaurant advertising peculiarities, which are represented by verbal and nonverbal units. This paper makes a study of such lexico-semantic peculiarities as colloquial spelling, pun, blending, nonce words, purposeful misspelling of anthroponyms.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
8942
Germany Germany
4465257
Greece Greece
1
Ireland Ireland
537497
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
67679
Ukraine Ukraine
42496401
United Kingdom United Kingdom
21251184
United States United States
15090827
Unknown Country Unknown Country
42496400

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
2
Germany Germany
3
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
40
Ukraine Ukraine
126414193
United Kingdom United Kingdom
5961
United States United States
537493
Unknown Country Unknown Country
39

Files

File Size Format Downloads
artuikh.advertising.pdf 189,06 kB Adobe PDF 126957737

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.