Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future
No Thumbnail Available
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний університет "Острозька академія"
Article
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
Date of Presentation
Abstract
У статті наведено історичний екскурс у розвиток підходів до викладання іноземних мов. Концептуальні ознаки кожного з підходів охарактеризовано в термінах методів та прийомів, типових в межах розглянутих методологічних парадигм. Особливу увагу приділено професійним компетенція та ролям, що притаманні вчителю в контексті діяльнісно-орієнтованого підходу до навчання іноземних мов.
The article offers retrospective analysis of approaches to teaching foreign languages. Peculiarities of each of the approaches are interpreted pertaining to the set of methods and techniques available within the framework of the methodological paradigms under consideration. Special emphasis is placed on professional competences and roles inherent to teachers in the context of action-oriented learner-centred approach to language teaching.
The article offers retrospective analysis of approaches to teaching foreign languages. Peculiarities of each of the approaches are interpreted pertaining to the set of methods and techniques available within the framework of the methodological paradigms under consideration. Special emphasis is placed on professional competences and roles inherent to teachers in the context of action-oriented learner-centred approach to language teaching.
Keywords
методологія викладання іноземних мов, методи викладання, методичні прийоми, діяльнісно-орієнтований підхід, студентоцентризм, формати взаємодії викладача та студента, foreign languages teaching methodology, teaching methods, teaching techniques, action-oriented approach, learner-centredness, teacher-student interaction formats
Citation
Hnapovska L.
Teacher rolers in teaching foreign languages: retrospective analysis and insights into the future / L. Hnapovska // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Філологічна. - 2015. - Вип. 53. - С. 283-286.