Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52885
Title: Convergence of Brand Language Elements
Other Titles: Конвергенція елементів мови бренду
Конвергенция элементов языка бренда
Authors: Ущаповська, Ірина Василівна
Ущаповская, Ирина Васильевна
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
Keywords: brand
brand language
convergence
verbal identity
visual identity
audial identity
brand communication
бренд
мова бренду
конвергенція
вербальна айдентика
візуальна айдентика
аудіальна айдентика
бренд комунікація
язык бренда
конвергенция
вербальная айдентика
визуальная айдентика
аудиальная айдентика
бренд коммуникация
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University; V. N. Karazin Kharkiv National University
Citation: Ushchapovska, I.V. Convergence of Brand Language Elements [Текст] / I.V. Ushchapovska // Філологічні трактати. - 2017. - Т.9, № 1. - С. 115-120.
Abstract: In the attempt to find a solution for the successful brand formation, scientists have developed different approaches to brand studying. In the article, brand is considered from the linguistic perspective. In particular, brand language, the way brand communicates with the audience, is the object of the study. Therefore, the aim of the article is to identify brand language as an integrative linguistic feature; to state the convergence of verbal and non-verbal elements of brand language when forming a successful brand language. Brand language refers to the words, signs, sounds and other expressive means used to communicate the brand. Brand language comprises verbal and non-verbal identities, meaning it is developed on the verbal and non-verbal levels. Brand’s verbal identity is the words, phrases, and terms used to describe the brand. Non-verbal elements of brand language can be divided into visual and audial identities. Visual identity or visual brand language contains the graphic components that together provide a system for identifying and representing a brand. Audial identity can be described as the unique, proprietary music and sound that emotionally convey a brand’s essence and values. Being perceived, brand language elements blend in the minds of the audience, providing interaction of the words, colors, graphics, and sounds. In the article, we suggest brand language be an example of the convergence of verbal and nonverbal elements.
У пошуках рішення для формування успішного бренда, вчені розробили різні підходи до вивчення бренду. В цій статті бренд розглядається з точки зору лінгвістики. Зокрема, мова бренду, спосіб, у який бренд спілкується з аудиторією, є об’єктом дослідження. Таким чином, метою статті є визначення бренду як інтегративного лінгвістичного явища; встановити конвергенцію вербальних та невербальних елементів мови бренду, при формуванні успішної мови бренду. Мова бренду означає слова, знаки, звуки та інші експресивні засоби, що використовуються для спілкування бренду. Мова бренду включає вербальну та невербальну айдентики, оскільки вона розвивається на вербальному та невербальному рівнях. Вербальна айдентика бренду - це слова, фрази та терміни, що використовуються для опису бренду. Невербальні елементи мови бренду можна поділити на візуальну та аудіальну йадентики. Візуальна айдентика або візуальна мова бренду містить графічні компоненти, що разом надають систему для ідентифікації та репрезентації бренду. Аудіальну айдентику можна описати як унікальну власну музику та звук, які емоційно передають сенс та цінності бренда. Під час сприйняття, елементи мови бренду перемішуються в свідомості аудиторії, забезпечуючи взаємодію слів, кольорів, графіки та звуків. В статті вважається, що мова бренду – приклад конвергенції вербальних та невербальних елементів.
В поисках решений для формирования успешного бренда, ученые разработали различные подходы к изучению бренда. В данной статье бренд рассматривается с точки зрения лингвистики. В частности, язык бренда, способ, с помощью которого бренд общается с аудиторией, является объектом изучения. Таким образом, целью статьи является изучение языка бренда как интегративного лингвистического явления; установление конвергенции вербальных и невербальных элементов языка бренда при формировании успешного языка бренда. Язык бренда означает слова, знаки, звуки и другие экспрессивные средства, используемые для общения бренда. Язык бренда включает вербальную и невербальную айдентики, поскольку он развивается на вербальном и невербальном уровнях. Вербальная айдентика бренда - это слова, фразы и термины, используемые для описания бренда. Невербальные элементы языка бренда можно разделить на визуальную и аудиальную йадентики. Визуальная айдентика или визуальный язык бренда содержит графические компоненты, которые вместе предоставляют систему для идентификации и репрезентации бренда. Аудиальную айдентику можно описать как уникальную собственную музыку и звук, которые эмоционально передают смысл и ценности бренда. При восприятии элементы языка бренда перемешиваются в сознании аудитории, обеспечивая взаимодействие слов, цветов, графики и звуков. В статье считается, что язык бренда - это пример конвергенции вербальных и невербальных элементов.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52885
Type: Article
Appears in Collections:Філологічні трактати

Views
Other4
Ukraine4
United States1
Downloads
Other1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Ushchapovska.pdf322.83 kBAdobe PDF1Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.