Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52885
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Convergence of Brand Language Elements
Other Titles Конвергенція елементів мови бренду
Конвергенция элементов языка бренда
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords brand
brand language
convergence
verbal identity
visual identity
audial identity
brand communication
бренд
мова бренду
конвергенція
вербальна айдентика
візуальна айдентика
аудіальна айдентика
бренд комунікація
язык бренда
конвергенция
вербальная айдентика
визуальная айдентика
аудиальная айдентика
бренд коммуникация
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52885
Publisher Sumy State University; V. N. Karazin Kharkiv National University
License
Citation Ushchapovska, I.V. Convergence of Brand Language Elements [Текст] / I.V. Ushchapovska // Філологічні трактати. - 2017. - Т.9, № 1. - С. 115-120.
Abstract In the attempt to find a solution for the successful brand formation, scientists have developed different approaches to brand studying. In the article, brand is considered from the linguistic perspective. In particular, brand language, the way brand communicates with the audience, is the object of the study. Therefore, the aim of the article is to identify brand language as an integrative linguistic feature; to state the convergence of verbal and non-verbal elements of brand language when forming a successful brand language. Brand language refers to the words, signs, sounds and other expressive means used to communicate the brand. Brand language comprises verbal and non-verbal identities, meaning it is developed on the verbal and non-verbal levels. Brand’s verbal identity is the words, phrases, and terms used to describe the brand. Non-verbal elements of brand language can be divided into visual and audial identities. Visual identity or visual brand language contains the graphic components that together provide a system for identifying and representing a brand. Audial identity can be described as the unique, proprietary music and sound that emotionally convey a brand’s essence and values. Being perceived, brand language elements blend in the minds of the audience, providing interaction of the words, colors, graphics, and sounds. In the article, we suggest brand language be an example of the convergence of verbal and nonverbal elements.
У пошуках рішення для формування успішного бренда, вчені розробили різні підходи до вивчення бренду. В цій статті бренд розглядається з точки зору лінгвістики. Зокрема, мова бренду, спосіб, у який бренд спілкується з аудиторією, є об’єктом дослідження. Таким чином, метою статті є визначення бренду як інтегративного лінгвістичного явища; встановити конвергенцію вербальних та невербальних елементів мови бренду, при формуванні успішної мови бренду. Мова бренду означає слова, знаки, звуки та інші експресивні засоби, що використовуються для спілкування бренду. Мова бренду включає вербальну та невербальну айдентики, оскільки вона розвивається на вербальному та невербальному рівнях. Вербальна айдентика бренду - це слова, фрази та терміни, що використовуються для опису бренду. Невербальні елементи мови бренду можна поділити на візуальну та аудіальну йадентики. Візуальна айдентика або візуальна мова бренду містить графічні компоненти, що разом надають систему для ідентифікації та репрезентації бренду. Аудіальну айдентику можна описати як унікальну власну музику та звук, які емоційно передають сенс та цінності бренда. Під час сприйняття, елементи мови бренду перемішуються в свідомості аудиторії, забезпечуючи взаємодію слів, кольорів, графіки та звуків. В статті вважається, що мова бренду – приклад конвергенції вербальних та невербальних елементів.
В поисках решений для формирования успешного бренда, ученые разработали различные подходы к изучению бренда. В данной статье бренд рассматривается с точки зрения лингвистики. В частности, язык бренда, способ, с помощью которого бренд общается с аудиторией, является объектом изучения. Таким образом, целью статьи является изучение языка бренда как интегративного лингвистического явления; установление конвергенции вербальных и невербальных элементов языка бренда при формировании успешного языка бренда. Язык бренда означает слова, знаки, звуки и другие экспрессивные средства, используемые для общения бренда. Язык бренда включает вербальную и невербальную айдентики, поскольку он развивается на вербальном и невербальном уровнях. Вербальная айдентика бренда - это слова, фразы и термины, используемые для описания бренда. Невербальные элементы языка бренда можно разделить на визуальную и аудиальную йадентики. Визуальная айдентика или визуальный язык бренда содержит графические компоненты, которые вместе предоставляют систему для идентификации и репрезентации бренда. Аудиальную айдентику можно описать как уникальную собственную музыку и звук, которые эмоционально передают смысл и ценности бренда. При восприятии элементы языка бренда перемешиваются в сознании аудитории, обеспечивая взаимодействие слов, цветов, графики и звуков. В статье считается, что язык бренда - это пример конвергенции вербальных и невербальных элементов.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Australia Australia
1526730414
Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1593554631
Belize Belize
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
175715
China China
380478
Czechia Czechia
4276
Denmark Denmark
-83778550
Finland Finland
136667
France France
-167768560
Germany Germany
-1038515897
Greece Greece
6316730
India India
117735861
Indonesia Indonesia
-1038515894
Iran Iran
134766545
Ireland Ireland
1593554630
Israel Israel
1
Japan Japan
-335739696
Kenya Kenya
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1708010939
Malawi Malawi
1702652622
Malaysia Malaysia
39071
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
403999848
New Zealand New Zealand
1
Norway Norway
1
Peru Peru
403999841
Philippines Philippines
134766542
Poland Poland
126287
Portugal Portugal
403999847
Romania Romania
252949984
Singapore Singapore
-416445249
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
174584
South Korea South Korea
1
Spain Spain
-1038515899
Suriname Suriname
1
Sweden Sweden
1686190
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
403999819
Ukraine Ukraine
1526730416
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
403999823
United States United States
1526730412
Unknown Country Unknown Country
1594582803
Uruguay Uruguay
1
Vietnam Vietnam
117735852

Downloads

Australia Australia
201506
Belgium Belgium
1
China China
1
Czechia Czechia
1686195
Denmark Denmark
1702652624
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
Germany Germany
380483
India India
232106819
Indonesia Indonesia
544425944
Iran Iran
134766544
Japan Japan
1
Kenya Kenya
1
Latvia Latvia
160372
Lithuania Lithuania
1708010940
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1030017979
Nigeria Nigeria
1
Peru Peru
403999842
Philippines Philippines
134766543
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
126981430
Russia Russia
1
Singapore Singapore
-1038515893
South Africa South Africa
187217
South Korea South Korea
1
Spain Spain
2
Sweden Sweden
1594582802
Syria Syria
1
Taiwan Taiwan
39155
Ukraine Ukraine
1526730417
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
403999824
United States United States
1526730413
Unknown Country Unknown Country
1594582804
Uruguay Uruguay
1
Vietnam Vietnam
750847054

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska.pdf 322.83 kB Adobe PDF -505560857

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.