Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53546
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Современное образование в эпоху глобализации: традиционная классика VS цифровые технологии
Other Titles Сучасна освіта в епоху глобалізації: традиційна класика VS цифрові технології
Modern Education in the Era of Globalization: Traditional Classics VS Digital Technologies
Authors Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
Карпова, В.Н.
ORCID
Keywords мережева педагогіка
цифрове середовище
нейронет
онлайн-навчання
розвиток особистості
інноваційні технології
цифрові освітні ресурси
маніфест цифрової освіти
сетевая педагогика
цифровая среда
нейросеть
онлайн-обучение
развитие личности
инновационные технологии
цифровые образовательные ресурсы
манифест цифрового образования
digital pedagogics
neuronet
info-communication
innovational technologies
open on-line courses
personality development
digital manifesto in education
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53546
Publisher Видавничий центр Київського національного лінгвістичного університету
License
Citation Гнаповская, Л.В. Современное образование в эпоху глобализации: традиционная классика VS цифровые технологии [Текст] / Л.В. Гнаповская, В.Н. Карпова // Іноземні мови. - 2016. - № 4(88). - С. 41-50.
Abstract В статті аналізуються тенденції формування та перспективи розвитку сучасної парадигми в освіті. Проводяться паралелі між класичними та інноваційними моделями навчання в контексті розгляду основних характеристик цифрового освітнього середовища, в якому розгортаються сучасні педагогічні процеси. Висвітлюються деякі аспекти глобальної проблеми комп’ютеризації навчання та пов’язані з ними питання виховання особистості студента. Наводиться короткий екскурс до проблематики моделювання штучного інтелекту та створення нейронету як альтернативного традиційним конвенціям формату освіти з фокусом на розвиток когнітивно-особистісного потенціалу студента.
В статье анализируются тенденции формирования и перспективы развития современной парадигмы образования. Проводятся параллели между классическими и инновационными моделями обучения в контексте рассмотрения основных характеристик образовавшейся в последнее время цифровой образовательной среды. Освещение получают отдельные стороны глобальной проблемы компьютеризаци обучения и связанных с ней вопросов воспитания личности обучаемого. Проводится краткий экскурс в проблематику моделирования искусственного интеллекта и создания нейросети как альтернативного традиционным конвенциям формата обучения и образования с фокусом на развитие когнитивно-личностного потенциала студента.
The article considers trends and perspectives inherent to modern educational paradigm. Parallels between classical and innovative formats of education are drawn with special emphasis placed on the idea that proliferation of digital technologies and cultures is having a profound impact on learning, prompting questions which need answers. The paper analyses challenges set forward by computerization processes and extensive use of digital technologies in teaching practices, and also highlights related problems of student’s personality development. Grounded in analytical overview of recent research papers related to the issues in question, the article explores modern globalized educational landscape, suggests practical ways in which ‘networked age’ and ‘ global education’ can get good in elementary, secondary and post-secondary classroom, looks toward emerging trends and examines what the future of education may look like. The authors claim that understanding сlose and far-reaching educational perspectives enables everybody involved in education to appropriate strategies and tactical steps for teaching and learning to any subject including foreign languages. Also highlighted is the need to diversify and alter the entrenched attitudes to teaching and learning, thus getting a golden opportunity for both teachers and students to get engaged and motivate them to sustain a lifelong career in learning; discover personal inner resources, see improved working results and enjoy the professional worth. Describing different aspects such as modern educational methods, brain modeling, neuronet, personality development, digital manifesto in education, the paper sets guidelines for extensive use of teacher-free digital pedagogics to meet the nowadays challenges of turning the devices that have great potential for distraction (like smart phones, computer games, social media etc.) into the tools that inspire and engage. The guidelines focus on receiving better educational quality via info-communication, spread of global universities, creation of global market for digitalized educational services. Mapping the new educational paradigm in accordance with UNESCO papers, the article also shapes the 21st century personality development traits which centre around raising and educating moral, respectful, reliable and responsible people. The research justifies that, parallel to robotization and neurocommunication, there appears a growing need in the teaching personnel with developed human qualities like imagination, creativity, initiative and a bent for artful creation.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
23809
Germany Germany
230734688
Ireland Ireland
641500
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1731
Norway Norway
1
Russia Russia
3
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
23808
Ukraine Ukraine
16866849
United Kingdom United Kingdom
5113815
United States United States
337668608
Unknown Country Unknown Country
16866847
Uzbekistan Uzbekistan
1

Downloads

Germany Germany
123800767
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
67395549
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
10990331
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Karpova_Gnapovska.pdf 1,68 MB Adobe PDF 202186656

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.