Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55500
Title: Improving of intellectual property marketing management in the agrarian sphere of region
Other Titles: Удосконалення управління маркетингом інтелектуальної власності в аграрній сфері регіону
Совершенствование управления маркетингом интеллектуальной собственности в аграрной сфере региона
Authors: Мakhnusha, S.M.
Keywords: інтелектуальна власність
интеллектуальная собственность
intellectual property
маркетинг
marketing
управління
управление
management
аграрна сфера
аграрная сфера
agrarian sphere
область
region
маркетинг-мікс
маркетинг-микс
marketing-mix
комерціалізація
коммерциализация
commercialization
маркетинг інвестицій
маркетинговые инвестиции
marketing investment
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Мakhnusha, S.M. Improving of intellectual property marketing management in the agrarian sphere of region / S.M. Мakhnusha // Economic Processes Management: International Scientific EJournal. - 2017. - №1(14). -http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2017_1/epm2017_1_7.pdf
Abstract: In the article the author proved that Ukraine's economy needs to create more favorable conditions for the development of the agricultural sector by intensifying the development of innovation and implementation of intellectual property rights and effectively manage their marketing. It analyzes the main range of problems, which is embedded in an understanding of marketing management of intellectual property, and presents possible solutions and improvements in this background. It was formed mechanism of intellectual property marketing in the agricultural sector in the region and proposed approach to evaluating the effectiveness of measures to manage intellectual property marketing in the agricultural sector in the region.
У статті автором було доведено, що економіка України потребує створення більш сприятливих умов для розвитку аграрної сфери шляхом інтенсифікації розробки інновацій та впровадження об’єктів інтелектуальної власності та ефективного управління їх маркетингом. Було проаналізовано основне коло проблем, яке вкладається в розуміння управління маркетингом інтелектуальної власності, та подано шляхи їх подолання й покращення ситуації на цьому тлі. Було сформовано механізм управління маркетингом інтелектуальної власності аграрної сфери регіону та запропоновано підхід до оцінки ефективності проведених заходів з управління маркетингом інтелектуальної власності аграрної сфери регіону.
В статье автором было доказано, что экономика Украины нуждается в создании более благоприятных условий для развития аграрной сферы путем интенсификации разработки инноваций и внедрения объектов интеллектуальной собственности и эффективного управления их маркетингом. Были проанализированы основной круг проблем, которые вкладываются в понимание управления маркетингом интеллектуальной собственности, и представлены пути их преодоления и улучшения ситуации на этом фоне. Был сформирован механизм управления маркетингом интеллектуальной собственности аграрной сферы региона и предложен подход к оценке эффективности проведенных мероприятий по управлению маркетингом интеллектуальной собственности аграрной сферы региона.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55500
Type: Article
Appears in Collections:Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views
Other6
Germany1
Indonesia1
United States4
Downloads
Germany1
Indonesia1
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Мakhnusha_Intellectual_property.pdf399.63 kBAdobe PDF4Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.