Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55673
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості організації навчально-виробничої практики майбутніх економістів-міжнародників у вищих школах Німеччини
Other Titles Особенности организации учебно-производственной практики будущих экономистов-международников в высших школах Германии
Peculiarities of the future specialists in the foreign affairs practice organization in the higher institutions of Germany
Authors Otroshchenko, Larysa Stepanivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2333-333X
Keywords фахівці зовнішньоекономічного профілю
розвиток професійної компетентності
навчально-виробнича практика
дуальний принцип
Німеччина
specialists in foreign affairs
development of the professional competence
practice
dual principle
Germany
специалисты внешнеэкономического профиля
развитие профессиональной компетентности
учебно-производственная практика
дуальный принцип
Германия
Type Article
Date of Issue 2009
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55673
Publisher КІМ
License
Citation Отрощенко, Л.С. Особливості організації навчально-виробничої практики майбутніх економістів-міжнародників у вищих школах Німеччини [Текст] / Л.С. Отрощенко // Проблеми освіти у Польщі та в Україні в контексті процесів глобалізації та євроінтеграції: зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції. – Київ: КІМ, 2009. – С. 566–571.
Abstract У статті розглянуто організацію практики майбутніх фахівців зовнішньоекономічного профілю Німеччини як чинника розвитку їх фахової, соціальної та інтеркультурологічної компетентностей; визначено її особливості, розглянуті обов’язкові умови щодо організації практики за кордоном. Наведено приклади використання традиційного у у вищій економічній освіті країни.
The organization of the practice of the future German specialists in the field of International Economy as a ground of the development of their professional, social and intercultural competences is considered in the article; peculiarities of the practice are defined; compulsory conditions of abroad practice are considered. The examples of the application of the traditional dual principle in the higher economic education in Germany are given.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
Germany Germany
537500
Greece Greece
1
Ireland Ireland
52407
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1377
Seychelles Seychelles
1
Ukraine Ukraine
5219452
United Kingdom United Kingdom
1776590
United States United States
39495314
Unknown Country Unknown Country
5219451

Downloads

Germany Germany
15616
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
52302104
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
39495316
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Otroschenko_dual_principle2.pdf 335,11 kB Adobe PDF 91813044

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.