Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56244
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Текстотвірні та текстооформлюючі категорії інформаційно-рекламних текстів
Other Titles Text-Forming and Text-Making Categories of Informational-Advertising Texts
Authors Соколова, І.В.
ORCID
Keywords категорії тексту
інформаційно-рекламний текст
прагматична спрямованість
категорія адресату
text categories
informational-advertising text
pragmatic orientation
category of addressee
Type Article
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56244
Publisher СумДПУ ім. А.С.Макаренко
License
Citation Соколова І.В. Текстотвірні та текстоофрмлюючі категорії інформаціно-рекламних текстів / І.В. Соклова // Філологічні науки : зб. наук. праць. - Суми, 2007. - С. 97-105.
Abstract У статті надаються результати дослідження основних текстотвірних та текстооформлюючих категорій інформаційно-рекламного тексту, серед яких - інтегративність, прагматична спрямованість, адресованість, інформативність, позитивна оцінність.
The article represents the results of investigation of main text-forming and tex-making categories of informational-advertising text type: integration, pragmatic orientation, addressee's representation, explicit information presentation, positive estimation.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
Germany Germany
52
Greece Greece
1
Ireland Ireland
20999
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
157497
United Kingdom United Kingdom
79798
United States United States
572381
Unknown Country Unknown Country
17

Downloads

Czechia Czechia
1
Germany Germany
54
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
314017
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
572382
Unknown Country Unknown Country
13

Files

File Size Format Downloads
Sokolova_Text_making.PDF 165,44 kB Adobe PDF 886470

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.