Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56304
Title: Міжнародні стандарти оцінювання професійної майстерності викладачів іноземної мови
Other Titles: Международные стандарты оценки профессионального мастерства преподавателей иностранного языка
International Standards of Assessing Language Teacher Competencies
Authors: Андрейко, Лариса Володимирівна
Андрейко, Лариса Владимировна
Andreiko, Larysa Volodymyrivna
Keywords: міжнародні стандарти
международные стандарты
international standards
професійний розвиток
профессиональное развитие
professional development
викладач іноземної мови
преподаватель иностранного языка
English Language Teacher
кваліфікаційні вимоги
квалификационные требования
qualification criteria
вищий навчальний заклад
высшее учебное заведение
higher educational institution
Issue Year: 2016
Publisher: Гнозис
Citation: Андрейко Л.В. Міжнародні стандарти оцінювання професійної майстерності викладачів іноземної мови / Л.В. Андрейко. // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди"− Додаток 3 до Вип.36, Том ІІ (18): Тематичний випуск "Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання". – 2016. – С. 208–216.
Abstract: В статті розглядається проблема розробки кваліфікаційних вимог до викладачів іноземної мови. Детально аналізується остання за появою Кембриджська шкала CETF (Cambridge English Teaching Framework), як найбільш повна і докладна. Обґрунтовується доречність застосування міжнародного досвіду в процесі розробки професійних стандартів для викладачів іноземної мови і модернізації навчального процесу у вищих навчальних закладах України.
В статье рассматривается проблема разработки квалификационных требований к преподавателям иностранного языка. Подробно анализируется последняя за появлением Кембриджская шкала CETF (Cambridge English Teaching Framework), как наиболее полная и подробная. Обосновывается уместность применения международного опыта в процессе разработки профессиональных стандартов для преподавателей иностранного языка и модернизации учебного процесса в высших учебных заведениях Украины.
The article looks into the problem of developing standards for mapping and assessing language teacher competencies. Cambridge English Teaching Framework developed by Cambridge English Language Assessment in 2014 is analyzed in greater detail as the one that takes into account earlier initiatives on developing frameworks of standards for language teachers. This framework has five main categories, with each of these categories broken down further, making a total of 36 framework components. The framework is also organized according to four stages of teacher competency: Foundation; Developing; Proficient; Expert. It is aimed at helping teachers to identify where they are in their professional career as well as helping teachers and their employers to think about where to go next and identify development activities to get there. The reasons are given to employing international experience in the process of developing professional standards for language teachers in Ukraine.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56304
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ БТ)

Views
Other4
Canada1
Germany1
France3
Downloads
Germany1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Mizhnarodni standarty.pdfОсновна стаття456.02 kBAdobe PDF1Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.