Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56413
Title: Вербальна versus невербальна складова у рекламному дискурсі
Authors: Попова, Олена Володимирівна
Попова, Елена Владимировна
Popova, Olena Volodymyrivna
Довженко, А.О.
Keywords: вербальний
вербальный
verbal
невербальний
невербальный
nonverbal
ехо-вислів
эхо-высказывание
echo-statement
рекламний дискурс
рекламный дискурс
advertizing discourse
Issue Year: 2017
Publisher: Видавець Лисенко В.Ф.
Citation: Попова, О.В. Вербальна versus невербальна складова у рекламному дискурсі / О.В. Попова, А.О. Довженко // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер. : Філологічні науки. - 2017. - Вип. 153. - С. 292-298.
Abstract: Стаття присвячена вивченню рекламного дискурсу, його різних форм та реалізації вербальної та невербальної складової в ньому. Подаються основні вербальні складники рекламного тексту, що несуть основну інформацію про продукт, що рекламується. Разом з тим, в залежності від різновиду реклами демонструються основні форми, яких набуває невербальний складник у рекламному дискурсі. Стаття написана в рамках теми дослідження «Механізми впливу інститутів громадського суспільства на євроінтеграційні процеси в Україні» №15.01.10-02.16/18.ЗП.
Статья посвящена изучению рекламного дискурса, его разных форм и реализации вербальной и невербальной составляющих в нем. Представлены основные вербальные конституанты рекламного текста, которые несут основную информацию о рекламируемом продукте. Вместе с тем, в зависимости от разновидности рекламы демонстрируются основные формы невербальной составляющей в рекламном дискурсе. Статья написана в рамках темы исследования «Механизмы влияния институтов гражданского общества на евро интеграционные процессы в Украине» №15.01.10-02.16/18.ЗП.
The article is devoted to studying of an advertizing discourse, its different forms and implementation of verbal and nonverbal components in it. The main verbal constituents of the advertizing text which bear the main information on the advertized product are provided. At the same time, depending on a kind of advertizing the main forms of a nonverbal component in an advertizing discourse are shown. The article is written within the research topic “Mechanisms of Civil Society Influence upon Euro-Integration Processes in Ukraine” №15.01.10-02.16/18.ЗП.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56413
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ІФСК)

Views
Other5
Canada1
Germany1
France3
Ukraine1
Downloads
China2
Germany1
United Kingdom1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Popova.pdf465.28 kBAdobe PDF4Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.