Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58979
Title: Levels of cooperative skills
Other Titles: Рівні навичок кооперативного навчання
Authors: Kozlovska, Hanna Borysivna
Keywords: cooperative learning
foreign language classroom
skills
кооперативне навчання
заняття з іноземної мови
навички
Issue Year: 2013
Publisher: Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
Citation: Kozlovska A. Levels of cooperative skills / A. Kozlovska // Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі : матеріали VI Міжнародної науково-методичної конференції. – Х.: ХНУ ім. В. Н. Каразіна. – 2013. – С. 77-78.
Abstract: У статті досліджуються деякі аспекти кооперативного навчання на занятті з іноземної мови. Кооперативне навчання розглядається як стратегія навчання, яка припускає співпрацю учнів в групах, підвищує мотивацію, сприяє розвитку критичного мислення, формуванню позитивної залежності і власної оцінки, учить вирішувати протиріччя і конфлікти. У статті проаналізовані деякі характеристики кооперативного навчання у рамках парадигми нових педагогічних технологій.
The article deals with some aspects of cooperative learning in the foreign language classroom. Cooperative learning is defined as a strategy for the classroom that is used to increase motivation, to help students develop a positive image of self and others, to provide a vehicle for critical thinking and problem solving, and to encourage collaborative skills. The research focuses on investigating levels of cooperative skills.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58979
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ БТ)

Views
Other3
Germany1
France1
United Kingdom1
Ukraine5
Downloads
China2
Germany1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Kozlovska_Levels_of_cooperative_skills.pdf1.45 MBAdobe PDF3Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.