Formative Assessment Approaches in Language Classroom
No Thumbnail Available
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ХНУ імені В.Н. Каразіна
Article
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
Date of Presentation
Abstract
Поточне оцінювання розглядається як засіб мотивації студентів та підвищення їх успішності. Пропонуються деякі способи формулювання завдань при поточному оціюванні на заняттях з іноземної мови.
The article looks at formative assessment as means of raising students' motivation and achievement.The author focuses on the design of formative assessment tasks in the English language classroom.
The article looks at formative assessment as means of raising students' motivation and achievement.The author focuses on the design of formative assessment tasks in the English language classroom.
Keywords
formative assessment, motivation, student's needs, feedback, поточне оцінювання, мотивація, потреби студентів, зворотній зв'язок
Citation
Andreyko L.V. Formative assessment approach in language classroom / L. Andreyko // Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі : матеріали VI Міжнародної науково-методичної конференції. - Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна. - 2013. - 192 с.