Formative Assessment Approaches in Language Classroom

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ХНУ імені В.Н. Каразіна
Article

Date of Defense

Scientific Director

Speciality

Date of Presentation

Abstract

Поточне оцінювання розглядається як засіб мотивації студентів та підвищення їх успішності. Пропонуються деякі способи формулювання завдань при поточному оціюванні на заняттях з іноземної мови.
The article looks at formative assessment as means of raising students' motivation and achievement.The author focuses on the design of formative assessment tasks in the English language classroom.

Keywords

formative assessment, motivation, student's needs, feedback, поточне оцінювання, мотивація, потреби студентів, зворотній зв'язок

Citation

Andreyko L.V. Formative assessment approach in language classroom / L. Andreyko // Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі : матеріали VI Міжнародної науково-методичної конференції. - Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна. - 2013. - 192 с.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By