Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/64772
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Промоція книги на Лівобережній Україні (друга половина XIX - початок XX століття)
Other Titles Promotion of the Left Bank Ukraine (second half of the XIX – early XX century)
Authors Podoliaka, Nadiia Stepanivna  
Фесенко, А.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6136-1665
Keywords історія реклами
история рекламы
history of advertising
книжкова промоція
книжная промоция
book promotion
книговидавничий менеджмент
книгоиздательский менеджмент
publishing management
рекламно-промоційна діяльність на Лівобережній Україні
advertising and promotional activities on the Left Bank Ukraine
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/64772
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Подоляка, Н.С. Промоція книги на Лівобережній Україні (друга половина XIX - початок XX століття) [Текст] / Н.С. Подоляка, А. Фесенко // Журналістська освіта в Україні: світові професійні стандарти: ХІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція (м. Суми, 11-12 травня 2017 р.). - Суми: СумДУ, 2017. - С. 20-25.
Abstract У статті розглянуто сферу рекламно-промоційної діяльності видавничих та книготорговельних підприємств на Лівобережній Україні кінця XIX – початку ХХ ст. Проаналізовано особливості реклами книжки того часу. Досліджено форми й засоби книговидавничого маркетингу. Охарактеризовано рекламні оголошення у періодиці та каталогах, а також елементи внутрішнього і зовнішнього оформлення книги. Виявлено основні тенденції в промоційному аспекті.
The article discusses the scope of advertising and promotional activities publishing and bookselling business in Left-Bank Ukraine late XIX – early XX century. The features of advertising books at that time. Studied the form and means of publishing marketing. Characterized advertisements in periodicals and catalogs, as well as elements of internal and external design of the book. The basic trends in the promotional aspect.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
12753
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
240280
United Kingdom United Kingdom
120512
United States United States
43252
Unknown Country Unknown Country
240279

Downloads

China China
4
France France
1
Germany Germany
1
Gibraltar Gibraltar
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
657080
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
43253
Unknown Country Unknown Country
33

Files

File Size Format Downloads
Podoliaka_promotsiia_knyhy.pdf 5,37 MB Adobe PDF 700375

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.