Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67802
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title «Blended learning» як один з методів викладання іноземних мов
Authors Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna  
Otroshchenko, Larysa Stepanivna  
Turchyna, Tamara Vasylivna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6532-4108
http://orcid.org/0000-0002-2333-333X
Keywords змішане навчання
смешанное обучение
blended learning
викладання іноземних мов
изучение иностранных языков
foreign languages
сучасні підходи
современные методы
modern technique
метотика викладання
методика преподавания
blended learning approach
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67802
Publisher Видавничий дім "РОДОВІД"
License
Citation Отрощенко, Л. «Blended learning» як один з методів викладання іноземних мов [Текст] / Л. Отрощенко, Д. Медведовська, Т. Турчина // Актуальні проблеми романо-германської філології та прикладної лінгвістики / редкол. В.І. Кушнерик та ін. - Чернівці: Видавничий дім "РОДОВІД", 2018. - Вип. 1(15).
Abstract Сектор вищої освіти змінюється. Сьогоднішнє навчальне середовище більш інтерактивне, ніж будь-коли раніше. Технології та цифрові інструменти трансформують методи навчання, покращують викладання в школах, коледжах та університетах. Студенти більше не обмежуються географічними межами, і завдяки повсюдності мобільних пристроїв вони навчаються за допомогою нових методів і очікують, що навчальні заклади підтримають ці виклики сьогодення.
В статье рассматривается проблема формирования профессиональной компетентности преподавателей английского языка на основе смешанного подхода. Проанализированы различные определения понятия «смешанное обучение». Определены преимущества и недостатки преподавания английского языка для конкретных целей в условиях смешанного обучения. Сформулированы общие дидактические и методологические принципы.
The article deals with the problem of English Teacher Professional Competence formation on the basis of the blended approach. Different definitions of the notion "blended learning" have been analyzed. The advantages and disadvantages of teaching English for Specific Purposes under the conditions of blended have been determined. The common didactic and methodological principles have been formulated. The higher education sector is changing. People are constantly trying to manage universities with greater efficiency and profitability. Today’s learning environment is more interactive than ever before. Technology and digital tools are transforming the way students learn, enhancing teaching across schools, colleges and universities. As a result, today’s tech-saving students want to discover their own way of learning using tools that facilitate creative, collaboration, social interaction and group evaluation. Students are no longer limited by geographic boundaries and thanks to the omnipresence of mobile devices they engage in learning in new ways and expect institutions to keep up with these challenges.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Czechia Czechia
-1875854023
France France
1266
Germany Germany
-177767118
Greece Greece
1
Ireland Ireland
28920065
Lithuania Lithuania
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
571167757
United Kingdom United Kingdom
-1026810570
United States United States
1553486477
Unknown Country Unknown Country
571167756
Vietnam Vietnam
40602

Downloads

Canada Canada
1
Czechia Czechia
101244083
France France
101244084
Germany Germany
-355647782
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Spain Spain
1247641225
Ukraine Ukraine
-355647781
United Kingdom United Kingdom
1388831076
United States United States
1553486478
Unknown Country Unknown Country
137
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
blendid_learning_Otroshchenko_Turchyna_Medvedovska.pdf 330,52 kB Adobe PDF -613815772

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.