Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68123
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Comparative Analysis of Audience Perception of Globe FM (98.5) and Bauchi Radio Corporation’s (BRC) Political Programs During the 2015 Presidential Election in Nigeria
Other Titles Порівняльний аналіз сприйняття сприйняття аудиторії Globe FM (98.5) та політичних програм радіокомпанії Bauchi (BRC) під час президентських виборів 2015 року в Нігерії
Сравнительный анализ восприятия аудитории Globe FM (98,5) и политических программ Bauchi Radio Corporation (BRC) во время президентских выборов 2015 года в Нигерии
Authors Sale, M.
Bappayo, A.
Abubakar, A.
ORCID
Keywords порівняльний
cравнительная степень
comparative
аудиторія
аудитория
audience
радіо та політика
радио и политики
radio and politics
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68123
Publisher Sumy State University
License
Citation Sale, M. A., Bappayo, A., Abubakar, A. (2018). Comparative Analysis of Audience Perception of Globe FM (98.5) and Bauchi Radio Corporation’s (BRC) Political Programs During the 2015 Presidential Election in Nigeria. SocioEconomic Challenges, 2(2), 19-31. DOI: 10.21272/sec.2(2).19-31.2018
Abstract У цьому дослідженні вивчено громадське сприйняття радіополітичних програм "Глобус FM" та радіокомпанії "Баучі" (BRC). Станції належали федеральним та урядам штатів відповідно. Метод дослідження, використаний у цьому дослідженні, був опитування, а анкета - інструментом збору даних. Обсяг вибірки складав 384 респондента, обраних з штатів Баучі та Євбе, використовуючи онлайн-калькулятор розмірів вибірки, створені компанією Creative Research Systems від Віммера та Домініка.
В этом исследовании изучалось общественное восприятие радио политических программ Globe FM и Bauchi Radio Corporation (BRC). Станции принадлежали соответственно федеральным и правительствам штатов. Метод исследования, используемый в этом исследовании, был опросом, в то время как вопросник был инструментом сбора данных. Размер выборки составил 384 респондента, отобранных из стран Баучи и Ябо, используя онлайн-калькулятор размера выборки Creative Research Systems от Виммера и Доминика.
This study investigated the public perception of radio political programs of Globe FM and Bauchi Radio Corporation (BRC). The stations were owned by Federal and State governments respectively. The research method used in this study was a survey while the questionnaire was the instrument of data collection. The sample size was 384 respondents selected from Bauchi and Yobe States using a Creative Research Systems online sample size calculator by Wimmer and Dominick.
Appears in Collections: SocioEconomic Challenges (SEC)

Views

Argentina Argentina
1
France France
1
Germany Germany
205201722
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1
India India
1
Ireland Ireland
5794836
Lithuania Lithuania
1
Nigeria Nigeria
816294063
Pakistan Pakistan
1
Ukraine Ukraine
143831
United Kingdom United Kingdom
816294054
United States United States
231615082
Unknown Country Unknown Country
138368
Vietnam Vietnam
43141

Downloads

Bhutan Bhutan
1
Brazil Brazil
1
China China
1
Germany Germany
816294060
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
816294059
Seychelles Seychelles
1
South Africa South Africa
10357205
Ukraine Ukraine
218554
United Kingdom United Kingdom
5794835
United States United States
-1612294940
Unknown Country Unknown Country
5794837
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Sale_Comparative_Analysis.pdf 485.02 kB Adobe PDF 42458617

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.