Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68326
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості правового регулювання інклюзивної освіти: досвід США
Authors Shlapko, Tetiana Viktorivna  
Рассохіна, А.М.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1619-3831
Keywords індивідуалізована освітня програма
индивидуализированная образовательная программа
individualized educational program
індивідуальна освіта
индивидуальная образование
individual education
інвалідність
инвалидность
disability
шкільна система
школьная система
school system
освіта
образование
education
оцінювання
оценка
assessment
категорія інвалідності
категория инвалидности
disability category
Type Conference Papers
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68326
Publisher ГО «Правовий світ»
License
Citation Шлапко, Т.В. Особливості правового регулювання інклюзивної освіти: досвід США / Т.В. Шлапко, А.М. Рассохіна // Сучасні наукові дослідження представників юридичної науки – прогрес законодавства України майбутнього: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Дніпро, 12–13 січня 2018 р.). – Дніпро: ГО «Правовий світ», 2018. – С. 45–48.
Abstract Процес впровадження інклюзивної освіти на сьогодні позначений певними труднощами. Психологічну та професійну неготовність вчителя загальноосвітньої школи до взаємодії з дітьми з інвалідністю констатують численні дослідження. Цікавим в цьому напрямку є досвід впровадження інклюзивної освіти в США, що почався в другій половині 20 століття. Очевидно, що за такий відносно короткий проміжок часу, країна зробила величезний крок у напрямку інклюзивної освіти.
Процесс внедрения инклюзивного образования сегодня отмечен определенными трудностями. Психологическую и профессиональную неготовность учителя общеобразовательной школы к взаимодействию с детьми с инвалидностью констатируют многочисленные исследования. Интересным в этом направлении опыт внедрения инклюзивного образования в США, начавшийся во второй половине 20 века. Очевидно, что при такой относительно короткий промежуток времени, страна сделала огромный шаг в направлении инклюзивного образования.
The process of introducing inclusive education today is marked by some difficulties. The psychological and professional unpreparedness of a teacher of a secondary school to interact with children with disabilities ascertain numerous studies. The experience of introducing inclusive education in the USA, which began in the second half of the 20th century, is interesting in this direction. Obviously, for such a relatively short period of time, the country has made a huge step towards inclusive education.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІП)

Views

Estonia Estonia
1
Germany Germany
10827
Greece Greece
1
Ireland Ireland
2033917
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
937
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
136839
United Kingdom United Kingdom
1348868154
United States United States
-694081768
Unknown Country Unknown Country
121234

Downloads

Czechia Czechia
1
Estonia Estonia
1
France France
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
-694081768
United Kingdom United Kingdom
9146962
United States United States
-694081768
Unknown Country Unknown Country
25

Files

File Size Format Downloads
Shlapko_Rassohina_individual_education.pdf 143,84 kB Adobe PDF -1379016542

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.