Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68584
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Навчання німецької мови як другої іноземної в загальноосвітній школі
Authors Пунько, А.В.
ORCID
Keywords друга іноземна мова
второй иностарнный язык
second foreign language
англійська
английский
English
німецька
немецкий
German
формування навичок
формирование навыков
formation of skills
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68584
Publisher
License
Citation Пунько, А.В. Навчання німецької мови як другої іноземної в загальноосвітній школі [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / А.В. Пунько; наук. керівник О.О. Жулавська. - Суми: СумДУ, 2018. - 25 с.
Abstract Бакалаврська робота присвячена дослідженню методів та способу викладання німецької мови як другої іноземної в загальноосвітніх школах України. Відповідно до наказу МОН України із 5-го класу запроваджується обов’язкове вивчення другої іноземної мови. У першому розділі були розглянуті принципи навчання німецької мови після англійської та пошук схожих різних рис цих двох мов в області граматики та лексики та особливості формування навичок в учнів. У другому розділі були наведені ряд вправ для формування лексичних та граматичних навичок в учнів загальної школи для вивченні німецької мови, опираючись на здобуті знання першої іноземної, тобто, англійської. У висновках бакалаврської роботи підводяться підсумки проведеного дослідження. У списку використаних джерел подається література, на основі яких було здійснено дослідження.
Bachelor's paper is devoted to the study of methods of teaching German as the second foreign language in secondary schools in Ukraine. According to the order of the MES of Ukraine compulsory study of the second foreign language is introduced from the 5th grade. In the first chapter, the principles of teaching the German language after English and search for similar and different features of these two languages in the field of grammar and vocabulary and peculiarities of skills development were considered. In the second section were given a number of exercises for the formation of lexical and grammatical skills for students of general schools for studying the German language, drawing on the knowledge gained in the first foreign language, that is, English. In the second chapter, a series of exercises for the formation of lexical and grammatical skills in the secondary school for the study of the German language, drawing on the knowledge gained first foreign were given. In the conclusions of the bachelor paper the results of the research were summarized. The list of sources used is the literature on which the research was based. In the list of literature we enumerated the literature used in the work.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
8984
Ireland Ireland
64704
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
700169
United Kingdom United Kingdom
352322
United States United States
2067213
Unknown Country Unknown Country
700159

Downloads

Austria Austria
352330
Belgium Belgium
2067214
Canada Canada
8980
Czechia Czechia
3893555
Estonia Estonia
2067214
Finland Finland
240872
France France
3893581
Germany Germany
3893556
Gibraltar Gibraltar
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
129406
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
2067220
Poland Poland
3893566
Romania Romania
240849
Russia Russia
2067219
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
240856
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
352331
Ukraine Ukraine
3893580
United Kingdom United Kingdom
2067212
United States United States
3893557
Unknown Country Unknown Country
3893558

Files

File Size Format Downloads
Punko_bak_rob.pdf 645,73 kB Adobe PDF 39156664

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.