Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69731
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The realization of the language game on the lexical-semantic level in advertising english slogans
Other Titles Реализация языковой игры на лексико-семантическом уровне в англоязычных рекламных слоганах
Реалізація мовної гри на лексико-семантичному рівні в англомовних рекламних слоганах
Authors Chulanova, Halyna Valeriivna  
Voronko, A.V.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9961-0308
Keywords language game
language device
slogan
recipient
мовна гра
мовні засоби
слоган
реципієнт
языковая игра
языковые средства
реципиент
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69731
Publisher Sumy State University
License
Citation Chulanova, H.V. The realization of the language game on the lexical-semantic level in advertising english slogans [Текст] / H.V. Chulanova, A.V. Voronko // Філологічні трактати. - 2018. - Т.10, № 3. - С. 77-81. - DOI: 10.21272/Ftrk.2018.10(3)-12.
Abstract Стаття присвячена мовній грі та її реалізації в рекламних гаслах. Аналізується прагматична орієнтація текстів англійських слоганів. Визначається використання засобів на лексико-семантичному рівні для створення впливу на реципієнтів та представляються прагматичні та маніпулюючі особливості, які створюють емоційну реакцію одержувачів за допомогою словесного компонента. Описано роль мовної гри як засобу привернення уваги клієнтів на структуру лозунгів.
Статья посвящена языковой игре и ее реализации в рекламних слоганах. Анализируется прагматическая ориентация текстов английских слоганов. Определяется использования средств на лексико-семантическом уровне для создания воздействия на реципиентов и представляются прагматичные и манипулирующие особенности, которые создают эмоциональную реакцию читателей с помощью словесного компонента. Описано роль языковой игры как средства привлечения внимания клиентов на структуру лозунгов.
The article focuses on the language game and its realization in advertising slogans. It analyzes the pragmatic orientation of English texts of slogans. It determines the usage of devices on the lexicalsemantic level to create the influence on recipients and shows the pragmatic and manipulating features that create an emotional reaction of the recipients with a help of verbal component. It describes the role of language game as a means of attraction of clients in the structure of slogans.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Belarus Belarus
1
China China
-1539219247
Germany Germany
1216525529
Iran Iran
149874821
Ireland Ireland
1216525532
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
55393
Netherlands Netherlands
1216525531
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
149874820
Romania Romania
1
Russia Russia
544
Singapore Singapore
1377874025
Sweden Sweden
183368
Ukraine Ukraine
-1637661624
United Kingdom United Kingdom
661114133
United States United States
1216525530
Unknown Country Unknown Country
213719
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Bahrain Bahrain
1
China China
1
Greece Greece
1
India India
2533052
Ireland Ireland
1
Latvia Latvia
55397
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
149874818
South Korea South Korea
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
212182
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1377874024
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Chulanova_realization.pdf 308,87 kB Adobe PDF 1530549492

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.