Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72607
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Role and place of the speech models in the process of grammar studying at the elementary level
Authors Diadchenko, Hanna Viktorivna  
Holovanenko, Yevheniia Oleksandrivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5325-1434
Keywords мовлення
речь
speech
мовленнєвий зразок
речевой образец
speech model
граматика
грамматика
grammar
початковий етап
начальный этап
elementary level
рідна мова як іноземна
родной язык как иностранный
native language as foreign
Type Conference Papers
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72607
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Diadchenko, H.V. Role and place of the speech models in the process of grammar studying at the elementary level / H.V. Diadchenko, Y.O. Holovanenko // Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства: матеріали V Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів, викладачів та співробітників, м. Суми, 19-20 квітня 2018 р.. – Суми: СумДУ. – 2018. – С. 207-208.
Abstract У статті розглянуто систему мовленнєвих зразків, котрі використовуються при навчанні граматики на початковому етапі вивчення рідної мови як іноземної. Автори розкривають методику организації роботи з такими мовленнєвими зразками. Доведено, що ретельна підготовча робота на основі мовленнєвих зразків забезпечує відносну безпомилковість виконання комунікативного завданя в процесі діалогічного спілкування.
В статье рассмотрена система речевых образцов, которые используются при обучении грамматике на начальном этапе изучения родного языка как иностранного. Авторы раскрывают методику организации работы с подобными речевыми образцами. Доказано, что тщательная подготовительная работа на основе речевых образцов обеспечивает относительную безошибочность выполнения коммуникативной задачи в процессе диалогического общения.
In the article the system of the speech patterns being used during grammar studying on the elementary level of the native language as foreign learning is observed. The authors reveal the methodology of the organization of work with such speech patterns. It is proved that detailed preparatory work on the basis of speech patterns provides relative accurateness of the communicative aim fulfilment in the process of the dialogical conversation.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Germany Germany
25377
Ireland Ireland
46368
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1097
Ukraine Ukraine
790711
United Kingdom United Kingdom
395632
United States United States
4424087
Unknown Country Unknown Country
790710
Vietnam Vietnam
2195

Downloads

Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
2371995
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
790709
Unknown Country Unknown Country
3
Vietnam Vietnam
17012

Files

File Size Format Downloads
Dyadchenko_Golovanenko_tezy_2018.pdf 191,65 kB Adobe PDF 3179722

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.