Індивідуальне читання як одна з форм реалізації іншомовної компетенції
No Thumbnail Available
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Сумський державний університет
Bachelor’s paper
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
6.020303 - Філологія
Date of Presentation
June 2019
Abstract
У бакалаврській роботі аналізується проблема формування іншомовної компетенції в учнів старших класів. Розглядаються можливості використання індивідуального читання як однієї з форм реалізації та навчання іншомовної компетенції на основі порівняльного методу. Був розроблений комплекс вправ різнопланового характеру, які мають на меті розвиток іншомовної компетенції за рахунок використання зіставлення різних культур.
Мета цієї роботи розглянути способи вдосконалення іншомовної компетенції в учнів старших класів за допомогою індивідуального читання та визначити чи є індивідуальне читання ефективною формою реалізації іншомовної компетенції.
Теоретичне значення полягає у подальшій розробці та удосконаленні навчальних матеріалів, які можуть використовуватися як допоміжні при індивідуальному читанні.
This bachelor thesis analyzes the problem of formation of foreign language competence of high school students. The possibilities of using individual reading as one of the forms of realization and teaching of foreign language competence are considered. A complex of exercises of a diverse nature was developed, aimed at developing foreign competence through the use of a comparison of different cultures. Goal is to consider ways of improving foreign language competence of high school students through individual reading and to determine whether individual reading is an effective form of implementation of foreign competence. Theoretical meaning is the further development and improvement of teaching materials that can be used as additional in individual reading.
This bachelor thesis analyzes the problem of formation of foreign language competence of high school students. The possibilities of using individual reading as one of the forms of realization and teaching of foreign language competence are considered. A complex of exercises of a diverse nature was developed, aimed at developing foreign competence through the use of a comparison of different cultures. Goal is to consider ways of improving foreign language competence of high school students through individual reading and to determine whether individual reading is an effective form of implementation of foreign competence. Theoretical meaning is the further development and improvement of teaching materials that can be used as additional in individual reading.
Keywords
індивідуальне читання, индивидуальное чтение, individual reading, компетенції, компетенция, competence, мотивація, мотивация, motivation, критичне мислення, критическое мышление, critical thinking
Citation
Мага, А.В. Індивідуальне читання як одна з форм реалізації іншомовної компетенції [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / А.В.Мага; наук. керівник Г.В. Чуланова. - Суми: СумДУ, 2019. - 42 с.