Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73210
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інтегровані уроки: іноземна мова та географія
Other Titles Integrated classes: Foreign language and Geography
Authors Великодний, О.І.
ORCID
Keywords міжпредметні зв’язки
межпредметные связи
interdisciplinary relations
інтегрований урок
интегрированный урок
integrated lesson
навчальна дисципліна
учебная дисциплина
academic subject
форма проведення уроку
форма проведения урока
lesson form
глобальне мислення
глобальное мышление
global thinking
урок-екскурсія
урок-экскурсия
excursion lesson
урок-телеміст
урок-телемост
telebridge lesson
методи викладання
методы преподавания
teaching methods
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73210
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Великодний, О.І. Інтегровані уроки: іноземна мова та географія [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / О.І. Великодний; наук. керівник О.А. Шуменко. - Суми: СумДУ, 2019. - 26 с.
Abstract У даній бакалаврській роботі увага приділяється визначенню суті та особливостей явища інтеграції, а також основних завдань, які ставлять педагоги перед собою в рамках втілення міжпредметної інтеграції. Проведено аналіз з метою виявити особливості функціонування різних форм інтегрованого навчання. Основні результати інтеграції: змога отримання учнями більш глибоких та комплексних знань з англійської мови, а також можливість по-новому поглянути на цілком знайомі об’єкти та явища. Вдалось простежити позитивні зміни у мотивації учнів, адже поєднання теорії із реальним життям, із дійсністю, яка є набагато цікавішою для школярів, ніж вправи із підручника, виявилось діючим.
В данной бакалаврской работе внимание уделяется определению сущности и особенностей явления интеграции, а также основных задач, которые ставят педагоги перед собой в рамках реализации межпредметной интеграции. Проведен анализ с целью выявления особенностей функционирования различных форм интегрированного обучения. Основные результаты интеграции: возможность получение учащимися более глубоких и комплексных знаний по английскому языку, а также возможность по-новому взглянуть на вполне знакомые объекты и явления. Удалось проследить положительные изменения в мотивации учеников, ведь сочетание теории с реальной жизнью, с действительностью, которая является гораздо интереснее для школьников, чем упражнения с учебника, оказалось действующим.
In this paper work attention is paid to the definition of the essence and peculiarities of the phenomenon of integration, as well as to the main teachers’ tasks within the implementation of interdisciplinary integration. An analysis was conducted to identify the peculiarities of the functioning of various forms of integrated learning. The main results of integration are the students’ ability to get deep and comprehensive knowledge of English, as well as the opportunity to take a fresh look at well-known objects and phenomena. It was possible to trace positive changes in the motivation of students, because the combination of theory with real life, which is much more interesting for students than textbook exercises, proved to be effective.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
1106
Ireland Ireland
4133
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
190746
Ukraine Ukraine
68366
United Kingdom United Kingdom
34455
United States United States
381497
Unknown Country Unknown Country
68358

Downloads

Finland Finland
1
France France
8268
Germany Germany
8271
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
34448
Poland Poland
14322
Romania Romania
1
Russia Russia
381496
Ukraine Ukraine
381496
United Kingdom United Kingdom
381495
United States United States
381492
Unknown Country Unknown Country
190747

Files

File Size Format Downloads
Velykodnyi_Bachelous_paper.pdf 850,14 kB Adobe PDF 1782038

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.