Гумористичні тексти на уроках англійської мови
No Thumbnail Available
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Сумський державний університет
Bachelor’s paper
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
6.020303 - Філологія
Date of Presentation
June 2019
Abstract
Бакалаврська робота присвячена дослідженню впливу гумористичних текстів на мотивацію учнів під час вивчення іноземної мови. Актуальність дослідження визначається необхідністю удосконалити методи навчання, які б допомагали зацікавлювати і мотивувати. Результати дослідження показали, що гумористичні тексти активізують навчальну діяльність учнів, викликають в них бажання вчитися й покращують якість освіти в цілому. Викладання з елементами гумору передбачає обов’язкове поєднання гумору та навчального змісту. Для цього важливо звернути увагу на те, щоб зміст гумору був доречним. Навчання тісно пов’язане з емоціями, якщо учень отримує позитивні емоції під час вивчення нового, навіть складного матеріалу, то йому буде набагато легше зрозуміти та надовше запам’ятати вивчене. Заняття проведене з використанням елементів гумору є набагато ефективнішим та цікавішим.
The bachelor paper deals with the influence of humorous texts on students’ motivation while learning a foreign language. The research relevance is conditioned by the necessity to improve teaching methods that promote interest and motivation. The obtained results demonstrated that humorous texts help activate students’ learning activity, their desire to study and improve the quality of education in general. Teaching involving humor elements should take into account the topic of a lesson. It is important to use appropriate humor. Studying is connected with emotions, if schoolchildren get positive emotions while learning new difficult material, then it he will much easier for them to understand and remember all material. A lesson conducted with humor elements is more effective and interesting.
The bachelor paper deals with the influence of humorous texts on students’ motivation while learning a foreign language. The research relevance is conditioned by the necessity to improve teaching methods that promote interest and motivation. The obtained results demonstrated that humorous texts help activate students’ learning activity, their desire to study and improve the quality of education in general. Teaching involving humor elements should take into account the topic of a lesson. It is important to use appropriate humor. Studying is connected with emotions, if schoolchildren get positive emotions while learning new difficult material, then it he will much easier for them to understand and remember all material. A lesson conducted with humor elements is more effective and interesting.
Keywords
гумористичні тексти, юмористические тексты, humorous texts, наочність, наглядность, visual aids, мотивація, мотивация, motivation, іноземна мова, иностранный язык, foreign language, гумор, юмор, humor, навчальна діяльність, учебная деятельность, learning activity, освіта, образование, education
Citation
Маяка, А.О. Гумористичні тексти на уроках англійської мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / А.О. Маяка; наук. керівник Н.А. Приходько. - Суми: СумДУ, 2019. - 29 с.