Система вправ та завдань для формування умінь та навичок монологічного мовлення

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Сумський державний університет
Bachelor’s paper

Date of Defense

Scientific Director

Speciality

6.020303 - Філологія

Date of Presentation

June 2019

Abstract

Бакалаврська робота студента Танчика Бориса Олександровича, Спеціальність (напрям підготовки) 6.020303 «Філологія», Групи: Пр-53 Тема: Система вправ та завдань для формування умінь та навичок монологічного мовлення. Мета: теоретичне обґрунтування та практична розробка комплексу вправ для навчання монологічного мовлення. Теоретичне значення: складає можливість подальшого використання отриманих нових актуальних даних щодо систематизації теоретичних передумов дослідження і практичного досвіду навчання монологічного висловлювання, для розвитку лекційних та практичних курсів з англійської мови та методики викладання іноземних мов. В епоху глобалізації і науково-технічного прогресу все більша кількість людей приступає до вивчення англійської мови, володіння якою є для них необхідним для поглиблення своїх знань в сферах науки і техніки, бізнесу, освіти, суспільного життя. У зв'язку з цим навчання іноземної мови передбачає формування комунікативної компетентності  здатності до іншомовного спілкування. Монологічне мовлення  одна з форм спілкування, яка представляє собою багатогранне явище і являє собою чіткий, послідовний, композиційно завершений мовленнєвий твір. Важливою характеристикою цього виду мовлення є спрямованість до одного або частіше до групи слухачів, іноді до самого себе. Як і інші форми мови, монолог мотивується стимулом (ситуацією, наочністю, контекстом) і зрозумілий для слухача сам по собі. Психологічними механізмами монологічного мовлення є: механізм відтворення, прогнозування, дискурсивність, без якої неможливо висловитися. Лінгвістичні характеристики монологічної мови: структурна досконалість, повнота висловлювання, складна структура, складний синтаксис, когерентність і наявність синтаксичних особливостей кожного типу монологу. При організації усно-мовленнєвого спілкування на уроках англійської мови вчителю необхідно дотримуватися фази структур мовних дій: 1. Мотиваційно-спонукальна фаза. 2. Аналітично-синтетична фаза. 3. Контрольно-виконавська фаза. Основні труднощі створення монологу і, відповідно, його навчання полягають у тому, що розгорнуті думки потрібно граматично й інтонаційно оформити, а також логічно зв’язати на смисло-синтаксичних рівнях, які пе¬ревищують речення. В оволодінні монологічним мовленням перед учнем виникає завдання здійснити одночасно смислову і мовну програми. Закінчуючи одну фразу, мовець має передбачити початок наступної, а іноді й усю фразу повністю. Успішно подолати труднощі у навчанні монологу допоможе методично правильно організована робота учнів на уроці та поза межами школи. У методиці навчання іноземної мови виділяють три етапи навчання монологу: перший етап – навчити об'єднувати зразки мовлення рівня фрази в одну понадфразову єдність; другий етап – навчити будувати висловлювання понадфразового рівня; третій етап – навчити створювати монологічні висловлювання текстового рівня різних функціонально-смислових типів мовлення. Як було з’ясовано, монолог – вид усного мовлення, що передбачає висловлювання однієї особи, яке безпосередньо спрямоване до співрозмовника чи аудиторії. Навчання англомовного монологічного висловлювання є досить складним процесом. І тому, учителю необхідно знати характеристики та труднощі формування монологічних умінь, які відрізняють монологічне висловлювання від будь-якого іншого. Ключові слова: монологічне мовлення, комунікативна компетентність, мовленнєвий твір,іншомовне спілкування.
Student: Tanchyk Borys Title: Complex of exercises and tasks for formation f skills and experiences of monologue speech Goal: theoretical justification and practical development of a set of exercises for teaching monologue speech. Theoretical value: it is possible to use further the new relevant data on the systematization of the theoretical background of research and practical experience of teaching monological speech, for the development of lecture and practical courses of English and methodology of teaching foreign languages. In the era of globalization, scientific and technological progress, an increasing number of people who start learning English, the possession of which is necessary for them to deepen their knowledge in the fields of science and technology, business, education, social life. In this regard, learning a foreign language involves the formation of communicative competence and ability to communicate in a foreign language. Monological speech is one of the forms of communication, which is a multifaceted phenomenon and is a clear, consistent, compositionally complete speech work. An important characteristic of this type of speech is the orientation to one or more often to a group of listeners, sometimes to himself. Like other forms of speech, the monologue is motivated by stimulus (situation, visibility, context) and understandable to the listener. Psychological mechanisms of monologue speech are: the mechanism of reproduction, forecasting, discursiveness, without which it is impossible to express. Linguistic characteristics of monological speech: structural perfection, completeness of utterance, complex structure, complex syntax, coherence and the presence of syntactic features of each type of monologue. While organizing speech communication in English lessons, the teacher must adhere to the phase of structures of speech actions: 1. Motivational-incentive phase. 2. Analytical-synthetic phase. 3. Control and performing phase. The main difficulties in creating a monologue and, accordingly, its training are that the detailed thoughts need to be grammatically and intonationally formalized, as well as logically linked at the semantic and syntactic levels that exceed the sentences. In mastering the monological speech there is a task to carry out both semantic and language programs. Finishing one phrase, the speaker must predict the beginning of the next, and sometimes the entire phrase completely. Successfully overcome the difficulties in teaching monologue, the methodically properly organized work of students in the classroom and out of school will help. In the methodology of foreign language teaching there are three stages of teaching monologue: the first stage is to teach to combine samples of speech level to super-phrasal unity; the second stage is to teach to build statements on super-phrasal level; the third stage is to learn how to make monologue statements on the level of the text of different functional-semantic types. As it was found out, a monologue is a kind of oral speech that involves the statement of one person who is directly aimed to the interlocutor or audience. Learning English monologue is a very complex process. And therefore, the teacher needs to know the characteristics and difficulties of the formation of monological skills and abilities that distinguish monologue statement from any other. Key words: monologue speech, communicative competence, speech work, foreign language communication.

Keywords

монологічне мовлення, монологическая речь, monologue speech, комунікативна компетентність, коммуникативная компетенция, communicative competence, мовленнєвий твір, языкавая работа, speech work, іншомовне спілкування, общение на иностранном языке, foreign language communication usage communication

Citation

Танчик, Б.О. Система вправ та завдань для формування умінь та навичок монологічного мовлення [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / Б.О. Танчик; наук. керівник О.О. Жулавська. – Суми: СумДУ, 2019. – 33 с.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By