Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74064
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Extracurricular reading as a tool of development of pupils’ creative abilities
Authors Nazarenko, Olena Viacheslavivna  
Velykodna, A.I.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4134-1894
Keywords міжпредметні зв’язки
межпредметные связи
interdisciplinary relations
інтегрований урок
интегрированный урок
integrated classes
навчальна дисципліна
учебная дисциплина
academic subject
форма проведення уроку
форма проведения урока
lesson form
зарубіжна література
зарубежная литература
world literature
навчальний план
учебный план
curriculum
позакласне читання
внеклассное чтение
extra-curricular reading
Type Conference Papers
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74064
Publisher Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
License
Citation Velykodna, A.I. Extracurricular reading as a tool of development of pupils’ creative abilities [Electronic resource] / A.I. Velykodna, O.V. Nazarenko // Людина як суб’єкт міжкультурної комунікації: сучасні тенденції у філології, перекладі та навчанні іноземних мов: матеріали IX Міжнар. наук.-практ. конф. 29 березня 2019. К.: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. - С. 356-357. - Access mode: http://ktppam.kpi.ua/sites/default/files/Zbirka_Lydyna_2019.pdf.
Abstract Актуальність дослідження полягає в тому, що розвиток творчості та самостійного мислення є одним з найважливіших напрямків роботи школи в рамках програми «Нова українська школа». Залучення позакласних уроків читання у навчальні програми та інтеграція уроків англійської мови з елементами уроків зарубіжної літератури допоможе розвинути творче мислення та збільшити вагомість цінностей в процесі вивчення текстів іноземних письменників, а також відійти від національного культуроцентризму. Останній пункт розглядається як найбільш важливий у процесі європейської інтеграції.
Актуальность исследования заключается в том, что развитие творчества и самостоятельного мышления является одним из важнейших направлений работы школы в рамках программы «Новая украинская школа». Привлечение внеклассных уроков чтения в учебные программы и интеграция уроков английского языка с элементами уроков зарубежной литературы поможет развить творческое мышление и увеличить суть ценностей в процессе изучения текстов иностранных писателей, а также отойти от национального культуроцентризма. Последний пункт рассматривается как наиболее важный в процессе европейской интеграции.
The relevance of the research is that development of creativity and self-thinking are one of the most important directions of school functioning within the frames of “New Ukrainian school program”. The involving of extracurricular reading lessons in the educational curricular and integration of English lessons with some elements of Foreign Literature lessons will help both to develop creative thinking and values in the process of exploring texts of foreign writers, and to leave national culture centrism, making a significant contribution to raising the level of education. Last item is viewed as significantly important within the process of European integration.
Appears in Collections: Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
China China
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
17085398
Greece Greece
5226
Ireland Ireland
6509514
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1306
Singapore Singapore
627850641
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
83207975
United Kingdom United Kingdom
41605297
United States United States
-1949070096
Unknown Country Unknown Country
313925331
Vietnam Vietnam
5224

Downloads

Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
83207976
United Kingdom United Kingdom
41605292
United States United States
-1949070098
Unknown Country Unknown Country
4
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Velykodna_tezy_3.docx 18,68 kB Microsoft Word XML -1824256823

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.