Медіапсихологічні особливості авторських колонок журналу "L'officiel Україна": емоційна домінанта
No Thumbnail Available
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Сумський державний університет
Article
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
Date of Presentation
Abstract
У статті розглядаються медіапсихологічні особливості авторських колонок журналу
«L’Officiel Україна» (L’Off. Укр.), при цьому особлива увага приділяється вираженню емоцій у
тексті. За допомогою контент-аналізу виділено певні мовностилістичні маркери, які вказують
на емоційне ставлення автора до піднятого питання. Визначено, що позитивне або негативне
забарвлення текстів кожного автора, а відповідно і його ставлення до об’єкта відображення, здебільшого залишається незмінним у різних матеріалах. Це свідчить про те, що емоційна домінанта та особистість автора розкривається уже на першому етапі роботи над твором — вибору теми.
The article deals with the mediapsychological peculiarities of author’s columns of the magazine «L’Officiel Ukraine», the main attention is paid to expressing emotions in the text. With the help of content analysis are highlighted certain language stylistic markers, which indicate an author’s emotional attitude to the raised question. It is determined that the positive or negative emotionality of the texts of each author, and, consequently, his relation to the object of reflection, for the most part, remains unchanged in various materials. This indicates that the emotional dominant and personality of the author is revealed at the first stages of work on the text - the choice of the topic.
The article deals with the mediapsychological peculiarities of author’s columns of the magazine «L’Officiel Ukraine», the main attention is paid to expressing emotions in the text. With the help of content analysis are highlighted certain language stylistic markers, which indicate an author’s emotional attitude to the raised question. It is determined that the positive or negative emotionality of the texts of each author, and, consequently, his relation to the object of reflection, for the most part, remains unchanged in various materials. This indicates that the emotional dominant and personality of the author is revealed at the first stages of work on the text - the choice of the topic.
Keywords
авторська колонка, емоції, об’єкт відображення, особистість автора, author’s column, emotions, object of reflection, author`s personality, emotional dominant
Citation
Садівнича, М.
Медіапсихологічні особливості авторських колонок журналу "L'officiel Україна": емоційна домінанта [Текст] / М. Садівнича
// Образ. - 2019. - №2(31). - С. 36-43. - DOI: 10.21272/Obraz.2019.2(31)-36-43.