Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75810
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Національно-культурне сприйняття креолізованого рекламного тексту (на матеріалі телевізійної реклами кави)
Other Titles National and cultural perception of creolized advertising copies (on the materials of coffee ads)
Национально-культурное восприятие креолизованых рекламных текстов (на материале телевизионной рекламы кофе)
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords крос-культурні комунікації
кросс культурные коммуникации
cross-cultural communications
креолізований рекламний текст
креолизованый рекламный текст
creolized advertising copies
національно-культурна специфіка сприйняття
национально-культурная специфика восприятия
national and cultural perception
вербальний ряд
вербальный ряд
verbal series
візуальний ряд
визуальный ряд
visual series
аудіо ряд
аудио ряд
audio series
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75810
Publisher Таврійський національний університет ім. В. Вернадського
License
Citation Ущаповська, І.В. Національно-культурне сприйняття креолізованого рекламного тексту (на матеріалі телевізійної реклами кави) [Текст] / І.В. Ущаповська // Ученые записки Таврического национального университета им. В. Вернадского. Серія: Филология. Социальные коммуникации. – Симферополь, 2013. - Т. 26(65). - №1. – С. 409-417.
Abstract В статті розглянуті проблеми крос-культурної комунікації на прикладах креолізованих рекламних текстів. Основна ідея полягає в тому, що найбільш ефективними є ті тексти, які несуть в собі елементи вербальної мови, традицій, культури та символів даного національно-культурного середовища.
В статье рассматриваются проблемы кросс культурной коммуникации на примерах креолизованых рекламных текстов. Основная идея состоит в том, что наиболее эффективными являются те тексты, которые несут в себе элементы вербального языка, традиций, культуры и символов данной национально-культурной среды.
The article considers the problems of cross-cultural communication studying the examples of creolized advertising copies. The main idea is: the most effective are the copies containing elements of verbal language, traditions, culture and symbols of a certain national and cultural environment.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
1342
Ireland Ireland
7079
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
186492
United Kingdom United Kingdom
186490
United States United States
385126
Unknown Country Unknown Country
20

Downloads

France France
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
766552
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
58337
Unknown Country Unknown Country
7

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_reklama.pdf 450,16 kB Adobe PDF 824901

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.