Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81759
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Designing the Information Educational Environment of the Studying Course for the Educational Process Management Using Cloud Services
Other Titles Проектування інформаційно-освітнього середовища дисципліни для управління освітнім процесом із допомогою хмарних сервісів
Проектирование информационно-образовательной среды дисциплины для управления образовательным процессом с помощью облачных сервисов
Authors Karintseva, Oleksandra Ivanivna  
Yevdokymov, Andrii Valeriiovych
Yevdokymova, Alona Viktorivna  
Kharchenko, Mykola Oleksiiovych  
Dron, V.V.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9570-3646
http://orcid.org/0000-0001-6456-4436
http://orcid.org/0000-0002-3034-8935
Keywords хмарні технології
інформаційне освітнє середовище
відкрите та закрите освітнє середовище
сервіси Google
управління навчальним процесом
облачные технологии
информационная образовательная среда
открытая и закрытая образовательная среда
Google-сервисы
управление учебным процессом
cloud technologies
information educational environment
open and closed educational environment
Google-services
educational process management
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81759
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Karintseva O. I., Yevdokymov A. V., Yevdokymova A. V., Kharchenko M. O., Dron V. V. Designing the Information Educational Environment of the Studying Course for the Educational Process Management Using Cloud Services // Механізм регулювання економіки. 2020. № 3. С. 87-97. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2020.89.07
Abstract За підрахунками авторитетної International Data Corporation (IDC), до 2023 року об'єм світових витрат на публічні хмарні сервіси та інфраструктуру збільшиться більше ніж вдвічі, переважно за рахунок впровадження цифрових перетворень. У глобальному вимірі ринок хмарних технологій стає полем чимдалі жорсткішої конкуренції між провідними світовими ІТ-корпораціями. Сучасна освіта зазнає стрімкого розвитку завдяки педагогічним працівникам, які протягом останніх років впроваджують хмарні сервіси в своїй професійній діяльності. Постало нагальне питання про формування інформаційно-освітнього середовища для співпраці, кооперації, комунікації та навчальної мобільності. Це дослідження присвячене аналізу особливостей способів проектування інформаційно-освітнього середовища дисципліни за допомогою Google-сервісів. Авторами розглянуто Сервіси Google для проектування відкритого та закритого інформаційно-освітнього середовища, що є безкоштовними, тому їх активно можна використовувати в освітньому процесі. Описуються переваги відкритого та закритого інформаційно-освітнього середовища дисципліни як середовищ для організації та управління освітнім процесом. У дослідженні авторами виділено наступні характеристики інформаційно-освітнього середовища: відкритість (підтримка сучасних стандартів, технології Інтернет/Інтранет); масштабованість (збільшення кількості сервісів, що надаються в середовищі; об’єму інформації, яка може оброблятися); розширення баз даних і знань (не призводить до необхідності переналагоджувати систему); інтегрованість (можливість організувати єдине освітнє середовище для розширення задач, пов’язаних з розробкою та проектуванням навчально-методичного забезпечення освітнього процесу); адаптованість (динамічне налагодження під потреби як конкретного навчального закладу, так і окремого користувача).
По подсчетам авторитетной International Data Corporation (IDC), к 2023 году объем мировых расходов на публичные облачные сервисы и инфраструктуру увеличится более чем вдвое, в основном за счет внедрения цифровых преобразований. В глобальном измерении рынок облачных технологий становится полем более жесткой конкуренции между ведущими мировыми IТ-корпорациями. Современное образование испытывает стремительное развитие благодаря педагогическим работникам, которые в течение последних лет внедряют облачные сервисы в своей профессиональной деятельности. Встал насущный вопрос о формировании информационно-образовательной среды для сотрудничества, кооперации, коммуникации и учебной мобильности. Это исследование посвящено анализу особенностей способов проектирования информационно-образовательной среды дисциплины с помощью Googleсервисов. Авторами рассмотрены Сервисы Google для проектирования открытой и закрытой информационно-образовательной среды, являются бесплатными, поэтому их активно можно использовать в образовательном процессе. Описываются преимущества открытой и закрытой информационно-образовательной среды дисциплины как среды для организации и управления образовательным процессом. В исследовании авторами выделено следующие характеристики информационно-образовательной среды: открытость (поддержка современных стандартов, технологии Интернет / Интранет) масштабируемость (увеличение количества сервисов в среде; объема информации, которая может обрабатываться); расширение баз данных и знаний (не влечет к необходимости перенастраивать систему); интегрированность (возможность организовать единое образовательное среду для расширения задач, связанных с разработкой и проектированием учебно-методического обеспечения образовательного процесса); адаптированность (динамическая настройка под нужды как конкретного учебного заведения, так и отдельного пользователя).
The authoritative International Data Corporation (IDC) estimates that by 2023, global spending on public cloud services and infrastructure will be more than double, mainly due to the introduction of digital transformations. Globally, the cloud market is becoming a field of increasingly fierce competition between the world's leading IT corporations. Modern education is rapidly evolving due to teachers who in recent years have introduced cloud services in their professional activities. There was an urgent question about the formation of information and educational environment for cooperation, collaboration, communication and learning mobility. This study is devoted to the analysis of the methods peculiarities of designing the information and educational environment of the discipline with the help of GoogleServices. The authors reviewed Google Services for designing open and closed information and educational environments, which are free, so they can be actively used in the educational process. The advantages of open and closed information-educational environment of the discipline as environments for the organization and management of the educational process are described. In the study, the authors identified the following characteristics of the information and educational environment: openness (support for modern standards, Internet / Intranet technology); scalability (increasing the number of services provided in the environment; the amount of information that can be processed); expansion of databases and knowledge (does not lead to the need to reconfigure the system); integration (the ability to organize a single educational environment to expand the tasks associated with the development and design of educational and methodological support of the educational process); adaptability (dynamic adjustment to the needs of both a particular educational institution and an individual user).
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Austria Austria
314586859
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
89486
France France
1
Germany Germany
-1526698085
Greece Greece
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
4440324
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
629173714
Malaysia Malaysia
24662745
Netherlands Netherlands
161
Norway Norway
1
Philippines Philippines
1
Russia Russia
629173715
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
1
Tanzania Tanzania
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1526698083
United Kingdom United Kingdom
124302
United States United States
-134017350
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1563

Downloads

Australia Australia
-1585160631
Brazil Brazil
1
China China
-1585160632
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
1887521142
Ireland Ireland
24662742
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
299462
New Zealand New Zealand
-1585160632
Pakistan Pakistan
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
South Africa South Africa
-1585160632
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
24662741
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
141153
United Kingdom United Kingdom
-134017351
United States United States
-1585160631
Unknown Country Unknown Country
149591
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Karintseva_information_educational_environment.pdf 453,94 kB Adobe PDF -1827416365

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.