Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81759
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Designing the Information Educational Environment of the Studying Course for the Educational Process Management Using Cloud Services |
Other Titles |
Проектування інформаційно-освітнього середовища дисципліни для управління освітнім процесом із допомогою хмарних сервісів Проектирование информационно-образовательной среды дисциплины для управления образовательным процессом с помощью облачных сервисов |
Authors |
Karintseva, Oleksandra Ivanivna
Yevdokymov, Andrii Valeriiovych Yevdokymova, Alona Viktorivna Kharchenko, Mykola Oleksiiovych Dron, V.V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9570-3646 http://orcid.org/0000-0001-6456-4436 http://orcid.org/0000-0002-3034-8935 |
Keywords |
хмарні технології інформаційне освітнє середовище відкрите та закрите освітнє середовище сервіси Google управління навчальним процесом облачные технологии информационная образовательная среда открытая и закрытая образовательная среда Google-сервисы управление учебным процессом cloud technologies information educational environment open and closed educational environment Google-services educational process management |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81759 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Karintseva O. I., Yevdokymov A. V., Yevdokymova A. V., Kharchenko M. O., Dron V. V. Designing the Information Educational Environment of the Studying Course for the Educational Process Management Using Cloud Services // Механізм регулювання економіки. 2020. № 3. С. 87-97. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2020.89.07 |
Abstract |
За підрахунками авторитетної International Data Corporation (IDC), до 2023 року об'єм світових
витрат на публічні хмарні сервіси та інфраструктуру збільшиться більше ніж вдвічі, переважно за
рахунок впровадження цифрових перетворень. У глобальному вимірі ринок хмарних технологій
стає полем чимдалі жорсткішої конкуренції між провідними світовими ІТ-корпораціями. Сучасна
освіта зазнає стрімкого розвитку завдяки педагогічним працівникам, які протягом останніх років
впроваджують хмарні сервіси в своїй професійній діяльності. Постало нагальне питання про
формування інформаційно-освітнього середовища для співпраці, кооперації, комунікації та
навчальної мобільності. Це дослідження присвячене аналізу особливостей способів проектування
інформаційно-освітнього середовища дисципліни за допомогою Google-сервісів. Авторами
розглянуто Сервіси Google для проектування відкритого та закритого інформаційно-освітнього
середовища, що є безкоштовними, тому їх активно можна використовувати в освітньому процесі.
Описуються переваги відкритого та закритого інформаційно-освітнього середовища дисципліни
як середовищ для організації та управління освітнім процесом. У дослідженні авторами виділено
наступні характеристики інформаційно-освітнього середовища: відкритість (підтримка сучасних
стандартів, технології Інтернет/Інтранет); масштабованість (збільшення кількості сервісів, що
надаються в середовищі; об’єму інформації, яка може оброблятися); розширення баз даних і
знань (не призводить до необхідності переналагоджувати систему); інтегрованість (можливість
організувати єдине освітнє середовище для розширення задач, пов’язаних з розробкою та
проектуванням навчально-методичного забезпечення освітнього процесу); адаптованість
(динамічне налагодження під потреби як конкретного навчального закладу, так і окремого
користувача). По подсчетам авторитетной International Data Corporation (IDC), к 2023 году объем мировых расходов на публичные облачные сервисы и инфраструктуру увеличится более чем вдвое, в основном за счет внедрения цифровых преобразований. В глобальном измерении рынок облачных технологий становится полем более жесткой конкуренции между ведущими мировыми IТ-корпорациями. Современное образование испытывает стремительное развитие благодаря педагогическим работникам, которые в течение последних лет внедряют облачные сервисы в своей профессиональной деятельности. Встал насущный вопрос о формировании информационно-образовательной среды для сотрудничества, кооперации, коммуникации и учебной мобильности. Это исследование посвящено анализу особенностей способов проектирования информационно-образовательной среды дисциплины с помощью Googleсервисов. Авторами рассмотрены Сервисы Google для проектирования открытой и закрытой информационно-образовательной среды, являются бесплатными, поэтому их активно можно использовать в образовательном процессе. Описываются преимущества открытой и закрытой информационно-образовательной среды дисциплины как среды для организации и управления образовательным процессом. В исследовании авторами выделено следующие характеристики информационно-образовательной среды: открытость (поддержка современных стандартов, технологии Интернет / Интранет) масштабируемость (увеличение количества сервисов в среде; объема информации, которая может обрабатываться); расширение баз данных и знаний (не влечет к необходимости перенастраивать систему); интегрированность (возможность организовать единое образовательное среду для расширения задач, связанных с разработкой и проектированием учебно-методического обеспечения образовательного процесса); адаптированность (динамическая настройка под нужды как конкретного учебного заведения, так и отдельного пользователя). The authoritative International Data Corporation (IDC) estimates that by 2023, global spending on public cloud services and infrastructure will be more than double, mainly due to the introduction of digital transformations. Globally, the cloud market is becoming a field of increasingly fierce competition between the world's leading IT corporations. Modern education is rapidly evolving due to teachers who in recent years have introduced cloud services in their professional activities. There was an urgent question about the formation of information and educational environment for cooperation, collaboration, communication and learning mobility. This study is devoted to the analysis of the methods peculiarities of designing the information and educational environment of the discipline with the help of GoogleServices. The authors reviewed Google Services for designing open and closed information and educational environments, which are free, so they can be actively used in the educational process. The advantages of open and closed information-educational environment of the discipline as environments for the organization and management of the educational process are described. In the study, the authors identified the following characteristics of the information and educational environment: openness (support for modern standards, Internet / Intranet technology); scalability (increasing the number of services provided in the environment; the amount of information that can be processed); expansion of databases and knowledge (does not lead to the need to reconfigure the system); integration (the ability to organize a single educational environment to expand the tasks associated with the development and design of educational and methodological support of the educational process); adaptability (dynamic adjustment to the needs of both a particular educational institution and an individual user). |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Austria
314586859
Brazil
1
Canada
1
China
1
Finland
89486
France
1
Germany
-1526698085
Greece
1
India
1
Indonesia
-1866336427
Ireland
4440324
Kenya
1
Lithuania
629173714
Malaysia
24662745
Netherlands
161
Norway
1
Philippines
1
Russia
629173715
Singapore
873703590
South Korea
1
Sweden
1
Tanzania
1
Turkey
1
Ukraine
-1526698083
United Kingdom
124302
United States
1747407176
Unknown Country
1258663384
Vietnam
1563
Downloads
Australia
-1585160631
Brazil
1
China
1258663383
Egypt
1
Finland
1
France
1
Germany
-1585160632
Indonesia
1887521142
Ireland
24662742
Kenya
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
299462
New Zealand
-1585160632
Pakistan
1
Palestinian Territories
1
Philippines
1
Saudi Arabia
1
Singapore
1
South Africa
873703587
Sweden
1
Switzerland
1
Taiwan
873703587
Thailand
1
Turkey
1
Uganda
1
Ukraine
141153
United Kingdom
873703589
United States
-1866336425
Unknown Country
562294439
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Karintseva_information_educational_environment.pdf | 453.94 kB | Adobe PDF | -267125218 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.