Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91316
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Importance of Gender Equality in Promoting Entrepreneurship and Innovation
Other Titles Роль ґендерної рівності у сприянні підприємництва та інновацій
Authors Veckalne, R.
Tambovceva, T.
ORCID
Keywords підприємництво серед жінок
дискримінація за статевою ознакою
рівність статей
інновації
female entrepreneurship
gender discrimination
gender equality
innovation
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91316
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Veckalne, R., & Tambovceva, T. (2023). The Importance of Gender Equality in Promoting Entrepreneurship and Innovation. Marketing and Management of Innovations, 1, 158-168. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-14
Abstract Поширення інновацій та розвиток підприємництва є найважливішими елементами прискорення економічного розвитку країни. Слід зазначити, що жінки, як і раніше, стикаються з низкою проблем, пов'язаних з відкриттям та розширенням своєї власної справи, а також з обмеженим доступом до ринків, технологій та джерел фінансування. Гендерні упередження та нерівність мають значний вплив на здатність генерувати та впроваджувати інновації у підприємницьку діяльність. У статті досліджено роль ґендерної рівності у просуванні інновацій та підприємництва серед жінок. Для цього використано бібліометричний аналіз наукових праць за даною тематикою, а також систематизовано та узагальнено світові кейси розвитку жіночого підприємництва. У статті вивчено вплив ґендерної рівності на розвиток підприємництво та поширення інновацій, що, як наслідок стимулює економічне зростання країни. У дослідженні узагальнено бар’єри, з якими стикаються жінки при відкритті та розширенні власного бізнесу, а також політики та програми, які можуть допомогти їм подолати їх. Авторами наголошено на необхідності комплексного підходу стимулювання розвитку підприємництва серед жінок з урахуванням принципів дотримання ґендерної рівності. З метою елімінування стереотипів та ґендерних упереджень у підприємницькій екосистемі необхідним є формування релевантного набору інструментів та просвітницьких політик щодо наявних бізнес-можливостей, технологій та джерел фінансування. Авторами наголошено на необхідності розвитку мереж і можливостей наставництва для жінок-підприємців. Дані мережі дозволять забезпечити обмін досвідом між підприємцями початківцями та професіоналами щодо ведення бізнесу та впровадження інновацій. Крім того, ці мережі можуть допомогти швидше адаптуватись до змін зовнішнього середовища шляхом навчання на досвіді інших.
The promotion of innovation and entrepreneurship is a crucial element in advancing economic development, and achieving gender equality within this sphere can significantly contribute to this progress. Despite this, women continue to face numerous challenges in starting and expanding their businesses, including limited access to markets, technology, networks, and financing. Moreover, gender bias and inequality play a significant role in shaping entrepreneurial ecosystems, restricting the opportunities available to women and impeding their capacity for innovation and value creation. This research aims to explore the significance of gender equality in promoting creativity and entrepreneurship, ultimately supporting economic growth. Employing an analysis of earlier studies,the authors examine how entrepreneurship and creativity can be stimulated by gender equality. A key component of this research is the inclusion of interviews with female entrepreneurs to understand the main challenges they face and to gather their suggestions on how these challenges can be addressed. Through these interviews, the study identifies the barriers that women encounter when starting and expanding their businesses. These obstacles not only involve limited access to resources but also encompass deeply entrenched societal norms and biases that disproportionately affect women. Furthermore, the research sheds light on the policies and programs that can help women overcome these challenges and thrive in the entrepreneurial world. The analysis highlights the need for a comprehensive approach that addresses both the supply and demand sides of the issue in order to promote gender equality in entrepreneurship and innovation. This entails combating prejudice and gender bias in the entrepreneurial ecosystem, implementing measures to increase women's access to markets, technology, and funding, and nurturing an environment that supports women's growth and development as entrepreneurs. Additionally, the study emphasizes the importance of fostering networks and mentorship opportunities for female entrepreneurs. By connecting women with experienced business professionals and peers, these networks can help them navigate the complex world of entrepreneurship, learn from the experiences of others, and build crucial relationships that can contribute to their business success.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
4914
Australia Australia
100005
Austria Austria
1
Bahrain Bahrain
1
Benin Benin
1
Bhutan Bhutan
361503281
Brazil Brazil
1445168392
Cambodia Cambodia
1
Cameroon Cameroon
1
Canada Canada
315882881
China China
315882918
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
315882884
Denmark Denmark
-624977823
Egypt Egypt
1
France France
1445168421
Germany Germany
-1166629261
Ghana Ghana
4833815
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
-624977827
Indonesia Indonesia
151581
Iran Iran
315882923
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Italy Italy
-624977826
Japan Japan
1
Jordan Jordan
1445168409
Kazakhstan Kazakhstan
1
Kenya Kenya
4833813
Latvia Latvia
315882903
Malaysia Malaysia
-2132321996
Netherlands Netherlands
315882919
New Zealand New Zealand
315882911
Nigeria Nigeria
834868
Norway Norway
-922112189
Pakistan Pakistan
315882874
Palestinian Territories Palestinian Territories
9891
Peru Peru
315882915
Philippines Philippines
-1761774611
Portugal Portugal
1
Qatar Qatar
1
Romania Romania
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
-922112187
South Korea South Korea
1445168377
Spain Spain
-624977816
Sri Lanka Sri Lanka
1
Thailand Thailand
140306
Turkey Turkey
-624977820
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
1
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-1761774605
United States United States
-2053996101
Unknown Country Unknown Country
-1166629267
Uzbekistan Uzbekistan
33
Vietnam Vietnam
-624977825

Downloads

Algeria Algeria
1
Australia Australia
287
Austria Austria
1948749695
Bahrain Bahrain
1
Canada Canada
315882906
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1948749697
France France
1948749698
Germany Germany
315882873
Ghana Ghana
1948749696
India India
-2132322005
Indonesia Indonesia
-922112190
Iran Iran
1
Italy Italy
1
Japan Japan
198814
Latvia Latvia
315882904
Lebanon Lebanon
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1948749696
New Zealand New Zealand
-2132322000
Nigeria Nigeria
315882925
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1445168401
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
1540055177
Portugal Portugal
-2053996102
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
70
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
315882890
United Arab Emirates United Arab Emirates
1948749695
United Kingdom United Kingdom
-1761774604
United States United States
1948749699
Unknown Country Unknown Country
315882883
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Veckalne_mmi_1_2023.pdf 561,38 kB Adobe PDF 929506532

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.