Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91321
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Increasing Sales Through Social Media Marketing: The Role of Customer Brand Attachment, Brand Trust, and Brand Equity
Other Titles Маркетинг у соціальних мережах як інструмент нарощування обсягів продажу: роль лояльності, довіри та капіталу бренду
Authors Heidari, S.
Zarei, M.
Daneshfar, A.
Dokhanian, S.
ORCID
Keywords маркетинг у соціальних мережах
прив’язаність клієнта до бренду
довіра до бренду
капітал бренду
намір купувати онлайн
social media marketing
customer brand attachment
brand trust
brand equity
online purchase intention
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91321
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Heidari, S., Zarei, M., Daneshfar, A., & Dokhanian, S. (2023). Increasing Sales Through Social Media Marketing: The Role of Customer Brand Attachment, Brand Trust, and Brand Equity. Marketing and Management of Innovations, 1, 224-234. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-19
Abstract У статті досліджено вплив використання інструментів маркетингу у соціальних мережах на обсяги продажів в Інтернеті, а також визначено роль та силу впливу таких факторів як: лояльність споживачів, їх довіра та капітал бренду. Авторами зазначено, що в Ірані обсяги онлайн-продажів є низькими не дивлячись на те, що електронна комерція та онлайн-торгівля стрімко розвиваються у світі. Метою статті є визначення факторів, що впливають на рішення іранських клієнтів щодо покупок в Інтернеті. Об’єктом дослідження обрано Digikala, яка є найбільшою двосторонню онлайн-торгівельною платформою в Ірані. Для формування вихідної бази дослідження використано метод простої випадкової вибірки клієнтів Digikala. У ході дослідження було опитано 363 респондентів через онлайн-анкетування. Для аналізу даних застосовано метод структурного моделювання (Structural equation modeling, SEM) з використанням програмного забезпечення SmartPLS. Результати дослідження показали, що маркетинг у соціальних мережах створює позитивні зміни у вартості бренду, лояльності клієнтів до нього, а також довіри та наміри покупки в Інтернеті. Результати дослідження підтвердили гіпотезу, що наміри покупки в Інтернеті, довіра та лояльність мають позитивний статистично значущий вплив на вартість бренду. Своєю чергою, рівень лояльності до бренду позитивно впливає на довіру та наміри купівлі онлайн. Збільшення довіри до бренду провокує зростання намірів споживачів купувати онлайн. На основі емпіричних розрахунків визначено, що намір купувати онлайн, лояльність та довіра до бренду мають статистично значущий позитивний вплив на вартість бренду при використанні інструментів маркетингу у соціальних мережах. Авторами доведено, що маркетинг у соціальних мережах стимулює онлайн-продажі, за умови, коли довіра до бренду є позитивною та статистично значущою.
This study examined the impact of social media marketing on online purchase intention, with brand attachment, brand trust, and brand equity acting as mediating factors. The problem addressed in this research is the lack of understanding regarding the reasons for low adoption of online shopping in Iran despite the increasing popularity of the internet, and the originality lies in exploring the factors and proposing and testing a conceptual model that influence Iranian customers' decision to buy online. To conduct an empirical case study, we selected Digikala, the largest online two-sided marketplace platform in Iran. To gather data from a representative sample of Digikala customers, a simple random sampling method was utilized. An online survey questionnaire was administered to 363 participants, ensuring a diverse range of respondents were included in the study. A partial least squares method was used to analyze the data using the structural equation modelling (SEM) method by SmartPLS software. The results of the research study demonstrated that social media marketing creates positive changes in brand equity, customer attachment to the brand, brand trust, and online purchase intent over time. Online purchase intention, brand trust, and customer brand attachment were positively influenced by brand equity. The level of customer brand attachment affected brand trust and online purchase intent in a positive way. An increase in brand trust led to a significant increase in online purchase intentions. An online purchase intention, customer brand attachment, and brand trust of a brand were influenced positively by brand equity during social media marketing. Social media marketing impacted online purchase intentions positively and significantly through customer brand attachment. Social media marketing improved online purchase intentions when brand trust is positive and significant. Several factors contributed to the effect of social media marketing on online purchase intentions, including brand trust. This leads us to conclude that social media marketing enhances online purchase intent through the creation of brand attachments, brand trust, and brand equity among customers.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
322306842
Bangladesh Bangladesh
1
Bhutan Bhutan
1
Canada Canada
322306843
China China
1631146201
Egypt Egypt
-1082686595
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
-917281873
Ghana Ghana
1
Greece Greece
2006628838
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
101177631
India India
-1082686592
Indonesia Indonesia
1631146200
Iran Iran
-1719209259
Lebanon Lebanon
1
Malaysia Malaysia
38167
Mexico Mexico
1
Morocco Morocco
-575310438
Nepal Nepal
-575310455
Netherlands Netherlands
722704023
Nigeria Nigeria
53546291
Pakistan Pakistan
-1243377991
Peru Peru
1
Philippines Philippines
-1719209263
Poland Poland
43
Romania Romania
76963
South Africa South Africa
414139065
South Korea South Korea
210429
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
21
Taiwan Taiwan
2006628844
Thailand Thailand
122811
Tunisia Tunisia
336364
Turkey Turkey
1808128274
Ukraine Ukraine
722704016
United Kingdom United Kingdom
-1082686596
United States United States
1492644918
Unknown Country Unknown Country
59708
Vietnam Vietnam
-575310451

Downloads

Argentina Argentina
1
Australia Australia
-575310429
Bangladesh Bangladesh
-1082686603
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
193106
China China
1808128271
Colombia Colombia
1
Cuba Cuba
1
Egypt Egypt
4742514
Germany Germany
-575310434
Ghana Ghana
-1082686568
Greece Greece
2006628836
India India
666190023
Indonesia Indonesia
-1082686601
Iran Iran
-1082686593
Iraq Iraq
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Malaysia Malaysia
145274
Mexico Mexico
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
-1082686594
Peru Peru
1
Philippines Philippines
722704008
Poland Poland
1
South Africa South Africa
722704017
South Korea South Korea
2006628846
Sri Lanka Sri Lanka
-1719209256
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
2142400988
Thailand Thailand
193826
Tunisia Tunisia
336363
Turkey Turkey
336342
Ukraine Ukraine
173505
United Arab Emirates United Arab Emirates
1492644918
United Kingdom United Kingdom
336408
United States United States
1808128276
Unknown Country Unknown Country
666190025
Vietnam Vietnam
2142400981

Files

File Size Format Downloads
Heidari_mmi_1_2023.pdf 513,58 kB Adobe PDF -681991129

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.