Наукові видання (ННІ БТ)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48925
Browse
11 results
Search Results
Item Використання освітнього підходу CLIL як інтеграція мовного та фахового навчання у немовних ВНЗ(Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2019) Отрощенко, Лариса Степанівна; Отрощенко, Лариса Степановна; Otroshchenko, Larysa StepanivnaМетою дослідження є визначення особливостей використання освітнього підходу CLIL у Сумському держевному університеті. Проаналізовано два головні напрями – викладання фахових дисциплін англійською та використання міждисциплінарної тематики у викладанні предметів. Представлено переваги та труднощі використання CLIL.Item Викладання англійської мови студентам немовних спеціальностей на основі компетентнісного підходу(Криворізький державний педагогічний університет, 2019) Решитько, Анна Дмитрівна; Решитько, Анна Дмитриевна; Reshytko, Anna DmytrivnaСтаття розглядає особливості навчання англійської мови професійного спрямування на основі реалізації компетентнісного підходу в організації професійного навчання студентів немовних спеціальностей та пояснюється необхідність застосування інтерактивних технологій для формування іншомовної професійної комунікативної компетентності.Item Використання інтернет ресурсів у викладанні іноземних мов(Вінниченко М.Д., 2018) Решитько, Анна Дмитрівна; Решитько, Анна Дмитриевна; Reshytko, Anna DmytrivnaСтрімкий розвиток інформаційних технологій, поширення їх у повсякденному житті та професійній діяльності викликали необхідність перегляду підходів до навчання, сприяли поширенню використання можливостей комп’ютерної техніки при вивченні іноземних мов. Одним із сучасних методів являється використання комп’ютерних технологій при вивченні іноземної мови, який відкриває перед студентами доступ до нових джерел інформації, підвищує їх мотивацію до отримання інформації іноземною мовою, підвищує ефективність самостійної роботи, дає нові можливості для творчості, дозволяють реалізовувати якісно нові форми та методи навчання іноземної мови професійного спрямування.Item Learnability and Issues(Sumy State University, 2017) Mysak, I.I.Have you noticed that we, English language instructors, have currently been teaching our students topical issues as well as relevant skills via English rather than English itself purely? Why does it work more efficiently than teaching the language itself? Two constituent aspects are: appealing to the all-human values, which, by default, exist inside everyone, and providing the sheltering opportunity for the students to be concealed at the rear of the language. Students plunge into relevant and applicable enviroment of topics where they feel in tune with the times. The other benefit is the elements of escapism from the responsibility of learning the strict rules of grammar, for instance, and drilling them in multiple exercises. Thus, they acquire new information together with learning both life skills and language skills. These two merge into one in the 21st century, i.e. learnability.Item Effective Training Approaches to Learning/Teaching Business English(Sumy State University, 2017) Лещенко, Ольга Іллівна; Лещенко, Ольга Ильинична; Leshchenko, Olha IllivnaEnglish language teaching has gone through a radical shift of emphasis in the last forty years, beginning with the communicative revolution in the mid-1970-s. The English language teachers are no longer all alone in their role as trainers as they are able to bring parts of the outside world to the classroom. Beyond the trainer’s “chalk and talk” and the trainees’ language and communication practice there is a range of materials in different media, which help the trainer to turn the Business English classroom into a varied learning/teaching environment. While printed text remains the most common training medium, both the ELT world and the non-ELT world give us access to a wide range of video and audio material, and increasingly multimedia.Item Peer Assessment in ESP(Sumy State University, 2017) Lavrysh, Yu.E.In order to develop the skills and competences required in a professional environment, university students have to reflect on their own role in the learning process. The traditional methods of assessment do not assess reflective thinking, critical thinking, and problem solving skills.Item Error correction strategies in English speaking classroom(ВВП "Мрія", 2014) Андрейко, Лариса Володимирівна; Андрейко, Лариса Владимировна; Andreiko, Larysa VolodymyrivnaThe article analyses effectiveness of error correction in speaking classrooms, when and how to correct errors in order to help learners improve their speaking skills. Some of the most effective error correction strategies are suggested.Item Exployting Skype in Business English teaching(2013) Отрощенко, Лариса Степанівна; Отрощенко, Лариса Степановна; Otroshchenko, Larysa StepanivnaIn the abstract peculiarities of Skype usage in Business English teaching have been presentedItem Exployting You Tube materials in Business English teaching(Севастопольський інститут банківської справи, 2013) Отрощенко, Лариса Степанівна; Отрощенко, Лариса Степановна; Otroshchenko, Larysa StepanivnaУ рефераті були представлені деякі аспекти використання матеріалів You Tube.Item Teaching German as a second foreign language in the Ukrainian Academy of Banking of the NBU(2014) Отрощенко, Лариса Степанівна; Отрощенко, Лариса Степановна; Otroshchenko, Larysa StepanivnaIn the article peculiarities of German acqusition as a second foreign language at the Ukrainian academy of banking have been considered.