Financial Markets, Institutions and Risks (FMIR)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61500

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    The role of financial literacy in ensuring financial inclusion of the population
    (Sumy State University, 2023) Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Petrenko, K.; Pudlo, T.
    У цій роботі узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії з проблеми фінансової грамотності. Основною метою дослідження є виявлення ключових факторів і поведінкових моделей, притаманних управлінню особистими фінансами. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми недостатнього рівня фінансової грамотності різних верств населення свідчить про необхідність сприяння фінансовій освіті населення, особливо незахищених верств. Це стосується питань фінансової інклюзії, підвищення фінансової освіти та розвитку практичних навичок прийняття фінансових рішень. Актуальність вирішення даної наукової проблеми зумовлена швидким розвитком фінансових послуг. Дослідження проблем теоретичних основ фінансової грамотності в роботі здійснюється в такій логічній послідовності: аналіз публікацій, аналіз наявних баз даних, статистичний аналіз. Методичним інструментарієм дослідження була мова програмування Python, зокрема бібліотека моделі stats. Об’єктом дослідження є моделі поведінки з особистими фінансами. У статті наведено результати емпіричного статистичного аналізу, які показали, що різниця у фінансових рішеннях індивідів зумовлена віком, рівнем освіти, зайнятістю та рівнем сімейного доходу. Було виявлено, що такі фінансові рішення, як заощадження чи позичання, пов’язані з фінансовою грамотністю та впливають на фінансову впевненість. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що фінансова грамотність є фундаментальним фактором рівня фінансового добробуту та тісно корелює з моделями фінансової поведінки. Результати дослідження можуть бути корисними для подальших наукових розробок.