Наукові видання (КІ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/127

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Digital economy as a factor of economic development of the state
    (ТОВ «ФІНТЕХАЛЬЯНС», 2021) Perflieva, A.; Siliutina, I.; Antypenko, N.; Власенко, Дмитро Олександрович; Vlasenko, Dmytro Oleksandrovych
    Досліджено роль цифрової економіки як фактору економічного розвитку держави. Установлено, що вплив цифрової економіки на економічний розвиток держави можна оцінити виходячи з її впливу на макроекономічні показники. Для оцінки впливу цифрової економіки як фактору економічного розвитку України побудовано регресійні моделі впливу цифрової економіки на валовий внутрішній продукт, темп інфляції та обмінний курс гривні відносно щодо США. Установлено, що розвиток ІТ-послуг в Україні має висхідний тренд, надійність якого становить 96 %. Доведено, що кореляція динаміки зростання обсягу наданих ІТ-послуг в Україні та валового внутрішнього продукту становить 79 %. Це доводить існування взаємозв’язку зростання валового внутрішнього продукту і розвитку цифрової економіки в Україні. Доведено обернений вплив розвитку цифрової економіки на темпи інфляції в Україні. Кореляція між ними становить 67 % і має від’ємне значення, оскільки розвиток ІТ-послуг сприяє зменшенню темпів інфляції та забезпечує підтримання цінової стабільності. Виявлено низький рівень кореляції між обсягом ІТ-послуг в Україні та динамікою обмінного курсу гривні щодо долара США. Це зумовлено тим, що ІТ-послуги споживаються резидентами і призводять до безпосереднього припливу іноземної валюти в Україну. Тестування моделей впливу цифрової економіки, що представлена ІТ-послугами, на показники економічного розвитку України показало: статистично значимий вплив ІТ-послуги мають на темп інфляції. Установлено, що низький вплив цифрової економіки на валовий внутрішній продукт в Україні зумовлений малою часткою цифрової економіки. Доведено, що зі збільшенням питомої ваги цифрової економіки її вплив на економічний розвиток держави зростає. Прогнозування трендових значень параметрів економічного розвитку показало, що в майбутньому в Україні зростатиме обсяг ІТ-послуг, а це сприятиме підтриманню цінової стабільності та зростанню обсягу валового внутрішнього продукту. За умови експорту ІТ-послуг цифрова економіка здійснюватиме позитивний вплив на укріплення гривні щодо долара США.
  • Item
    To the issue of the improvement of Ukrainian entrepreneurial strategies: digitalmarketing as a modern tool for promotion of goods and servants in social media
    (Limited Liability Company “FINTECHALLIANCE”, 2022) Hirna, О.; Haivoronska, І.; Власенко, Дмитро Олександрович; Власенко, Дмитрий Александрович; Vlasenko, Dmytro Oleksandrovych; Brodiuk, Y.; Verbytska, А.
    The current state of the economy of Ukraine forces businesses to take measures to reduce the impact of existing factors of the changing environment on the activities of the enterprise, by reviewing the implemented marketing strategy. The article defines the system characteristics inherent in the concept of “digital marketing”. The key factors influencing the performance of a company that promotes goods (services) on social networks are listed. Based on the results of the study, the feasibility of using digital marketing as a tool to promote goods and services on social networks is substantiated. The necessity of following the rules of promotion of goods (services) in social networks is given and substantiated, the obligatory consideration of which should be the basis for the formation of business strategy of a business developing in a digital economy: omnichannel; identification of key performance indicators (KRIs); personalization; availability of online commerce on social networks digital marketing technologies should be comparable to the demands and needs of the target audience; consumer experience vs influencer advice. The list of key performance indicators (KPIs) that should be monitored and used by marketers when promoting goods (services) on social networks is proposed to consider the following indicators. Depending on the type of business and target audience, a set of models that marketers use when building communication strategies is defined. The mechanism of development and implementation of the strategy of integrated digital marketing communications is built. Based on the allocation of system characteristics and digital marketing tools, following the outlined rules of promotion of goods (services) in social networks, he is able to implement the procedure of translating management strategy into a regular process. To do this, it is necessary to build a model of a coherent digital marketing strategy and communication strategy. As a result, this will affect the effectiveness of the strategy of integrated digital marketing communications.