Наукові видання (КІ)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/127
Browse
4 results
Search Results
Item Digital economy as a factor of economic development of the state(ТОВ «ФІНТЕХАЛЬЯНС», 2021) Perflieva, A.; Siliutina, I.; Antypenko, N.; Власенко, Дмитро Олександрович; Vlasenko, Dmytro OleksandrovychДосліджено роль цифрової економіки як фактору економічного розвитку держави. Установлено, що вплив цифрової економіки на економічний розвиток держави можна оцінити виходячи з її впливу на макроекономічні показники. Для оцінки впливу цифрової економіки як фактору економічного розвитку України побудовано регресійні моделі впливу цифрової економіки на валовий внутрішній продукт, темп інфляції та обмінний курс гривні відносно щодо США. Установлено, що розвиток ІТ-послуг в Україні має висхідний тренд, надійність якого становить 96 %. Доведено, що кореляція динаміки зростання обсягу наданих ІТ-послуг в Україні та валового внутрішнього продукту становить 79 %. Це доводить існування взаємозв’язку зростання валового внутрішнього продукту і розвитку цифрової економіки в Україні. Доведено обернений вплив розвитку цифрової економіки на темпи інфляції в Україні. Кореляція між ними становить 67 % і має від’ємне значення, оскільки розвиток ІТ-послуг сприяє зменшенню темпів інфляції та забезпечує підтримання цінової стабільності. Виявлено низький рівень кореляції між обсягом ІТ-послуг в Україні та динамікою обмінного курсу гривні щодо долара США. Це зумовлено тим, що ІТ-послуги споживаються резидентами і призводять до безпосереднього припливу іноземної валюти в Україну. Тестування моделей впливу цифрової економіки, що представлена ІТ-послугами, на показники економічного розвитку України показало: статистично значимий вплив ІТ-послуги мають на темп інфляції. Установлено, що низький вплив цифрової економіки на валовий внутрішній продукт в Україні зумовлений малою часткою цифрової економіки. Доведено, що зі збільшенням питомої ваги цифрової економіки її вплив на економічний розвиток держави зростає. Прогнозування трендових значень параметрів економічного розвитку показало, що в майбутньому в Україні зростатиме обсяг ІТ-послуг, а це сприятиме підтриманню цінової стабільності та зростанню обсягу валового внутрішнього продукту. За умови експорту ІТ-послуг цифрова економіка здійснюватиме позитивний вплив на укріплення гривні щодо долара США.Item To the issue of the improvement of Ukrainian entrepreneurial strategies: digitalmarketing as a modern tool for promotion of goods and servants in social media(Limited Liability Company “FINTECHALLIANCE”, 2022) Hirna, О.; Haivoronska, І.; Власенко, Дмитро Олександрович; Власенко, Дмитрий Александрович; Vlasenko, Dmytro Oleksandrovych; Brodiuk, Y.; Verbytska, А.The current state of the economy of Ukraine forces businesses to take measures to reduce the impact of existing factors of the changing environment on the activities of the enterprise, by reviewing the implemented marketing strategy. The article defines the system characteristics inherent in the concept of “digital marketing”. The key factors influencing the performance of a company that promotes goods (services) on social networks are listed. Based on the results of the study, the feasibility of using digital marketing as a tool to promote goods and services on social networks is substantiated. The necessity of following the rules of promotion of goods (services) in social networks is given and substantiated, the obligatory consideration of which should be the basis for the formation of business strategy of a business developing in a digital economy: omnichannel; identification of key performance indicators (KRIs); personalization; availability of online commerce on social networks digital marketing technologies should be comparable to the demands and needs of the target audience; consumer experience vs influencer advice. The list of key performance indicators (KPIs) that should be monitored and used by marketers when promoting goods (services) on social networks is proposed to consider the following indicators. Depending on the type of business and target audience, a set of models that marketers use when building communication strategies is defined. The mechanism of development and implementation of the strategy of integrated digital marketing communications is built. Based on the allocation of system characteristics and digital marketing tools, following the outlined rules of promotion of goods (services) in social networks, he is able to implement the procedure of translating management strategy into a regular process. To do this, it is necessary to build a model of a coherent digital marketing strategy and communication strategy. As a result, this will affect the effectiveness of the strategy of integrated digital marketing communications.Item Individual Factorial Structure of Biomechanical and Psychophysiological Indicators as a Basis for Determining the Fighting Style of Qualified Veteran Boxers(H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2021) Kozin, V.Yu.; Boychuk, Yu.D.; Skaliy, A.V.; Zelenskiy, R.M.; Гончаренко, Володимир Іванович; Гончаренко, Владимир Иванович; Honcharenko, Volodymyr Ivanovych; Cieślicka, M.; Bejtka, M.Purpose: to reveal the fighting style of veteran boxers based on the individual factor structure of psychophysiological and biomechanical indicators. Material and methods. The study involved 42 qualified veteran boxers (aged 45-50). A biomechanical analysis of the indicators of the movement speed of various points and the values of the joint angles while performing a direct blow by boxers has been used as a research method. The psychophysiological method has been used to determine the time of a simple and complex reaction under standard conditions and in various testing modes. Descriptive Statistics and Factor Analysis have been applied as methods of statistical analysis. Results. Two main factors have been identified in the structure of the complexperformance of qualified veteran boxers. Factor 1 (55.063% of the total aggregate variance) is named "Speed". Factor 2 (44.937% of the total aggregate variance) stands for “Speed Endurance”. Individual factor structure, which is characterized by the distinctive factor "Speed and Coordination Endurance" by more than 80% as well as by the marked factor "Speed" by less than 30% is considered to be a particularity of the tempo style boxers. Individual factor structure, which is characterized by the intensity of the factor "Speed" by more than 80%, and by the distinctive factor "Speed and Coordination Endurance" by less than 30% is considered to be typical for the playing style boxers. The individual factor structure, which is characterized by the marked factor "Speed" by more than 50%, and by the intencity of the factor "Speed and Coordination Endurance" by less than 30% is seen to be peculiar to the strength style boxers. Conclusions. It is shown that the psychophysiological features of boxers of different fighting styles are reflected in the features of the direct strike technique. The lack of speed at the beginning of the movement in tempo style boxers is supplemented and compensated by the high speed of movement. Playing style boxers are characterized by a high speed of movement at the very beginning of the strike. Strength style boxers are characterized by the gradual development of movement speed.Item Efficiency of maternal milk on morbidity at newborns with very low body weight at birth(Видавництво СумДУ, 2012) Athuman, S.K.; Ahmed, J.S.