Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198
Browse
Search Results
Item Peculiarities of the modern development of international logistics in Ukraine(Sumy State University, 2022) Balak, I.O.Стаття присвячена дослідженню міжнародної логістики. Систематизовано основні види логістики в залежності від державного кордону: внутрішньодержавну (національну), яка здійснюється в межах національних кордонів однієї держави, міжнародну з залученням учасників хоча б з двох держав та перетином державного кордону, глобальну, яка являє собою злагоджену макроекономічну систему. Окреслено концептуальні основи розвитку транспортних магістралей, що стали передумовами для виникнення та ефективного функціонування єврологістики. Висвітлено особливості діяльності логістичного центру Паризького регіону, що є великим урбаністичним центром світу, проте знаходиться в транспортній периферії Європи, та сутність створення "вантажних сіл" як основи транспортно-складської інфраструктури логістики ФРН, що має на меті допомогти підібрати логістичні послуги та партнерів. Проаналізовано систему панєвропейських транспортних коридорів, частина з яких пролягає територією України. Розглянуто п’ять головних транснаціональних осей, реалізація яких ускладнена військовою агресією РФ в Україні. Використання потенціалу транспортної інфраструктури в Україні є низьким, необхідно створювати нові транспортні коридори, активно поєднуватися до роботи існуючої міжнародної транспортної системи. Досліджено роль окремих видів транспорту у вантажообігу України, зазначено домінування залізничних, автомобільних, водних перевезень. Авіаперевезення наразі є неможливими через "закрите" небо. Окреслено проблеми блокади російськими військами українських чорноморських портів, що унеможливлює їх ефективне використання. Наразі основні вантажопотоки в Україні ввозяться автомобільним транспортом, залізницею. Висвітлено недостатню кількість та площ складських приміщень в Україні до початку повномасштабної війни, значна частина яких вже зруйновані чи зазнали пошкоджень в результаті бойових дій. Запроваджений "транспортний безвіз" між ЄС та Україною є вагомим чинником підтримки вітчизняної економіки загалом та логістики, зокрема. Зазначено про необхідність перерозподілу частки вантажообігу з РФ і Білорусі на користь країн-партнерів по антиросійській коаліції.