Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Small and Medium Entrepreneurship: Ukrainian and World Experience
    (Sumy State University, 2020) Tymoshyk, D.D.; Гриценко, Лариса Леонідівна; Гриценко, Лариса Леонидовна; Hrytsenko, Larysa Leonidivna; Ковальов, Ярослав Сергійович; Ковалев, Ярослав Сергеевич; Kovalov, Yaroslav Serhiiovych
    У статті розглянуто поняття малого та середнього підприємництва в процесі становлення економічної думки. Завдання роботи – визначити та проаналізувати стан малого та середнього підприємництва в Україні та закордоном. З цією метою окреслені визначення закордонних і національних науковців і сформульовано власне розуміння терміну. Проведено порівняльнокількісний аналіз підприємств на основі даних, зібраних Державною службою статистики України, і виявлений позитивний приріст підприємств за період 2014-2018 років. Окрім того досліджені основні підходи стосовно поділу підприємств на види за різними класифікаційними ознаками відповідно до української економічної системи та стандартів Європейського Союзу, що докорінно відрізняються від системи поділу в Сполучених Штатах Америки. Разом з тим розглянуті показники малого та середнього підприємництва США і країн Європи, що дозволяє говорити про те, що найбільший відсоток внеску у ВВП належить саме сектору малого та середнього підприємництва. Описані особливості МСП у порівнянні з іншими видами підприємств визначають важливість становлення МСП як стійкого та самодостатнього сектору економіки та вимагають підтримки зі сторони державного регулювання. Актуальність дослідження теми МСП передусім продиктована необхідністю узагальнення раніше досліджених пластів цієї теми, появою нових реформ та прагненням України вдосконалити економічну систему та вивести її на світовий рівень. Розвиток економіки залежить не лише від внутрішніх принципів ведення політики, але і від зовнішніх факторів, що впливають на стан світової економіки. Початок 2020 року змусив керівників країн світової спільноти задуматися про принципи збереження економічних показників у період тригеру, викликаного пандемією коронавірусу та обвалом цін на нафту, а тому цілком закономірною є практика впровадження програм щодо підтримки підприємств малого та середнього бізнесу в період рецесії світової економіки.
  • Item
    Complex Solution of Ecological and Economic Problems of Traffic Jams
    (Sumy State University, 2019) Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Ковальов, Ярослав Сергійович; Ковалев, Ярослав Сергеевич; Kovalov, Yaroslav Serhiiovych; Tkachenko, O.M.; Chorna, Y.V.
    У статті проаналізовано рівень завантаженості автотранспортних потоків та його негативні наслідки в м. Київ. Досліджено кількість викидів від заторів та кількість авто в м. Київ, які потрапляють в них, за 2009-2018 рр., пораховано упущені вигоди від простоїв автомобілістів, знайдено їх кількісне вираження. В ході дослідження була використана методика системноструктурного і порівняльного аналізу – при аналізі еколого-економічних проблем сучасних автотранспортних систем; методи формально-логічного аналізу – при формуванні методів впровадження інноваційної інфраструктури автотранспортних шляхів, визначенні напрямів зменшення негативних впливів заторів; економіко-статистичні методи – при дослідженні тенденцій розвитку та структури впливу завантаженості автодоріг на еколого-економічну сферу. Як шляхи вирішення даної проблеми запропоновано врахування рози вітрів при архітектурному плануванні м. Київ, застосування автоматизованих систем управління дорожнім рухом, імплементація організаційно-технічних методів розподілу автотранспортних потоків у часі, а саме: реверсивний рух, дорожні розв’язки, "розумні" світлофори, розширення доріг, а також перехід на альтернативні види транспорту. Значний вплив викидів від дорожнього руху на міське населення у всьому світі мотивував нас на дослідження методів зменшення впливу цих забруднюючих речовин. Так, доведено, що посадка дерев між автомобільними дорогами та будинками зменшує кількість забруднення, якому піддаються люди. Окрім якості повітря та загальних переваг для здоров’я, озеленення доріг може покращити естетику, зменшити викиди парникових газів, контролювати стік поверхневих вод та зменшити шумове забруднення. Тому за для нівелювання негативних наслідків від викидів автотранспорту під час заторів розраховано необхідну кількість дерев для посадки у м. Київ.
  • Item
    Реклеймінг водних ресурсів: соціально-економічні проблеми та перспективи
    (Сумський державний університет, 2017) Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Горобченко, Денис Володимирович; Горобченко, Денис Владимирович; Horobchenko, Denys Volodymyrovych; Торба, І.В.; Ковальов, Ярослав Сергійович; Ковалев, Ярослав Сергеевич; Kovalov, Yaroslav Serhiiovych
    Дефіцит якісної прісної води є однією з основних проблем сталого розвитку більшості країн світу. Це є наслідком зміни клімату та антропогенного забруднення водних джерел. Однією з головних першопричин виснаження водних ресурсів є нестача потужностей очисних споруд. Разом із тим більшість очисних споруд запроектовані на основі застарілих технічних рішень, а рівень їх зношення наближається до 100 %. У статті розглянуто основні проблеми відновлення стічних вод; запропоновано визначення терміна «реклеймінг водних ресурсів»; визначено напрямки використання водних ресурсів після їх реклеймінгу; проведено порівняльний аналіз стану процесу реклеймінгу водних ресурсів в інших країнах світу; виділено основні завдання у сфері відновлення якості водних ресурсів. Для активізації реклеймінгу водних ресурсів запропоновано механізм енергосервісного контракту як одну з основних перспектив розвитку водогосподарської сфери України і відповідно розвитку процесів реклеймінгу водних ресурсів.