Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Innovation Strategy for Business: Financial Management Aspects
    (Sumy State University, 2019) Костель, Микола Васильович; Костель, Николай Васильевич; Kostel, Mykola Vasylovych; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna
    На даний час бізнес – це орієнтована на ризик і націлена на прибуток ринкова активність, засіб функціонування в ринковому середовищі, в той же час, обумовлений специфікою певної галузі економіки. Підприємництво є невід'ємною частиною бізнесу, його інноваційним елементом. Інновації в бізнесі є рушійною силою економічного зростання в нестабільних умовах сучасності, що вимагають швидкої адаптації до динамічних змін соціально-економічної і політичної ситуації в Україні та за кордоном. Однак проблема із зусиллями щодо поліпшення інновацій корениться у відсутності інноваційної стратегії, яка пов'язана, зокрема, з фінансовим ризиком і обмеженим фінансовим капіталом. Більш того, ринок є стимулом для розвитку бізнесу, а нестача фінансових ресурсів (власних і позикових) є його межею. Таким чином, стаття присвячена визначенню сутності та ролі інноваційної стратегії бізнесу і аспектів її фінансового менеджменту. Обгрунтовано, що ефективність інноваційної діяльності залежить, перш за все, від ефективності управління. Виходячи з особливостей інноваційних проектів, зростає ряд управлінських завдань. Фінансовий менеджмент є ключовим компонентом системи управління інноваційними стратегіями для бізнесу, який має велике значення для забезпечення економічної ефективності бізнесу в поточних ринкових умовах, грає роль важливого засобу підтримки конкурентоздатності та утримання лідируючих позицій на ринках товарів і послуг. Своєчасна оцінка фінансового ризику бізнесу і формування структури капіталу для інноваційної стратегії є основними передумовами забезпечення ефективності. Запропоновано концепцію інноваційної стратегії для бізнесу і, зокрема, аспектів її фінансового менеджменту.
  • Item
    Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities
    (Sumy State University, 2019) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Stauvermann, P.J.; Peleshchenko, R.O.
    У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.