Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Influence of artificial intelligence on business decision-making
    (Sumy State University, 2024) Кубатко, Олександр Васильович; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Ozims, S.Ch.; Вороненко, В'ячеслав Ігорович; Voronenko, Viacheslav Ihorovych
    У статті досліджується вплив штучного інтелекту на прийняття бізнес-рішень. Аналізуючи технічні, стратегічні та етичні аспекти цього явища, дослідження ставить за мету розкрити наслідки, які приносить інтеграція штучного інтелекту у процес прийняття рішень. У роботі проведено комплексний аналіз для вивчення знань та досвіду осіб щодо впровадження штучного інтелекту в бізнес-процеси щодо прийняття рішень. Досліджено деталі демографічних характеристик, рівня обізнаності про штучний інтелект, статусу впровадження, впливу на швидкість та точність прийняття рішень і етичні аспекти, пов’язані з упередженням у рішеннях, що базуються на штучному інтелекті. Результати свідчать, що стать та віковий розподіл впливають на знання та використання штучного інтелекту у прийнятті бізнес-рішень. Рішення, прийняті на основі штучного інтелекту, є домінуючими в секторі охорони здоров’я. Крім того, рівень обізнаності та впровадження штучного інтелекту свідчать про загально позитивний рівень обізнаності серед респондентів. Існує позитивне сприйняття того, що штучний інтелект дозволяє приймати рішення швидше з якісним внеском у точність бізнес-рішень. Однак є відомості про деякі упередження у рішеннях, що базуються на штучному інтелекті. Це підкреслює значущість проблеми справедливого та рівноправного застосування алгоритмів штучного інтелекту, що свідчить про важливість вирішення упереджень для забезпечення етичного прийняття рішень. В статті представлені результати гіпотезного тестування, що спрямоване на визначення того, чи залежить використання штучного інтелекту від точності бізнес-рішень. Результати вказали на недостатні докази для висунення значущого зв’язку між інтеграцією штучного інтелекту та точністю прийняття рішень. Це свідчить про те, що організації повинні вивчати додаткові фактори, які впливають на точність прийняття рішень, визнавши, що сама інтеграція штучного інтелекту може бути не єдиним визначальним фактором.
  • Item
    Innovation Strategy for Business: Financial Management Aspects
    (Sumy State University, 2019) Костель, Микола Васильович; Костель, Николай Васильевич; Kostel, Mykola Vasylovych; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna
    На даний час бізнес – це орієнтована на ризик і націлена на прибуток ринкова активність, засіб функціонування в ринковому середовищі, в той же час, обумовлений специфікою певної галузі економіки. Підприємництво є невід'ємною частиною бізнесу, його інноваційним елементом. Інновації в бізнесі є рушійною силою економічного зростання в нестабільних умовах сучасності, що вимагають швидкої адаптації до динамічних змін соціально-економічної і політичної ситуації в Україні та за кордоном. Однак проблема із зусиллями щодо поліпшення інновацій корениться у відсутності інноваційної стратегії, яка пов'язана, зокрема, з фінансовим ризиком і обмеженим фінансовим капіталом. Більш того, ринок є стимулом для розвитку бізнесу, а нестача фінансових ресурсів (власних і позикових) є його межею. Таким чином, стаття присвячена визначенню сутності та ролі інноваційної стратегії бізнесу і аспектів її фінансового менеджменту. Обгрунтовано, що ефективність інноваційної діяльності залежить, перш за все, від ефективності управління. Виходячи з особливостей інноваційних проектів, зростає ряд управлінських завдань. Фінансовий менеджмент є ключовим компонентом системи управління інноваційними стратегіями для бізнесу, який має велике значення для забезпечення економічної ефективності бізнесу в поточних ринкових умовах, грає роль важливого засобу підтримки конкурентоздатності та утримання лідируючих позицій на ринках товарів і послуг. Своєчасна оцінка фінансового ризику бізнесу і формування структури капіталу для інноваційної стратегії є основними передумовами забезпечення ефективності. Запропоновано концепцію інноваційної стратегії для бізнесу і, зокрема, аспектів її фінансового менеджменту.
  • Item
    Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities
    (Sumy State University, 2019) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Stauvermann, P.J.; Peleshchenko, R.O.
    У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.