Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198
Browse
4 results
Search Results
Item Innovative Development of Ukraine: Strategies, Models, Mechanisms(Sumy State University, 2019) Ivanova, O.M.; Ivanova, V.V.У статті розглянуто взаємозв’язок інноваційної активності та конкурентоспроможності. Сильна конкуренція зумовлює активність суб’єктів господарювання у розробці та впровадженні інновацій, забезпечуючи інноваційну основу для їх власної сильної конкурентної позиції та конкурентоспроможності України. В Україні наявний "розрив" між можливостями генерації інновацій та умовами їх генерації і впровадження. Обгрунтовано можливість і необхідність інноваційного розвитку України на основі використання достатньо потужного інноваційного потенціалу та інших факторів сприяння інноваційному розвитку економіки. Це потребує від держави створення умов для захисту конкуренції, визначення системи стратегій та розробки стратегічного плану для їх реалізації. Запропоновано теоретико-множинну модель системи стратегій та модель механізму реалізації загальної стратегії управління економікою – стратегії інноваційного розвитку. Для реалізації стратегії інноваційного розвитку України пропонується інноваційна стратегія – розвиток інтелектуально-орієнтованого підприємництва. Реалізацію обраної інноваційної стратегії необхідно здійснити за двома стратегічними напрямами: збільшення людського капіталу та активізація формування людського потенціалу, створення умов для здійснення інтелектуально-орієнтованого підприємництва. Запропоновано включити до системи стратегій низку ключових функціональних стратегій, які узгоджені із загальної стратегією та забезпечать її реалізацію: освітню – розвиток інтелектуальних здібностей та компетенцій, структурно-галузеву – пріоритетний розвиток високотехнологічних і нематеріаломістких галузей та активне використання знаннєвого потенціалу для модернізації всіх галузей економіки, організаційно-структурну – формування кластерної моделі економіки. Україні необхідна інформаційна стратегія для інформаційної підтримки інноваційного розвитку економіки та механізм її реалізації.Item Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities(Sumy State University, 2019) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Stauvermann, P.J.; Peleshchenko, R.O.У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.Item Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership(Sumy State University, 2017) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Marchenko, T.V.The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market.Item Organizational and Economic Opportunities of Reengineering Business-processes as Part of the Effective Functioning for Native Machine-building Branch Recreation(Sumy State University, 2016) Таранюк, Леонід Миколайович; Таранюк, Леонид Николаевич; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Кобизький, Денис Сергійович; Кобизский, Денис Сергеевич; Kobyzkyi, Denys Serhiiovych; Таранюк, Каріна Вікторівна; Таранюк, Карина Викторовна; Taraniuk, Karina ViktorivnaIn conditions of severe changes of environmental business-area regarding geopolitical events of 2014–2016 years influence, in particular Ukraine and Russia relationships politic and economic crisis, one of the most powerful and important Ukrainian economic branch, machine-building, has met with essential and rapid decrease of productive results. Due to the situation conditions article authors advised to study reengineering basic items in details and research the possibility of its application for Ukrainian machine-building branch competitiveness recreation. The main arguments for the application were stated as the following: essentiality of results to reach, fundamentally of changes to implement, radically measure of events to carry out, and also reengineering instruments to suit the severe environmental changes. Article authors analyzed the reasons of machine-building crisis condition and found the most critical processes and events. Thus it was made a conclusion about reengineering events practicability for improving the following basis: final client importance feeling, production segmentation and description, production connections rapidity, information movement ability, nomenclature and standards base flexibility, foundation of perceived corporative culture of production values, effective motivation work with the stuff.