Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    The Role of United Territorial Communities in the Development Foreign Economic Activity of Agricultural Producers
    (Sumy State University, 2020) Fedosieieva, H.S.
    У роботі наведено механізм співпраці об’єднаних територіальних громад та виробників сільськогосподарської продукції. На прикладі діяльності конкретної сільської територіальної громади визначено переваги від такої співпраці для кожного з учасників. Зокрема, найбільш важливими позитивними результатами для об’єднаних територіальних громад названо: розвиток зайнятості місцевого населення; розвиток соціальної та відновлення виробничої інфраструктури; збільшення розміру середньої заробітної плати; зниження темпів міграції молоді. Обгрунтовано систему заходів, які повинна реалізувати об’єднана територіальна громада задля стимулювання експортних операцій місцевих виробників сільськогосподарської продукції. Визначено фактори, що їх потрібно враховувати сільськогосподарським товаровиробникам в процесі сумісної розробки стратегії виходу на зовнішній ринок: визначення об’єкту та країни експорту; дослідження законодавства в сфері імпорту сільськогосподарської продукції країни–партнера; можливість залучення зовнішнього фахівця з зовнішньоекономічної діяльності та міжнародної сертифікації; пошук іноземного партнера; розрахунок економічної ефективності запланованої експортної операції; інші. Представлено варіанти експорту для визначених сільськогосподарських товаровиробників з врахуванням їх сучасної спеціалізації, можливості диверсифікації діяльності, обсягу сільськогосподарських угідь, експортної ціни на визначені види продукції, перспективні ринки збуту та наявні конкурентні переваги. Зосереджено увагу на доцільності експорту нішевих видів сільськогосподарської продукції, зокрема квасолі білої. Окрім того, зроблено акцент на необхідності закріплення положень взаємовигідної паритетної співпраці та визначення параметрів конкретного позитивного ефекту від такої співпраці для об’єднаної територіальної громади.
  • Item
    Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities
    (Sumy State University, 2019) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Stauvermann, P.J.; Peleshchenko, R.O.
    У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.