Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Item
    Формування конкурентного середовища у освітньому просторі: роль освітніх провайдерів
    (Сумський державний університет, 2022) Лукаш, Ольга Анатоліївна; Лукаш, Ольга Анатольевна; Lukash, Olha Anatoliivna; Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Танащук, М.С.
    У статті досліджено стан розвитку конкурентного середовища освітньої галузі. Більшість досліджень поточного та майбутнього стану вищої освіти сходяться на кількох висновках. Одним із таких висновків є те, що ділова етика та практика стають прийнятними у вищій освіті. Багато тенденцій, з якими стикається освітня галузь, наразі добре відомі та мають прямі стратегічні наслідки (наприклад, необхідність збереження принципу суспільного блага як важливого компонента місії університету, необхідність прийняти стратегії формування бюджету, щоб збалансувати зменшення державного фінансування), кілька інших тенденцій мають багатогранний вплив на вищу освіту. Детальний аналіз сильних і слабких сторін, можливостей і загроз, свідчить про те, що сектор вищої освіти повинен відповісти на основні сучасні виклики, які було проаналізовано. Основний фокус освітніх провайдерів зосереджений на підтримці інституційної репу-тації та наданні послугах суспільству. Заклади освіти повинні стати підприємливими, а менеджери повинні керуватися бізнес-мисленням у своїй діяльності, діяти як лідери та збалансовувати престиж та ринкові принципи у своїх рішеннях. Конкуренція між дослідницькими університетами не тільки здебільшого спрямована на дослідження, але й торкається широкого кола питань: конкуренція за студентів, гранти, відкриття, патенти, науковців, державні та приватні ресурси тощо. Креативність та інновації мають важливе значення у вищій освіті та науці, а отже, в центрі уваги вчених і прак-тиків управління, можна виокремити чотири проблеми, які необхідно вирішувати і актуальність яких поступово зростає: зростаюча напруженість між конкуренцією та спільнотою (суспільством); навантаження на окремих осіб (науковці, викладачі, менеджери) та ЗВО, що виникає через численні конкурентні змагання; зміна відносин між організацією діяль-ності ЗВО та окремими дослідниками (працівниками); вплив рейтингів та статусної конкуренції на загальну інноваційну здатність системи освіти.
  • Item
    Формування конкурентних переваг підприємства кондитерської галузі
    (Сумський державний університет, 2018) Чорток, Юлія Володимирівна; Чорток, Юлия Владимировна; Chortok, Yuliia Volodymyrivna; Гриценко, Лариса Леонідівна; Гриценко, Лариса Леонидовна; Hrytsenko, Larysa Leonidivna; Нечипоренко, Роман Миколайович; Нечипоренко, Роман Николаевич; Nechyporenko, Roman Mykolaiovych; Федоришин, І.В.; Скороходова, Л.І.
    Статтю присвячено дослідженню основних тенденцій розвитку підприємств кондитерської галузі упродовж останніх років із метою визначення особливостей розвитку галузі й окреслення майбутніх перспектив розвитку вітчизняних підприємств-виробників кондитерської продукції. Дослідження динаміки виробництва кондитерської продукції виявило падіння обсягів в Україні. Основними причинами такої тенденції вважається падіння доходів населення. Аналіз експортноімпортних операцій показав переорієнтацію вітчизняних виробників на зовнішній ринок. Було встановлено, що, незважаючи на системну кризу, окремі виробники кондитерської продукції істотно збільшили свої прибутки, що свідчить про можливості та потенціал розвитку галузі. Також встановлено, що три кондитерські компанії України входять до світового рейтингу Global Top 100 Candy Industry, а саме до сотні найбільших у світі виробників солодощів входять три українські компанії – "Roshen" (25-та позиція у рейтингу 2018 р., 24-та – у 2017 р.), "АВК" (64-та позиція у рейтингу 2018 р., 67-ма – у 2017 р.) та "Konti Group" (43-та позиція у рейтингу 2017 і 2018 рр.). Також авторами оцінено та проаналізовано результати діяльності ПрАТ "Монделіз Україна", що входить до складу Mondelēz International – одного зі світових лідерів у виробництві кондитерської продукції за версією того самого рейтингу. Авторами було розраховано показники ділової активності підприємства, проаналізовано зовнішнє середовище та можливі прогнозовані зміни на діяльність ПрАТ "Монделіс Україна" за допомогою моделі STEEPLE – аналізу, досліджено характеристики цільової групи споживачів, оцінено основних конкурентів та сформовано карту "конкурентного профілю" підприємства, окреслені головні глобальні тенденції розвитку ринку кондитерської продукції.
  • Item
    Впровадження стратегії "блакитного океану" в аграрному секторі України
    (Сумський державний університет, 2018) Рощина, Н.В.; Черненко, Н.О.
    У статті досліджено позиції України на світовому аграрному ринку та причини її екстенсивного розвитку. Розглянуто досвід аграрної політики Японії, який доцільно використати для створення та розвитку сільської виробничої інфраструктури України, стимулювання сільськогосподарських науково-дослідних робіт. Авторами зазначено, що iснують «Блакитні океани» – нові сфери та невідомі ділянки ринку. Натомість у «червоних океанах» кордони галузі визначені й погоджені, а правила конкуренції давно відомі. Тому компанії з «червоної території» намагаються витіснити конкурентів, щоб перетягнути на себе велику частину попиту. З часом ринок стає тіснішим, можливості для зростання і здобуття прибутку скорочуються, починається смертельна конкуренція, яка заливає океан червоним кольором. У «блакитних океанах» немає конкуренції, тому вони дають можливість зростати і отримувати прибуток. Для освоєння блакитних океанів потрібний творчий підхід, зазвичай вони виникають усередині «червоних», що розширює кордони галузі. У статті зазначено, що ця стратегія є актуальною для сучасної сфери прогнозування загроз в агросекторі, вона націлена на пошук нового, а не вивчення і розвиток старого. Особливу увагу приділено теоретичним аспектам застосування стратегії «блакитного океану» як інструменту стратегічного успіху в аграрному секторі. Проаналізовано основні переваги щодо застосування запропонованої стратегії. Зазначено, що разом із наведеними перевагами впровадження стратегії «блакитного океану» адекватне ставлення до процесу імплементації стратегічних орієнтирів на сучасному етапі економічних відносин вимагає від менеджменту підприємства розуміння стратегічної логіки як «червоного», так і «блакитного» океанів. У результаті дослідження доведено, що за умов упровадження представленої стратегії Україна має можливість як зберегти свої конкурентні переваги, так і створити окремий попит на продукцію ринку ІТ в агросекторі.
  • Item
    Економічні проблеми управління біоресурсами в Україні та Європейському Союзі
    (Сумський державний університет, 2017) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Треус, Алла Анатоліївна; Треус, Алла Анатольевна; Treus, Alla Anatoliivna; Часник, Ольга Олександрівна; Часнык, Ольга Александровна; Chasnyk, Olha Oleksandrivna
    Досліджено сильні сторони української економіки на прикладі сільського господарства, де використовуються біоресурси. Доведено, що Україна має високий потенціал у цій сфері, який в умовах виходу держави на європейський ринок доцільно максимально використовувати. Розглянуто проблеми, які не дозволяють повною мірою використати можливості й досягти максимальної економічної ефективності в цій галузі. У статті звернено увагу на те, що ці проблеми є актуальними не лише для нашої крани, а й для держав-членів Європейського Союзу та світу в цілому. Аналізуються основні економічні перешкоди на шляху до збільшення прибутковості бізнесу, побудованого на використанні біоресурсів в АПК. Викладено огляд ключових ринкових тенденцій та проаналізовано проблеми управління біоресурсами на прикладі бджільництва. Запропоновано шляхи трансформації умов ведення бізнесу в сфері бджільництва, який тісно пов’язаний із біоресурсами, з метою максимізації еколого-економічної ефективності цих видів господарювання.
  • Item
    Еволюція підходів до ідентифікації змісту стратегії
    (Сумський державний університет, 2016) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna
    У зв’язку з розвитком концепцій стратегічного менеджменту, який розпочався у 50 рр. ХХ сторіччя і продовжується досі, з'являються нові відкриття у сфері конкурентних стратегій. Кожний дослідник із стратегічного менеджменту абсолютизує свій власний підхід, і якщо проаналізувати публікації за останні два десятиріччя, то часто вони подібні між собою у використанні слів «новий підхід» чи «нова парадигма». Але не варто забувати, що всі нові дослідження були результатом натхнення працями попередників, які потрібно проаналізувати в історичній послідовності для того, щоб виявити закономірності у твердженнях, трактуваннях та застосуваннях стратегій сучасної організації. Автором проаналізовано розвиток підходів до трактування стратегії та запропоновано класифікацію підходів щодо визначення змісту стратегії. У роботі представлено трактування стратегії коопетиції як нового парадоксального погляду на стратегічне управління.
  • Item
    Практичні підходи щодо підвищення оцінки конкурентоспроможності підприємства
    (Сумський державний університет, 2015) Харченко, Микола Олексійович; Харченко, Николай Алексеевич; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Старченко, Людмила Володимирівна; Старченко, Людмила Владимировна; Starchenko, Liudmyla Volodymyrivna; Лозицька, Ю.А.
    Стаття присвячена оцінюванню конкурентоспроможності діючого підприємства середнього бізнесу та обґрунтуванню заходів підвищення його конкурентоспроможності в умовах кризи. Для визначення основних факторів що впливають на рівень конкуренції підприємства, був проведений SWOT-аналіз і відповідно складений профіль зовнішнього середовища для ТОВ «Двері Білорусії» (м. Київ). У роботі проведене оцінювання підприємства та пошук шляхів до покращення його діяльності за допомогою методу балів та бенчмаркінгу. В роботі економічно обґрунтовано вибір постачальників сировини з метою укладання нових контрактів та збільшення обсягів продажу. Запропоновані основні шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства і продукції в умовах кризи. Виявлена можливість зменшення собівартості продукції за рахунок скорочення транспортних витрат, витрат на сировину і матеріали та підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок вдалої маркетингової діяльності.
  • Item
    Управління конкурентоспроможністю потенціалу підприємства поліграфічної галузі
    (Сумський державний університет, 2015) Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Лютенко, Д.А.
    Стаття присвячена вивченню процесу управління конкурентоспроможністю потенціалу підприємства, що працює в поліграфічній галузі. У роботі здійснено аналіз конкурентоспроможності потенціалу підприємства і сформовані рекомендації щодо її підвищення. На основі використання стратегічного аналізу до оцінювання конкурентоспроможності потенціалу підприємства виявлені головні причини низького рівня конкурентоспроможності продукції та підприємства в цілому й обґрунтована необхідність управління процесом її підвищення. Запропоновані основні шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства та продукції. Виявлено можливість зменшення собівартості продукції за рахунок введення нових технологій, ефективного використання виробничих площ та вдалої маркетингової діяльності. Головним результатом упровадження запропонованих заходів буде підвищення рівня конкурентоспроможності на рівні окремого підприємства.
  • Item
    Основні напрямки державного регулювання інвестиційного ринку України в умовах глобалізаційних процесів
    (Сумський державний університет, 2015) Кобушко, Ігор Миколайович; Кобушко, Игорь Николаевич; Kobushko, Ihor Mykolaiovych; Кобушко, Яна Володимирівна; Кобушко, Яна Владимировна; Kobushko, Yana Volodymyrivna
    У статті розроблено теоретико-методологічні засади обґрунтування стратегічних напрямків розвитку інструментарію державного регулювання інвестиційного ринку (ІР) України, що містять систему конкретних практичних заходів, згрупованих у межах семи загальних напрямків. Обґрунтовано необхідність та визначено черговість заходів щодо скасування в Україні податку на депозити. Запропоновано механізм створення державою правового поля та стимулювання появи нового типу посередників на ньому – інвестиційних фондів прямих інвестицій. У рамках підвищення ефективності виконання державою ролі інвестиційного посередника на ринку обґрунтовано доцільність створення в Україні Державного фонду фінансування пріоритетних проектів. Доведено необхідність установлення вимоги щодо обов’язкової публікації інформації про юридичних осіб усіх організаційних форм – суб’єктів інвестиційного ринку, формування на цій основі відповідної узагальненої бази даних про емітентів та потенційних об’єктів інвестування для збільшення транспарентності інвестиційного ринку. Обґрунтовано необхідність посилення правової, інституціональної та фінансової незалежності регуляторів інвестиційного ринку. Запропоновано ввести в Україні ряд податків на операції з фінансовими інструментами та диференціювати розмір ставок оподаткування.
  • Item
    Застосування вартісного підходу оцінки конкурентоспроможності підприємств компресорного машинобудування
    (Сумський державний університет, 2013) Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Харченко, Микола Олексійович; Харченко, Николай Алексеевич; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Зіненко, Ю.В.
    Досліджено вартісний підхід до оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства з урахуванням специфіки машинобудівної галузі, виокремлені його переваги. Виділена група підприємств – виробників компресорного обладнання, для яких проводиться оцінка. Вибрані групи показників фінансово-господарської діяльності підприємства для оцінки конкурентоспроможності з урахуванням галузевих особливостей. З групи визначених показників шляхом кореляційно-регресійного аналізу вибрані ті, що найбільш точно характеризують рівень конкурентоспроможності підприємств. З метою визначення конкурентного місця та можливостей розвитку ПАТ «НВАТВНДІ Компресормаш» оцінено грошовий потік підприємств-конкурентів та його складових. Проведений аналіз дозволив зробити висновки щодо оцінки рівня конкурентоспроможності ПАТ «НВАТВНДІ Компресормаш» серед виробників компресорного обладнання та визначити можливості для подальшого розвитку підприємства.
  • Item
    Управління змінами як альтернативний варіант антикризових заходів
    (Сумський державний університет, 2011) Лисенко, Ю.В.; Герасимова, О.Л.
    Розглядається необхідність антикризового управління в сучасних умовах господарювання, наводяться основні визначення поняття "антикризове управління підприємством" та заходи, необхідні для подолання кризової ситуації на підприємстві. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29644