Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198
Browse
16 results
Search Results
Item Innovative Development of Ukraine: Strategies, Models, Mechanisms(Sumy State University, 2019) Ivanova, O.M.; Ivanova, V.V.У статті розглянуто взаємозв’язок інноваційної активності та конкурентоспроможності. Сильна конкуренція зумовлює активність суб’єктів господарювання у розробці та впровадженні інновацій, забезпечуючи інноваційну основу для їх власної сильної конкурентної позиції та конкурентоспроможності України. В Україні наявний "розрив" між можливостями генерації інновацій та умовами їх генерації і впровадження. Обгрунтовано можливість і необхідність інноваційного розвитку України на основі використання достатньо потужного інноваційного потенціалу та інших факторів сприяння інноваційному розвитку економіки. Це потребує від держави створення умов для захисту конкуренції, визначення системи стратегій та розробки стратегічного плану для їх реалізації. Запропоновано теоретико-множинну модель системи стратегій та модель механізму реалізації загальної стратегії управління економікою – стратегії інноваційного розвитку. Для реалізації стратегії інноваційного розвитку України пропонується інноваційна стратегія – розвиток інтелектуально-орієнтованого підприємництва. Реалізацію обраної інноваційної стратегії необхідно здійснити за двома стратегічними напрямами: збільшення людського капіталу та активізація формування людського потенціалу, створення умов для здійснення інтелектуально-орієнтованого підприємництва. Запропоновано включити до системи стратегій низку ключових функціональних стратегій, які узгоджені із загальної стратегією та забезпечать її реалізацію: освітню – розвиток інтелектуальних здібностей та компетенцій, структурно-галузеву – пріоритетний розвиток високотехнологічних і нематеріаломістких галузей та активне використання знаннєвого потенціалу для модернізації всіх галузей економіки, організаційно-структурну – формування кластерної моделі економіки. Україні необхідна інформаційна стратегія для інформаційної підтримки інноваційного розвитку економіки та механізм її реалізації.Item Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities(Sumy State University, 2019) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Stauvermann, P.J.; Peleshchenko, R.O.У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.Item Формування конкурентних переваг підприємства кондитерської галузі(Сумський державний університет, 2018) Чорток, Юлія Володимирівна; Чорток, Юлия Владимировна; Chortok, Yuliia Volodymyrivna; Гриценко, Лариса Леонідівна; Гриценко, Лариса Леонидовна; Hrytsenko, Larysa Leonidivna; Нечипоренко, Роман Миколайович; Нечипоренко, Роман Николаевич; Nechyporenko, Roman Mykolaiovych; Федоришин, І.В.; Скороходова, Л.І.Статтю присвячено дослідженню основних тенденцій розвитку підприємств кондитерської галузі упродовж останніх років із метою визначення особливостей розвитку галузі й окреслення майбутніх перспектив розвитку вітчизняних підприємств-виробників кондитерської продукції. Дослідження динаміки виробництва кондитерської продукції виявило падіння обсягів в Україні. Основними причинами такої тенденції вважається падіння доходів населення. Аналіз експортноімпортних операцій показав переорієнтацію вітчизняних виробників на зовнішній ринок. Було встановлено, що, незважаючи на системну кризу, окремі виробники кондитерської продукції істотно збільшили свої прибутки, що свідчить про можливості та потенціал розвитку галузі. Також встановлено, що три кондитерські компанії України входять до світового рейтингу Global Top 100 Candy Industry, а саме до сотні найбільших у світі виробників солодощів входять три українські компанії – "Roshen" (25-та позиція у рейтингу 2018 р., 24-та – у 2017 р.), "АВК" (64-та позиція у рейтингу 2018 р., 67-ма – у 2017 р.) та "Konti Group" (43-та позиція у рейтингу 2017 і 2018 рр.). Також авторами оцінено та проаналізовано результати діяльності ПрАТ "Монделіз Україна", що входить до складу Mondelēz International – одного зі світових лідерів у виробництві кондитерської продукції за версією того самого рейтингу. Авторами було розраховано показники ділової активності підприємства, проаналізовано зовнішнє середовище та можливі прогнозовані зміни на діяльність ПрАТ "Монделіс Україна" за допомогою моделі STEEPLE – аналізу, досліджено характеристики цільової групи споживачів, оцінено основних конкурентів та сформовано карту "конкурентного профілю" підприємства, окреслені головні глобальні тенденції розвитку ринку кондитерської продукції.Item Впровадження стратегії "блакитного океану" в аграрному секторі України(Сумський державний університет, 2018) Рощина, Н.В.; Черненко, Н.О.У статті досліджено позиції України на світовому аграрному ринку та причини її екстенсивного розвитку. Розглянуто досвід аграрної політики Японії, який доцільно використати для створення та розвитку сільської виробничої інфраструктури України, стимулювання сільськогосподарських науково-дослідних робіт. Авторами зазначено, що iснують «Блакитні океани» – нові сфери та невідомі ділянки ринку. Натомість у «червоних океанах» кордони галузі визначені й погоджені, а правила конкуренції давно відомі. Тому компанії з «червоної території» намагаються витіснити конкурентів, щоб перетягнути на себе велику частину попиту. З часом ринок стає тіснішим, можливості для зростання і здобуття прибутку скорочуються, починається смертельна конкуренція, яка заливає океан червоним кольором. У «блакитних океанах» немає конкуренції, тому вони дають можливість зростати і отримувати прибуток. Для освоєння блакитних океанів потрібний творчий підхід, зазвичай вони виникають усередині «червоних», що розширює кордони галузі. У статті зазначено, що ця стратегія є актуальною для сучасної сфери прогнозування загроз в агросекторі, вона націлена на пошук нового, а не вивчення і розвиток старого. Особливу увагу приділено теоретичним аспектам застосування стратегії «блакитного океану» як інструменту стратегічного успіху в аграрному секторі. Проаналізовано основні переваги щодо застосування запропонованої стратегії. Зазначено, що разом із наведеними перевагами впровадження стратегії «блакитного океану» адекватне ставлення до процесу імплементації стратегічних орієнтирів на сучасному етапі економічних відносин вимагає від менеджменту підприємства розуміння стратегічної логіки як «червоного», так і «блакитного» океанів. У результаті дослідження доведено, що за умов упровадження представленої стратегії Україна має можливість як зберегти свої конкурентні переваги, так і створити окремий попит на продукцію ринку ІТ в агросекторі.Item Економічні проблеми управління біоресурсами в Україні та Європейському Союзі(Сумський державний університет, 2017) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Треус, Алла Анатоліївна; Треус, Алла Анатольевна; Treus, Alla Anatoliivna; Часник, Ольга Олександрівна; Часнык, Ольга Александровна; Chasnyk, Olha OleksandrivnaДосліджено сильні сторони української економіки на прикладі сільського господарства, де використовуються біоресурси. Доведено, що Україна має високий потенціал у цій сфері, який в умовах виходу держави на європейський ринок доцільно максимально використовувати. Розглянуто проблеми, які не дозволяють повною мірою використати можливості й досягти максимальної економічної ефективності в цій галузі. У статті звернено увагу на те, що ці проблеми є актуальними не лише для нашої крани, а й для держав-членів Європейського Союзу та світу в цілому. Аналізуються основні економічні перешкоди на шляху до збільшення прибутковості бізнесу, побудованого на використанні біоресурсів в АПК. Викладено огляд ключових ринкових тенденцій та проаналізовано проблеми управління біоресурсами на прикладі бджільництва. Запропоновано шляхи трансформації умов ведення бізнесу в сфері бджільництва, який тісно пов’язаний із біоресурсами, з метою максимізації еколого-економічної ефективності цих видів господарювання.Item Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership(Sumy State University, 2017) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Marchenko, T.V.The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market.Item Organizational and Economic Opportunities of Reengineering Business-processes as Part of the Effective Functioning for Native Machine-building Branch Recreation(Sumy State University, 2016) Таранюк, Леонід Миколайович; Таранюк, Леонид Николаевич; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Кобизький, Денис Сергійович; Кобизский, Денис Сергеевич; Kobyzkyi, Denys Serhiiovych; Таранюк, Каріна Вікторівна; Таранюк, Карина Викторовна; Taraniuk, Karina ViktorivnaIn conditions of severe changes of environmental business-area regarding geopolitical events of 2014–2016 years influence, in particular Ukraine and Russia relationships politic and economic crisis, one of the most powerful and important Ukrainian economic branch, machine-building, has met with essential and rapid decrease of productive results. Due to the situation conditions article authors advised to study reengineering basic items in details and research the possibility of its application for Ukrainian machine-building branch competitiveness recreation. The main arguments for the application were stated as the following: essentiality of results to reach, fundamentally of changes to implement, radically measure of events to carry out, and also reengineering instruments to suit the severe environmental changes. Article authors analyzed the reasons of machine-building crisis condition and found the most critical processes and events. Thus it was made a conclusion about reengineering events practicability for improving the following basis: final client importance feeling, production segmentation and description, production connections rapidity, information movement ability, nomenclature and standards base flexibility, foundation of perceived corporative culture of production values, effective motivation work with the stuff.Item Еволюція підходів до ідентифікації змісту стратегії(Сумський державний університет, 2016) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna OleksandrivnaУ зв’язку з розвитком концепцій стратегічного менеджменту, який розпочався у 50 рр. ХХ сторіччя і продовжується досі, з'являються нові відкриття у сфері конкурентних стратегій. Кожний дослідник із стратегічного менеджменту абсолютизує свій власний підхід, і якщо проаналізувати публікації за останні два десятиріччя, то часто вони подібні між собою у використанні слів «новий підхід» чи «нова парадигма». Але не варто забувати, що всі нові дослідження були результатом натхнення працями попередників, які потрібно проаналізувати в історичній послідовності для того, щоб виявити закономірності у твердженнях, трактуваннях та застосуваннях стратегій сучасної організації. Автором проаналізовано розвиток підходів до трактування стратегії та запропоновано класифікацію підходів щодо визначення змісту стратегії. У роботі представлено трактування стратегії коопетиції як нового парадоксального погляду на стратегічне управління.Item Практичні підходи щодо підвищення оцінки конкурентоспроможності підприємства(Сумський державний університет, 2015) Харченко, Микола Олексійович; Харченко, Николай Алексеевич; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Старченко, Людмила Володимирівна; Старченко, Людмила Владимировна; Starchenko, Liudmyla Volodymyrivna; Лозицька, Ю.А.Стаття присвячена оцінюванню конкурентоспроможності діючого підприємства середнього бізнесу та обґрунтуванню заходів підвищення його конкурентоспроможності в умовах кризи. Для визначення основних факторів що впливають на рівень конкуренції підприємства, був проведений SWOT-аналіз і відповідно складений профіль зовнішнього середовища для ТОВ «Двері Білорусії» (м. Київ). У роботі проведене оцінювання підприємства та пошук шляхів до покращення його діяльності за допомогою методу балів та бенчмаркінгу. В роботі економічно обґрунтовано вибір постачальників сировини з метою укладання нових контрактів та збільшення обсягів продажу. Запропоновані основні шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства і продукції в умовах кризи. Виявлена можливість зменшення собівартості продукції за рахунок скорочення транспортних витрат, витрат на сировину і матеріали та підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок вдалої маркетингової діяльності.Item Управління конкурентоспроможністю потенціалу підприємства поліграфічної галузі(Сумський державний університет, 2015) Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Лютенко, Д.А.Стаття присвячена вивченню процесу управління конкурентоспроможністю потенціалу підприємства, що працює в поліграфічній галузі. У роботі здійснено аналіз конкурентоспроможності потенціалу підприємства і сформовані рекомендації щодо її підвищення. На основі використання стратегічного аналізу до оцінювання конкурентоспроможності потенціалу підприємства виявлені головні причини низького рівня конкурентоспроможності продукції та підприємства в цілому й обґрунтована необхідність управління процесом її підвищення. Запропоновані основні шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства та продукції. Виявлено можливість зменшення собівартості продукції за рахунок введення нових технологій, ефективного використання виробничих площ та вдалої маркетингової діяльності. Головним результатом упровадження запропонованих заходів буде підвищення рівня конкурентоспроможності на рівні окремого підприємства.