Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198
Browse
2 results
Search Results
Item До питання координації монетарної та фіскальної політики(Сумський державний університет, 2015) Салтикова, Ганна Василівна; Салтыкова, Анна Васильевна; Saltykova, Hanna Vasylivna; Котенко, Наталія Вікторівна; Котенко, Наталия Викторовна; Kotenko, Nataliia ViktorivnaГостра криза сьогодення актуалізує питання розроблення та впровадження виваженої фінансової політики як дієвого інструменту макроекономічної стабілізації. Спираючись на нормативну концепцію Я. Тінбергена, що виходить з органічної єдності трьох компонентів політики – цільових показників, інструментарію та механізму реалізації, – у статті обґрунтовано необхідність координації основних складових фінансової політики. Проведено огляд предметних складових реалізації фінансової політики з виокремленням основних із них. Досліджено теоретичні засади реалізації монетарної та фіскальної політики. Проведено їх порівняльний аналіз за критеріями характеру дії, механізму впливу на цільові параметри, швидкості реагування на застосування відповідних інструментів. Запропоновано графічну інтерпретацію механізму взаємозв’язку монетарної та фіскальної політики як напрямів реалізації єдиної фінансової політики держави. Доведена необхідність застосування фіскального та монетарного інструментарію у нерозривній єдності з урахуванням опосередкованих проявів та довготермінових наслідків з метою підтримання макроекономічної рівноваги.Item Шляхи удосконалення фінансової політики стимулювання діяльності громадських організацій в Україні(Сумський державний університет, 2014) Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii MykolaiovychРічний бюджет пересічної громадської організації у країнах Східної Європи – членах ЄС еквівалентний 560-670 тис. грн, при цьому близько половини цих коштів припадає на державне фінансування. Бюджет української громадської організації становить у середньому 50-60 тис. грн на рік, і лише 2-3% від цієї суми забезпечує держава. Відсутність цілеспрямованої державної політики фінансового стимулювання розвитку громадських організацій стримує подальший розвиток громадянського суспільства в Україні. Проведений аналіз чинного українського законодавства щодо фінансування інститутів громадянського суспільства засвідчив, що існуючі законодавчі норми переважно відповідають критеріям, які застосовуються при наданні фінансової допомоги неурядовим організаціям у Європейському Союзі. Проте між теорією та практикою застосування цього законодавства на національному та місцевому рівнях існує значна відмінність. У дослідженні обґрунтовується, що подальші позитивні зрушення у сфері державного фінансування діяльності громадських організацій в Україні неможливі без вирішення системних проблем функціонування державних та місцевих фінансів (конкурсний розподіл коштів, удосконалення казначейських процедур та ін.). Завдяки залученню громадських організацій місцева влада заощаджує значну частину вартості соціальних послуг для територіальних громад. У середньому державна підтримка громадських організацій дозволяє на кожну 1 грн вкладених бюджетних коштів отримувати послугу вартістю 4 грн. Тому головним завданням фінансової політики сприяння розвитку громадянського суспільства як на державному, так і на місцевому рівнях має стати мотивація ефективної взаємодії між органами влади, громадськими організаціями та місцевими громадами.