Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198
Browse
2 results
Search Results
Item Implementation of the European Green Deal in Poland: selected issues(Sumy State University, 2023) Kierasiński, M.Ця стаття стосується окремих проблем, пов’язаних із впровадженням стратегії Європейської зеленої угоди (EGD) у Республіці Польща. Європейська зелена угода – це концепція, представлена президентом Європейської комісії Урсулою фон дер Ляйєн у грудні 2019 року, її метою є досягнення кліматичної нейтральності Європейського Союзу (ЄС) до 2050 року. Статтю розроблено на основі аналізу документів Європейської Комісії та праць і думок європейських політологів й еко-номістів у галузі європейських досліджень, енергетичної та аграрної політики. У першій частині статті представлено місце та значення EGD в екологічній та аграрній політиці ЄС. European Green Deal є невіддільною частиною інших дуже важливих стратегій Європейського Союзу: «Сталий розвиток», «Спільна сільськогосподарська політика», «Farm to Fork», «Biodiversity Strategy» та «Fit for 55». Друга частина статті – це розробка вибраних проблем, пов’язаних із впровадженням Європейської зеленої угоди в Польщі. Варто звернути увагу на різний рівень економічного розвитку окремих країн ЄС. Деякі країни, такі як Фінляндія, Австрія та Швеція, заявляють про досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року. Деякі економісти вважають, що Польща може досягти кліматичної нейтральності до 2056 року, що може завадити спільному прагненню Європейського Союзу до цієї мети. Інші економісти стверджують, що Польща може досягти кліматичної ней-тральності, якщо щорічно на ці цілі виділятиме приблизно 13 мільярдів євро. У Польщі почали помічати багато перешкод на шляху реалізації EGD: високу вартість трансформації енергії, інфляцію, низьку частку відновлюваних джерел енергії в економіці та російсько-українську війну. Питання, коротко проаналізовані в цій статті, окреслюють стан польської та європейської енергетичної безпеки та екологічної політики. Це лише перші висновки з моменту оголошення ідеї Європейської зеленої угоди в Європейському Союзі. Приклад Польщі може показати ефективність політики Європейського Союзу у сфері справедливого переходу та сталого розвитку. Майбутні дослідження можуть бути зосереджені на вирішенні поточних і майбутніх проблем, пов’язаних із впровадженням кліматичної нейтральності в Польщі.Item Comparison of Ukraine and the EU on Key Indicators of a Healthy Economy(Sumy State University, 2020) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Летуновская, Наталия Евгеньевна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Назаренко, А.П.Сучасні підходи до управління економікою ґрунтуються на принципах сталого розвитку, що забезпечує дотримання балансу між економічними, екологічними та соціальними таргетами державної політики, урівноваженням поточних та майбутніх інтересів суспільства. Механізмом досягнення цільових значень індикаторів сталого розвитку є формування здорової економіки. Здорова економіка забезпечує можливості стабільного зростання та мінімізує суспільні ризики, спричинені економічними проблемами. Важливість формування здорової економіки підтверджується значною кількістю наукових досліджень на дану тематику у розвинених країнах світу, зокрема, Європейському Союзі. Українська наукова спільнота фактично ігнорує дане питання. Це свідчить про різні підходи до управління економікою, визначення пріоритетних напрямків її розвитку, узгодження економічних та соціальних, стратегічних та тактичних цілей. У роботі здійснено порівняльний аналіз ключових індикаторів, за якими визначається здорова економіка. До таких індикаторів належать: ВВП, чисельність зайнятого населення та рівень інфляції. Згідно численних досліджень саме ці показники є найбільш показовими під час оцінювання економічної системи, щоб визначити, чи можна вважати її здоровою. У результаті дослідження було виявлено суттєві розбіжності за досліджуваними показниками між Україною та Європейським Союзом. На основі використання статистичної інформації було встановлено стійку тенденцію до зростання ключових показників соціально-економічного розвитку в Європейському Союзі. Натомість аналогічні показники в Україні свідчать про економічну нестабільність, яка має значний негативний вплив на подальший розвиток країни та перспективи формування здорової економіки. Таким чином, здійснений аналіз дозволяє зробити висновок, що економіка Європейського Союзу загалом відповідає визначенню здорової економіки та створює передумови для сталого розвитку Європейського Союзу. Натомість економіка України зосереджена на вирішенні тактичних проблем та в нинішньому стані не спроможна на вирішення стратегічних завдань соціально-економічного розвитку.