Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/198
Browse
3 results
Search Results
Item Цифрова трансформація бізнес-процесів в Україні: кращі практики вітчизняного бізнесу та сучасні виклики(Сумський державний університет, 2024) Мельник, Леонід Григорович; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Карінцева, Олександра Іванівна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Калініченко, Л.Л.; Харченко, Микола Олексійович; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaДана стаття розглядає проблематику цифрової трансформації бізнес-процесів у сучасній українській економіці. Вона аналізує кращі практики, які застосовуються вітчизняними компаніями для ефективного впровадження цифрових інновацій. Акцент робиться на стратегіях та інструментах, які допомагають підприємствам у досягненні успіху в цифровій епохі. Аналізуючи цифрову трансформацію бізнес-процесів в Україні, робиться акцент на важливості адаптації до технологічного середовища, що швидко змінюється, для забезпечення конкурентоспроможності та стійкості українського бізнесу в умо-вах глобальних технологічних тенденцій. Виокремлено та проаналізовано основні ключові технології для сучасних цифрових трансформацій бізнесу. Окрема увага приділена характеристиці основних етапів цифрової трансформації бізнес-процесів. Автори розглядають ключові аспекти впровадження цифрових ініціатив у різних галузях української економіки, включаючи фінанси, медіа, виробництво та послуги. Акцентується увага на важливості створення ефективних стратегій цифрової трансформації, які враховують специфіку кожної галузі та потреби конкретних бізнес-моделей. Нарешті, стаття висвіт-лює ключові проблеми, з якими стикається сучасний вітчизняний бізнес при впровадження цифрових трансформацій та можливості їх подолання. Наголошено на ролі урядових органів та стейкхолдерів у сприянні цифровій трансформації біз-несу, включаючи створення сприятливого регуляторного середовища, розвиток інфраструктури цифрових технологій та підтримку інноваційних ініціатив. У цілому, пропонується комплексний огляд та аналіз теми цифрової трансформації біз-нес-процесів в Україні, підкреслюючи важливість цього процесу для подальшого розвитку української економіки та бізнес-середовища.Item Підвищення ефективності бізнес-процесів на виробничому підприємстві(Сумський державний університет, 2020) Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Харченко, Микола Олексійович; Харченко, Николай Алексеевич; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Мазін, Юрій Олександрович; Мазин, Юрий Александрович; Mazin, Yurii Oleksandrovych; Пономарьова, Г.С.Підвищення ефективності діяльності підприємства передбачає оптимізацію всіх бізнеспроцесів, пов’язаних з виробництвом готової продукції починаючи з замовлень сировини до безпосереднього виробництва продукції. У статті був проведений аналіз роботи складського господарства виробничого підприємства та виокремлені його основні функції. Функції складу можна представити у схемі бізнес-процесу організації складського господарства. Робота складу поділяється на прийом матеріальних цінностей, відвантаження готової продукції та забезпечення внутрішніх складських процесів, тобто являє собою підтримку загальних бізнес-процесів підприємства. Окрім того, сформульовано перелік основних проблем, що виникають при управління складським господарством, причинами яких є великий вплив людського фактору на діяльність даного бізнес-процесу. Саме люди відповідають за правильність оформлення та обліку матеріальних цінностей, їх переміщення та контроль. Тому впровадження автоматизованої системи управління складом (WMS-системи) може повністю або частково вирішити ці проблеми. Також у роботі виділено складові впливу WMS-системи на ефективність діяльності складського господарства як одного з елементів бізнес-процесу на підприємстві. До таких складових віднесено: потоки доходів, відносини з клієнтами, ключові види діяльності, ключові результати, ключові партнери, цінності та структура витрат. Покращити результати діяльності складу, а отже і всього підприємства, можна через підвищення ефективності використання складського приміщення, покращення точності та швидкості у виконанні завдань, оптимізацію кількості співробітників складу та наявність сучасного обладнання, що дозволить швидко та якісно виконувати складські операції.Item Economic Mechanism for Managing the Communication Business Processes of Industrial Enterprises in the Context of Globalization(Sumy State University, 2019) Завражний, Костянтин Юрійович; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn YuriiovychУ статті наведене визначення господарського механізму управління комунікаційними бізнеспроцесами промислових підприємств в умовах глобалізації як сукупності системи зв'язків, органів, форм і методів організації та функціонування, що регламентуються правовими та іншими нормами діяльності і забезпечують ефективні взаємодії у внутрішньому та зовнішньому середовищах. Це дозволяє поглибити розуміння його сутності в умовах глобалізації в контексті спрямованості саме на комунікації (під якими розуміємо в першу чергу взаємодію). Розглянутий склад комплексного господарського механізму управління комунікаційними бізнес-процесами промислових підприємств до якого включені: організаційний, економічний, правовий, політичний, техніко-технологічний, ринковий, виробничий, соціальний, мотиваційний, адаптаційний і комунікаційний субмеханізми. Це надає можливість в подальшому формалізувати процес елементного вдосконалення комунікаційних бізнес-процесів промислових підприємств. Деталізовані складові механізму. Зокрема, до економічних субмеханізмів віднесено механізми розподілу прибутків; економічного стимулювання; фінансовий; акціонерний; інвестування і реінвестування в розвиток та інші. До правових субмеханізмів віднесено механізми, що регламентують комунікаційні та професійні правовідносини. До організаційних субмеханізмів віднесено структурні, адміністративні та інформаційні механізми, які забезпечують розвиток і модернізацію комунікаційної діяльності на підприємстві, його інформаційну безпеку. До політичних субмеханізмів відносимо механізми інформаційної політики, соціально-економічної політики та зовнішньоекономічної політики. До ринкових віднесено субмеханізми ринкової конкуренції, попиту і пропозиції та інші. До соціальних відносимо субмеханізми: відкритості ведення бізнесу; соціальної відповідальності; соціально-психологічного впливу; інші. До виробничих відносимо субмеханізми: ресурсний; впровадження нових видів програмного забезпечення; інші. До техніко-технологічних віднесено субмеханізми науково-технічного прогресу, технологічного оновлення. До мотиваційних відносимо субмеханізми матеріальної і нематеріальної мотивації персоналу. До адаптаційних субмеханізмів віднесено: інноваційного розвитку (у т.ч. реалізації інновацій у інформаційній сфері); управління кадровим потенціалом тощо. До комунікаційних субмеханізмів віднесено: інформаційно-аналітичну діяльність (у т.ч. дослідження); зовнішні комунікації (у т.ч. система інтегрованих інструментів комунікацій, сучасні засоби телекомунікацій і зв’язку); внутрішні комунікації (у т.ч. формування корпоративної культури).