Наукові видання (ТеСЕТ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/153

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 17
  • Item
    Estimation of Wear Resistance for Multilayer Coatings Obtained by Nitrogenchroming
    (MDPI, 2021) Павленко, Іван Володимирович; Павленко, Иван Владимирович; Pavlenko, Ivan Volodymyrovych; Zajac, J.; Харченко, Надія Анатоліївна; Харченко, Надежда Анатольевна; Kharchenko, Nadiia Anatoliivna; Duplák, J.; Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii Oleksandrovych
    This article deals with improving the wear resistance of multilayer coatings as a fundamental problem in metal surface treatment, strengthening elements of cutting tools, and ensuring the reliability of machine parts. It aims to evaluate the wear depth for multilayer coatings by the mass loss distribution in layers. The article’s primary purpose is to develop a mathematical method for assessing the value of wear for multilayer steel-based coatings. The study material is a multilayer coating applied to steel DIN C80W1. The research was performed using up-to-date laboratory equipment. Nitrogenchroming has been realized under overpressure in two successive stages: nitriding for 36 h at temperature 540 °C and chromizing during 4 h at temperature 1050 °C. The complex analysis included several options: X-ray phase analysis, local micro-X-ray spectral analysis, durometric analysis, and determination of wear resistance. These analyses showed that after nitrogenchroming, the three-layer protective coating from Cr23C6, Cr7C3, and Cr2N was formed on the steel surface. Spectral analysis indicated that the maximum amount of chromium 92.2% is in the first layer from Cr23C6. The maximum amount of carbon 8.9% characterizes the layer from Cr7C3. Nitrogen is concentrated mainly in the Cr2N layer, and its maximum amount is 9.4%. Additionally, it was determined that the minimum wear is typical for steel DIN C80W1 after nitrogenchroming. The weight loss of steel samples by 25 mg was obtained. This value differs by 3.6% from the results evaluated analytically using the developed mathematical model of wear of multilayer coatings after complex metallization of steel DIN C80W1. As a result, the impact of the loading mode on the wear intensity of steel was established. As the loading time increases, the friction coefficient of the coated samples decreases. Among the studied samples, plates from steel DIN C80W1 have the lowest friction coefficient after nitrogenchroming. Additionally, a linear dependence of the mass losses on the wearing time was obtained for carbide and nitride coatings. Finally, an increase in loading time leads to an increase in the wear intensity of steels after nitrogenchroming. The achieved scientific results are applicable in developing methods of chemical-thermal treatment, improving the wear resistance of multilayer coatings, and strengthening highly loaded machine parts and cutting tools.
  • Item
    Технології забезпечення економіко-технологічних процесів
    (Сумський державний університет, 2017) Василега, В.А.; Марченко, Станіслав Вікторович; Марченко, Станислав Викторович; Marchenko, Stanislav Viktorovych
    Мета роботи – це здешевлення виробництва за рахунок заміни дорожчого матеріалу на більш дешевий аналог не втрачаючи технологічні та механічні властивості при заміні. Деталь – штамп для холодного деформування.
  • Item
    Удосконалення технології підвищення зносостійкості деталей машин електроіскровим легуванням
    (Сумський державний університет, 2017) Ніколаєнко, А.С.; Гапонова, Оксана Петрівна; Гапонова, Оксана Петровна; Haponova, Oksana Petrivna
    Одна з найбільш важливих проблем технологічного прогресу полягає в необхідності забезпечувати постійну відповідність властивостей нових матеріалів, що застосовуються в машинобудуванні, і все більш жорстких умов їх роботи. Як правило, виявляється, що хоча б за одним з параметрів ці матеріали не відповідають вимогам, що ставляться до них. Найчастіше найбільш слабким елементом в системі матеріал – робоче середовище, що визначає допустимі умови експлуатації та ресурс всієї системи, є поверхня матеріалу. З цього випливає, наскільки важлива задача розробки методів і технологій нанесення захисних покриттів на поверхню матеріалів.
  • Item
    Особливості структуроутворення бор-хромових та бор-мідних покриттів на інструментальних сталях
    (Сумський державний університет, 2017) Охріменко, В.О.; Гапонова, Оксана Петрівна; Гапонова, Оксана Петровна; Haponova, Oksana Petrivna
    Сучасна технологія в своєму розпорядженні має численні методи зміни фізико-хімічних та експлуатаційних властивостей металевих поверхонь в заданому напрямку, кожен з яких має свої оптимальні галузі застосування. До одного з таких методів зміцнення і нанесення захисних покриттів відноситься хіміко-термічна обробка.
  • Item
    Дослідження зносостійкості деталей та матеріалів триботехнічного призначення, що працюють в умовах підвищених температур, після хіміко-термічної обробки, дифузійної металізації, нанесення покриття методом катодно-іонного бомбардування і електроіскрового легування
    (Сумський державний університет, 2017) Бібік, В.І.; Руденко, Лідія Федорівна; Руденко, Лидия Федоровна; Rudenko, Lidiia Fedorivna
    Сьогодні з тертям пов'язана одна з найгостріших проблем сучасності — знос машин і механізмів. Витрати на відновлення машин в результаті зносу величезні, при чому щорічно вони збільшуються. Міцність, надійність і довговічність деталей машин та матеріалів триботехнічного призначення в значній мірі визначаються фізико- механічними властивостями робочих поверхонь. Тому важливу роль в технології машинобудування відіграють процеси поверхневого зміцнення деталей. [1]
  • Item
    Підвищення експлуатаційних властивостей ріжучого інструменту при нанесенні покриттів магнетронним розпиленням
    (Сумський державний університет, 2017) Сметанін, Р.C.; Надточій, К.Ю.; Говорун, Тетяна Павлівна; Говорун, Татьяна Павловна; Hovorun, Tetiana Pavlivna
    Проблему підвищення зносостійкості різального інструменту можна вирішити шляхом нанесення зміцнюючого покриття. Склад і властивості зносостійких покриттів в значних мірі залежать від технології їх нанесення. Методи створення таких покриттів за допомогою осадження діляться на фізичні (PVD) і хімічні (CVD) [1].
  • Item
    Формування комплексних боридних шарів на інструментальних сталях
    (Сумський державний університет, 2017) Єчко, Л.А.; Охріменко, В.О.
    Однією з головних задач сучасного матеріалознавства є підвищення стійкості деталей машин та інструментів та надання їм комплексу оптимальних фізико-механічних властивостей за допомогою насичення поверхні металів та сплавів різними хімічними елементами.
  • Item
    Покриття на основі TiN/ZrN для виробів машинобудування і різального інструменту
    (Сумський державний університет, 2017) Перерва, В.І.; Голофост, М.С.; Говорун, Тетяна Павлівна; Говорун, Татьяна Павловна; Hovorun, Tetiana Pavlivna
    Одним з видів зносостійких покриттів, що представляють значний інтерес для машинобудування, електроніки і мікроелектроніки є покриття на основі нітриду титану (TiN). Широке використання їх в якості твердих зносостійких покриттів на сталевих деталях машин, в тому числі компресорних, для ріжучого інструменту, дифузійних бар'єрів в електроніці, декоративних і корозійностійких покриттів та ін. обумовлено тим, що нітрид титану володіє винятковою твердістю, високою зносостійкістю, температурою плавлення і модулем пружності, є хімічно інертним і термодинамічно стабільним.
  • Item
    Дослідження закономірностей формування структури та експлуатаційних властивостей зносостійких композиційних матеріалів
    (Сумський державний університет, 2017) Дядюра, Костянтин Олександрович; Дядюра, Константин Александрович; Diadiura, Kostiantyn Oleksandrovych; Прийменко, Б.Ю.
    Важливим завданням для підвищення надійності деталей машин і механізмів є вибір і створення конструкційних матеріалів, що мають стабільно високі фізико-механічними властивості. Інтенсивне зношування деталей машин і механізмів, які традиційно виготовляються зі зносостійких сталей і чавунів, призводить до значних втрат матеріалів та енергетичних і економічних ресурсів. Тому проблема зміцнення таких деталей або розроблення більш зносостійких матеріалів для їх виготовлення є досить актуальною. Особливо актуальним це питання є для зносостійких композиційних матеріалів, оскільки в процесі тертя на робочих поверхнях виникають проміжні структури, що здійснюють суттєвий вплив на механізми зношування, а отже, і на експлуатаційну придатність матеріалів.
  • Item
    Зносостійкий органопластик на основі політетрафторетилену
    (Сумський державний університет, 2016) Буря, О.І.; Калініченко, С.В.; Дудка, А.М.; Начовний, І.І.
    Створення машин нового покоління з високими техніко-економічними характеристиками, які відзначаються високою надійністю і довговічністю, тісно пов’язане з використанням нових конструкційних матеріалів, в тому числі полімерних. Сучасні полімерні композиційні матеріали (ПКМ) мають високий рівень фізико-механічних і експлуатаційних властивостей при інтенсивних умовах експлуатації [1].