Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
4 results
Search Results
Item Impact of seller's gender on purchaser's consumption behavior(Sumy State University, 2017) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ильяшенко, Сергей Николаевич; Illiashenko, Serhii Mykolaiovych; Klisinski, J.; Hrytsai, S.; Starkiv, I.The article deals with research results, which prove impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior. It defines main factors, which impact cooperation between sellers and purchasers of different gender in the buy and sell process. There are following ones among them: an idea about gender of the ideal seller, pleasant communication with seller, attentive attitude (clearness and understanding of the answer to questions, provision with wide information, and interest in conversation), detailed representation of the necessary information for purchaser etc. Results of the conducted studies can be used as a methodic tool to form sellers’ staff, to define and to distinguish their functions and roles etc.Item Impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior(Sumy State University, 2017) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ильяшенко, Сергей Николаевич; Illiashenko, Serhii Mykolaiovych; Клісіньськи, Януш; Клисиньски, Януш; Klisinski, Janusz; Starkiv, I.L.У статті викладено результати досліджень, які доводять вплив статі продавця на купівельну поведінку покупця. Визначено основні факторів, що впливають на взаємодію покупців і продавців різної статі у процесі купівлі-продажу. Серед них виділено: уявлення про стать ідеального продавця, приємність спілкування з продавцем, уважливість ставлення (чіткість і зрозумілість відповіді на поставлені запитання, надання розширеної інформації, прояв зацікавленості у розмові), детальне висвітлення потрібної для покупця інформації тощо. Результати проведених досліджень можуть бути використані як методична допомога при формуванні штату продавців, визначенні і розподілу їх функцій і ролей тощо.Item Innovative process rational choice grounding in organization(Sumy State University, 2015) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ильяшенко, Сергей Николаевич; Illiashenko, Serhii MykolaiovychThe generalized scheme of innovative activity in organization, characterizing interconnections between in novative process types, innovative business and innovative strategies, is investigated. The essence of SRRCW, innovations marketing types and works on the innovative and life cycle stages of the new product, is confirmed. Author developed table of decisions and innovative process variants choice algorithm block - scheme, which are reasonably to be implemented in the concrete organization, depending on state of its innovative development potential subsystems constituents and stage of the innovative product rad icalization. The received results form base to choose rational variant of the organization innovative process and its innovative strategy in the concrete market conditions, allow to provide mutually coordinated interconnection between SRRCW and innovations marketing on the innovative process stages.Item Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement(Sumy State University, 2014) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ильяшенко, Сергей Николаевич; Illiashenko, Serhii MykolaiovychУ статті здійснено аналіз місця і ролі Web-культури як складової інтелектуального капіталу організації, що активно працює в інтернет, з позицій підвищення її конкурентоспроможності. Уточнено структуру Web-культури організації. Виділені конкурентні переваги організації, що активно працює в інтернет. Виконано систематизацію основних методів діяльності організації в інтернет. Запропоновано формальні залежності для оцінки конкурентних переваг організації в залежності від стану (рівня розвитку) її Web-культури.