Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Willingness to Use E-Commerce During Coronavirus Pandemic in Saudi Arabia
    (Sumy State University, 2021) Albliwi, S.; Alsolami, L.A.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання поширення у світі електронної комерції завдяки наслідкам пандемії Covid-19. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів змін в розвитку електронної комерції Саудівської Аравії. Систематизація літературних джерел та підходів до розв'язання поставленої проблеми дозволила висунути гіпотезу, що пандемія COVID-19 стала каталізатором нової хвилі зростання темпів збільшення обсягів електронної торгівлі в Саудівській Аравії. Для перевірки висунутої гіпотези проведено анкетування 160 респондентів, які працюють у сфері приватної електронної комерції. До анкети включено питання щодо визначення демографічного профілю респондентів та розвитку електронної комерції. Оцінювання відповідей трьох блоків питань, щодо розвитку електронної комерції здійснювалося за пʼяти бальною шкалою Лейкарта. Більшість учасників анкетування є чоловіками – 66,2%. 56,2% учасників є віком від 30 до 40 років; 38,75% – мають 5-10 річний стаж роботи в приватному бізнесі, 40,6% – мають досвід роботи у компаніях з чисельністю понад 500 осіб, 43% – проживають у місті Ер-Ріяд. За результатами опрацювання відповідей першого блоку питань анкети щодо розвитку електронної комерції встановлено, що відсутність альтернатив має статистично не значущий вплив на наміри споживачів здійснювати купівлі на електронному ринку (середньозважене значення – 3.19 ± 0.75). Результати аналізу відповідей другого блоку питань свідчать про те, що доступність до засобів електронної комерції має позитивний вплив на готовність споживачів здійснювати онлайн-покупки (середньозважене значення – 3,43 ± 1,17). Аналіз відповідей третього блоку питань засвідчив, що дослідження головних причин збитків під час пандемії COVID-19 є статистично не значущими для електронної комерції (середньозважене значення – 3,29 ± 0,90). До того, більшість учасників анкетування (56,2%) зазначили, що їх компанії були не готовими до чергової хвилі карантинних обмежень. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути основою для подальшого аналізу впливу COVID-19 на різні сегменти електронного ринку. Отримані результати можуть бути використані для визначення рівня сприйняття населенням особливостей електронної комерції та бажання здійснювати купівлі в інтернетмагазинах.