Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
6 results
Search Results
Item Neuromarketing as a Mechanism of Communication with the Consumer: The Case for Small Business(Sumy State University, 2024) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Shevchenko, K.; Туляков, Олег Олегович; Tuliakov, Oleh OlehovychНейромаркетинг є сучасним інструментом для дослідження реакції споживачів на рекламні стимули та виявлення відповідних моделей поведінки. Проведення нейромаркетингових досліджень із використанням технології відстеження очей дозволяє отримати об’єктивні дані про сприйняття споживачами реклами, вебсайтів, упаковки товарів тощо. Стаття присвячена вивченню структурно-змістовного середовища категорії «нейромаркетинг» та дослідженню рекламних матеріалів методом айтрекінгу. Аналіз публікаційної активності на тему нейромаркетингу, проведений за допомогою інструментів Scopus Analytics та VOSviewer, показав тенденцію зростання інтересу наукової спільноти до використання нейротехнік і технологій у вивченні поведінки споживачів з 2004 року. Результати аналізу структурно-змістовного середовища продемонстрували зростаючий інтерес науковців до детального вивчення реакції споживачів на продукти, бренди, сайти та рекламу з подальшими висновками щодо їхніх уподобань і пріоритетів. У роботі досліджено, що в галузі нейромаркетингу існують методи, які можна умовно поділити на ті, що реєструють активність у мозку (неврологічні), та ті, що реєструють активність поза мозком (біометричні). Характеристики цих методів дозволили обрати найбільш прийнятний метод айтрекінгу для оцінки реакції споживачів на рекламні постери. Інструментарій Pupil Labs Invisible mobile eyetracker використовувався як основний інструмент нейромаркетингових досліджень. За результатами двох етапів експерименту були отримані теплові карти, які описуються ключовими метриками дослідження: фіксації, точки зору, теплова карта, зони інтересу та витрачений час. Дослідження виявило найвигідніші дизайни рекламних плакатів для споживачів. Було проаналізовано вплив різних кольорів та їх поєднань на мозкову діяльність потенційних споживачів. У результаті зроблено висновки щодо оптимального розміщення таких ключових елементів на плакаті, як логотип та ціна, визначено кольорову гамму представлених матеріалів та використані шрифти. Застосування отриманих результатів маркетингових досліджень дозволило отримати інформацію про те, як споживачі сприймають візуальні стимули, що в майбутньому стане основою для вдосконалення стратегій маркетингової комунікації з цільовою аудиторією споживачів.Item Green Brand as a New Pattern of Energy-Efficient Consumption(Sumy State University, 2022) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Kuzior, A.; Олефіренко, Олег Михайлович; Олефиренко, Олег Михайлович; Olefirenko, Oleh Mykhailovych; Uzik, J.В умовах поширення процесів глобалізації, зростання взаємозалежності та взаємопов'язаності країн необхідна значна активізація зусиль наукового суспільства щодо забезпечення національної енергетичної безпеки та незалежності. Метою статті є систематичний огляд наукового середовища з метою аналізу змісту та особливостей наукових публікацій, присвячених новим тенденціям і закономірностям сталого енергоспоживання. З метою створення змістової та дефініційної основи та дослідження основних тенденцій наукових публікацій на тему розвитку енергоефективності та сталого споживання в роботі проведено бібліометричний аналіз категорій «енергоефективність» та «енергоспоживання» з використанням інструментів Scopus та VOSViewer. Головне питання полягає у визначенні основних науково-дослідницьких тенденцій та закономірностей у сфері енергоефективності та сталого споживання. Для цього було проаналізовано кількісні та якісні тенденції наукових статей, які досліджують проблеми, пов'язані з енергоефективністю та сталою поведінкою споживачів. Сформовано вибірку з понад 24000 наукових статей з даної проблеми за період з 2001 по 2021 рр. з публікацій, що індексуються наукометричною базою даних Scopus. На глобальному рівні значна кількість наукових публікацій належить Китаю, США та Індії. У роботі систематизовано 5 кластерів наукових статей, які досліджували стале споживання енергії з різних точок зору. Виявлення закономірностей у розвитку наукових підходів до енергоефективного споживання та розвитку сталого енергетичного сектору здійснено за допомогою бібліометричного аналізу, що дозволило описати домінуючі ретроспективні еволюційні та часові тенденції у розвитку теорії щодо концепції сталого розвитку, екологічного менеджменту та розвитку відновлюваних джерел енергії. Як наслідок, одним із найбільш значущих трендів є зелений бренд і тенденції, пов'язані з розвитком зеленого маркетингу та екологічної обізнаності споживачів.Item Stakeholders of Green Competitiveness: Innovative Approaches for Creating Communicative System(Sumy State University, 2020) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Kwilinski, A.Діяльність та взаємодія стейкхолдерів розвитку та просування зеленої конкурентоспроможності підприємств є актуальними сьогодні і відіграють важливу роль для створення конкурентних переваг підприємств на ринку. Систематизація літературних джерел доводить, що економічна діяльність характеризується специфічними взаємовідносинами між широким колом зацікавлених сторін. При цьому ефективна комунікативна система може принести потенційну вигоду всім сторонам. Авторами відмічено, що у даному випадку самі стейкхолдери мають власні конкретні очікування щодо різних аспектів функціонування підприємств: організаційних, економічних, соціальних, екологічних тощо. Основною метою статті є формування передумов для побудови системи комунікації зі стейкхолдерами для просування зеленої конкурентоспроможності підприємств та оцінки зацікавленими сторонами наслідків діяльності компаній. В роботі використовуються наукові методи, засновані на логічному узагальненні та науковій абстракції для систематизації передумов формування системи комунікацій зелених конкурентних стейкхолдерів; типологзації стейкхолдерів зеленої конкурентоспроможності; формально-логічний для визначення детермінант та принципів ефективної співпраці зацікавлених сторін зеленої конкурентоспроможності. Для дослідження оцінки зацікавленими сторонами ефектів зеленої конкурентоспроможності було проведено багатовимірний аналіз масштабування та оцінено п’ять вимірів отриманих ефектів: задоволеність споживачів зеленими товарами; ефективність виробництва зелених товарів; якість зелених товарів та чисте виробництво; інституційне партнерство; вплив громади. Для масштабування відповідей в ході опитування використовувалася семибальна психометрична шкала Лікерта. Загальне опитування проводиться на основі даних п’яти країн: України, Польщі, Румунії, Словенії, Чехії та включає результати опитування 1236 стейкхолдерів. Результати оцінки показують, що у всіх групах (внутрішніх та зовнішніх) стейкхолдерів, працівники підприємств оцінюють результати екологічних стратегій як "успішні" – 22,3% та громади, з іншої групи, – 7,45%. Висновки стейкхолдерів є практично ідентичними. Таким чином, це свідчить про те, що процеси екологізації комунікацій із зацікавленими сторонами стають ширшими та залучають більше учасників. Результати дослідження створюють передумови для вдосконалення системи взаємодії зацікавлених сторін зеленої конкурентоспроможності.Item Transport Economics and Sustainable Development in Ukraine(Sumy State University, 2019) Hens, L.; Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Gonzales, C.C.Сучасний розвиток транспортних систем характеризується екологічними, технічними, соціальними та економічними суперечностями. Метою статті є аналіз та систематизація економічних аспектів зарубіжного досвіду екологізації транспорту з оцінкою перспективних шляхів його імплементації у вітчизняну практику. В статті представлено синтез економічних та організаційних передумов "озеленення" транспорту, що дозволить визначити шляхи та можливості його трансформації в контексті реалізації принципів сталого розвитку. Автори доводять, що наслідки забруднення навколишнього середовища, пов'язані з розвитком транспортної системи, забезпечують додаткові витрати в різних сферах суспільства, що дає можливість стверджувати про необхідність інтеграції результатів досліджень зеленої мобільності у прикладній діяльності. В статті узагальнено приклади реалізованих транспортних проектів та проаналізовано їх роль у просуванні сталого розвитку. Автори доводять, що всі програми та проекти на транспорті повинні базуватися на таких взаємопов'язаних принципах: планування транспорту та локалізація виробництва та споживання; переходу до екологічно ефективного транспорту; вдосконалення технології та палива. Крім того, пропонується враховувати принципи екологічного транспортування в критерії економічної ефективності на транспорті. Сформульовані стратегії переорієнтації транспортної галузі України на ресурсозберігаючі підходи. Обгрунтовано, що застосування енергоефективних підходів у транспорті призведе до соціально-екологічних та економічних вигід, включаючи екологічну, соціальну, охорону здоров'я, транспортний та міський компоненти. Автори проаналізували переваги та недоліки сучасних транспортних засобів у контексті реалізації принципів сталого розвитку, що дозволяє зрозуміти, які економічні сектори та підприємці мають бути залучені до процесу екологізації транспорту, створюючи основу для залучення державних та приватних інвестицій.Item National brand as a marketing determinant of macroeconomic stability(Sumy State University, 2018) Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaСучасні тенденції глобалізації та зростання конкурентоспроможності держав змушують уряди шукати нові підходи та відповідні інструменти для підвищення їх конкурентних можливостей. Дослідження пояснює, чому маркетингові фактори формування конкурентних переваг сьогодні мають нагальну важливість для формування та обґрунтування маркетингових стратегій міст та муніципалітетів, регіонів та територіальних громад, країн в цілому. Метою статті є вивчення маркетингових факторів формування конкурентних переваг країни та визначення впливу національного бренду на макроекономічну стабільність держави. В статті висунуто гіпотезу про наявність зв’язку між сприйняттям бренду країни нерезидентами та макроекономічними індикаторами результативності використання країною її бренду. Для перевірки справедливості цієї гіпотези розроблено дворівневий підхід. Рівень 1 передбачає оцінювання економічної результативності використання країною її бренду, з урахуванням здобутих країною конкурентних переваг в глобальному середовищі, орієнтований на ретроспективні оцінки на тривалому часовому горизонті, містить композитні індикатори, які є об’єктивними та кількісно вимірюваними за єдиною міжнародною методологією, базується на методології PESTLE-аналізу. Рівень 2 передбачає оцінювання ( за допомогою методу рангової кореляції Спірмена) непараметричної міри статистичної залежності між зовнішнім сприйняттям країни нерезидентами (визначається за методологією компанії FutureBrand, що базується на опитуваннях груп респондентів: зовнішніх інвесторів, туристів, урядів інших держав тощо) та економічною результативністю використання країною її бренду. Емпіричне підтвердження цієї гіпотези здійснено на двох вибірках даних. Перша база статистичної інформації охоплювала лише десять найсильніших національних брендів за рейтингом NBI з 2008 року. Розрахунки підтвердили існування лінійного взаємозв'язку між рівнем макроекономічної стабільності та силою національного бренду для Німеччини, Франції, Канади. Основу другої бази статистичної інформації склали дані рейтингу SIE в ЄС та Україні у 2010-2015 рр. За розрахунками гіпотеза дослідження підтвердилася для Швеції, Німеччини, Фінляндії, Данії, Австрії, Нідерландів, Хорватії, України.Item Теоретико-прикладні аспекти розвитку екологічного інвестування в Україні(Сумський державний університет, 2015) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Красняк, В.С.У статті розглянуто актуальність та передумови розвитку вітчизняної системи екологічного інвестування. Запропоновано основні підходи щодо визначення поняття екологічних інвестицій з точки зору ефекту, який буде супроводжувати реалізацію відповідних інвестиційний заходів. Узагальнено теоретичні підходи щодо характерних особливостей та напрямків інвестування, видів та цілей екологічних інвестицій.